vw_phille Geplaatst 2 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2008 Hi allen, Ik ben hier vrij nieuw op het forum en heb de search al wel eens gebruikt. Maar ben toch niet echt veel wijzer geworden. Ik rij met een passat 3BGTDI highline tiptronic en zou graag een coming home en leaving home functie installeren in mijn wagen. Kan iemand mij een leverancier bezorgen van een Coming home & leavng home module, liefst een andere als die van Conrad, want dit enkel C H. Kan iemand mij ook al eens een aansluitschema bezorgen van zulke module? Mvg, Philippe Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 27 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 27 januari, 2008 @ Richard, Waar je hem nu pakt maakt hij massa via de schroefdraad van de bout omdat er het plastic van het dashboard tussen zit. Als je in dat gat kijkt waar je module ingestopt zit, dan zie je op de stalenbalk diverse gaten met schroefdraad zitten. De schroefdraad daar is m6. Dat piepen had ik eerst ook, erg irritand. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 27 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 27 januari, 2008 martijn83, voor can-bus autos kan dat niet nmw, je kunt waarschijnlijk met vag-com wel zoiets aan zetten d8 ik zo. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jeteka Geplaatst 27 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 27 januari, 2008 Ja dat kan ook, is een kwestie van om pluggen. Nou is dat wel zo? Ik bedoel als je thuiskomt en je doet de wagen uit, is het de bedoeling dat de lampen AAN BLIJVEN. Als je ze op de mistlampen aansluit, blijven ze niet aan, omdat ze niet aanstaan. Kan je het dan zo aansturen dat ze aangaan als de motor uitgaat? De reden dat ik het vraag is dat het me niet zo goed voor de Xenon lampen lijkt als ze aangaan op het moment van ontgrendelen, je vervolgens de motor strat waarbij ze weer uitgaan en vervolgens direct weer aan... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn83 Geplaatst 27 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 27 januari, 2008 De reden dat ik het vraag is dat het me niet zo goed voor de Xenon lampen lijkt als ze aangaan op het moment van ontgrendelen, je vervolgens de motor strat waarbij ze weer uitgaan en vervolgens direct weer aan... Dit is bij mij ook de reden waarom ik ze op de mistlampen wil hebben. Heb in zowel mist als dimlicht xenon zitten. En zou zo moeten zijn dat de CH/LH alleen op de mistlichten werken om zo de dimlichten te ontlasten. Ps. Ik denk dat ik die set van ebay ( http://cgi.ebay.nl/Coming-Home-Leaving- ... dZViewItem ) maar eens ga bestellen om te proberen. Deze lijkt me wat uitgebreider dan die van DayLightRunning http://www.daylightrunning.de/html/vw.html. Ik hou jullie op de hoogte Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatvw Geplaatst 27 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 27 januari, 2008 @ Richard, Waar je hem nu pakt maakt hij massa via de schroefdraad van de bout omdat er het plastic van het dashboard tussen zit. Als je in dat gat kijkt waar je module ingestopt zit, dan zie je op de stalenbalk diverse gaten met schroefdraad zitten. De schroefdraad daar is m6.Dat piepen had ik eerst ook, erg irritand. Je uitleg is duidelijk, zal eens kijken, maar dat piepen, heb je die uitgezet? Ja dat kan ook, is een kwestie van om pluggen. Nou is dat wel zo? Ik bedoel als je thuiskomt en je doet de wagen uit, is het de bedoeling dat de lampen AAN BLIJVEN. Als je ze op de mistlampen aansluit, blijven ze niet aan, omdat ze niet aanstaan. Kan je het dan zo aansturen dat ze aangaan als de motor uitgaat? De reden dat ik het vraag is dat het me niet zo goed voor de Xenon lampen lijkt als ze aangaan op het moment van ontgrendelen, je vervolgens de motor strat waarbij ze weer uitgaan en vervolgens direct weer aan... Als je de wagen start, duurt het ongeveer 5 a 6 seconden voor dat de xenon aan gaat, dus alleen wanneer de motor loopt, op contact(stand 2) gebeurt er niets. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd op de mistverlichting. Je moet het zo zien dat de module is eigenlijk een programeerbare brug, meer niet, je schakeld gewoon via de zekeringen. iig is de optie van TFL dan helemaal uit den boze. greetz, Richard Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 midiman Geplaatst 29 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2008 @ martijn83; Bedankt voor de tips! Mijn CH module (van Tobé) is eenvoudig, maar met jou tips moet het aansluiten wel lukken. Net ff snel een testje gedaan (op de mistlampen), en het werkt perfect. Alleen bij mijn module is de maximale tijd ongeveer 30 seconden (via potmeter) en 10 seconden minimaal. Nu alleen ff de kleuren cq. stroomschema zien te vinden. Nogmaals mijn dank! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ambuPijl Geplaatst 1 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 1 februari, 2008 Hallo mede Passat fanaten: Vandaag de coming/leaving home module geinstalleerd: met jullie reacties en tips was dit kinderlijk eenvoudig ( waarvoor mijn hartelijke dank ) Nu werkt het geheel prima maar mijn kennis van de Duitse taal houdt bij "Bitte ein Bitt" al snel op. Nu blijven mijn koplampen mooi branden maar ik zou dat graag willen veranderen door de mistlampen aan te laten gaan. Weet iemand waarop ik die zekering dan moet aansluiten? ( ik dacht zelf dat ik dan die kleine zekering in zo'n "grote" zekering moet plaatsen maar dat kan toch niet?) Ik zou niet weten welke zekering van de mistlampen is. Graag, alweer, jullie deskundige hulp ( in "Jip & Janneke taal graag) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 midiman Geplaatst 1 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 1 februari, 2008 Heb ondertussen contact met de leverancier van Richard's module. Aardige knakker, reageert snel op vragen en emails. Zijn engels is niet optimaal geeft hij aan, maar dat weerhoudt hem er niet van zijn best te doen. Heb ondertussen ook wat handleiding van hem ontvangen, het is allemaal redelijk eenvoudig. Wann man technischer Deutsch verstäht naturlich PS: Als ik zijn reactie zo pijl is hij wel te porren voor een groupbuy Ik ga toch eerst ff mijn Tobé module aansluiten, is zonde om dat niet ff te proberen. En het enige wat ik wens is CH. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatvw Geplaatst 2 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 februari, 2008 Hallo mede Passat fanaten: Vandaag de coming/leaving home module geinstalleerd: met jullie reacties en tips was dit kinderlijk eenvoudig ( waarvoor mijn hartelijke dank ) Nu werkt het geheel prima maar mijn kennis van de Duitse taal houdt bij "Bitte ein Bitt" al snel op. Nu blijven mijn koplampen mooi branden maar ik zou dat graag willen veranderen door de mistlampen aan te laten gaan. Weet iemand waarop ik die zekering dan moet aansluiten? ( ik dacht zelf dat ik dan die kleine zekering in zo'n "grote" zekering moet plaatsen maar dat kan toch niet?) Ik zou niet weten welke zekering van de mistlampen is. Graag, alweer, jullie deskundige hulp ( in "Jip & Janneke taal graag) Hij zit op zekeringnummer 36, is een grote zekering, en het is wel mogelijk, maar dan moet je deze via de achterkant van de zekeringkast aansluiten, en als je dat nog nooit gedaan hebt, en je bent niet zo handig, dan niet doen. Ben nog steeds bezig met een soort adapter, zo dat je dit veel makkelijker kan doen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ambuPijl Geplaatst 2 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 februari, 2008 is een grote zekering, en het is wel mogelijk, maar dan moet je deze via de achterkant van de zekeringkast aansluiten, en als je dat nog nooit gedaan hebt, en je bent niet zo handig, dan niet doen. Ben nog steeds bezig met een soort adapter, zo dat je dit veel makkelijker kan doen. _________________ Aha.............duidelijk. Aangezien ik niet zo handig ben: laat ik dit eerst maar even, tenzij er een geschikte adapter beschikbaar komt. Bedankt voor je reaktie. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatvw Geplaatst 2 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 februari, 2008 you're welcome Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 midiman Geplaatst 5 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2008 @passatvw; Ik ben ook bezig met een soort adaptor opdat het gemakkelijker inbouwen en aanpassen is. Ik dacht aan een (kapotte) zekering en daarin de draden te solderen. (gaatjes boren in bovenkant van kapotte zekering en daarin de draden solderen voor de diverse aansluitingen) In-line (dus kabeltje-in en kabeltje-uit) zekeringhouders lijken mij daarbij een prima oplossing om de uitgenomen zekeringen in terug te plaatsen? Onze Deutsche vriend heeft, zover ik op de foto's kan zien, printplaatjes gemaakt in de vorm van de zekeringen. Your thoughts? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatvw Geplaatst 6 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 6 februari, 2008 je hebt PM midiman, Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 6 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 6 februari, 2008 Ik voel dat er nieuwe draadje voor de KB in de maak is Good job Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatvw Geplaatst 6 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 6 februari, 2008 Yep Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 midiman Geplaatst 6 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 6 februari, 2008 You've got mail, passatvw Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vw_phille Geplaatst 8 februari, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 februari, 2008 heeft er iemand een idee aan welke kleuren (in de VW kabelboom) de in en uitgang worden aangesloten=de triggeringang. Ik zou deze ergens op de comfortmodule willen aansluiten.maar waar en welke draden? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 midiman Geplaatst 10 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 10 februari, 2008 Tatatattatataaaaaaa! Ik heb voor mijn module DE oplossing gevonden, denk ik Voor mijn nachtdienst nog ff snel bij mijn lokale automaterialenshop geweest, en daar hebben ze,.....wait for it......, ,.....wait for it......, Fuse Holder Bypass plug-in (mini en normaal) (artikel 08.100.18 en 08.100.19 van CarPoint Europe). Hoe werkt het; Je vervangt de zekering in je auto voor een speciale houder, die de afmeting heeft van je zekering, je kunt er twee zekering in kwijt. Schematische voorstelling: |---0 0----(draadje met stekkertje) | [---0 0----] Dus de linkerkant is met elkaar verbonden, terwijl de rechterkant 1 zekeringhouder verbonden is met de pen in de voet van de Fuse Holder Bypass plug-in, en de 2e zekering-positie uitkomt op een draadje met aan het uiteinde een stekkertje (zoals bij radio-speaker aansluiting). De bovenste zekeringpositie kan je dus gebruiken om een signaal af te tappen of te injecteren. De onderste zekeringpositie voor je bestaande zekering, welke je uitgenomen hebt om deze Fuse Holder Bypass plug-in in te plaatsen. Kortom, hiermee kan je installeren zonder te knippen in je bestaande bedrading! 8) Het zou nog mooier zijn geweest als je een bypass aan twee kanten kon doen, maar ik denk dat in mijn situatie niet nodig zal zijn. Je draait de bypass gewoon om naar welke kant je ook wenst. Kan niet wachten totdat ik geen nachtdiensten meer heb, maar dat zal wel even duren, nadeel als je niet getrouwd bent, easy slachtoffer. Ik zal niet zeggen dit wordt een appeltje-eitje, maar gemakkelijker moet het m.i. nu wel worden. PS: "Fuse Holder Bypass plug-in" heet ook wel ""Add A Circuit" fuse link" Kost zo'n 5.90 Euro bij AutoMat, dacht ik. Meer info van een (grote) fabrikant; http://www.littelfuse.com/data/en/Data_ ... 2FHA02.pdf Tatatattatataaaaaaa! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 midiman Geplaatst 11 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2008 Gooooeeeedddd, ik ben dus ff op een A4 het aan het uitwerken. (ok, ok, word-document, ik ben modern ) Het is momenteel ff rusting in de nachtdienst. Min Tobé Home Coming heeft twee trigger ingangen en twee uitgangen. (relais gestuurd) En heeft daarnaast ook een "zware" 12 volt ingang nodig. - 12 volt (rood) voorziening dus via Zekering 40 (Claxon) via "Fuse Holder Bypass plug-in" Massa (zwart) op het bekende punt in de zekering-kast omgeving. Ik wil graag de mistlampen-voor gebruiken, dus Zekering 36 (Mistlampen voor en achter) via "Fuse Holder Bypass plug-in" op 1 van de uitgangen. (Grijs/Wit of Geel/Wit) Ik kan eventueel ook nog groot-licht gebruiken, dan is de tweede uitgang aan te sluiten op Zekering 18 of Zekering 19. (links resp. rechts) Of de remlichten (Zekering 13) Als "trigger" (ingang, Geel resp. Grijs) zit ik te denken aan parkeerlicht (Zekering 22 of Zekering 23) en/of dim-licht (Zekering 20 of Zekerirng 21) aangezien ik vooralsnog geen zekering voor de binnenverlichting heb kunnen vinden (of is dat Zekering 3?) Of eventueel Intrumentenverlichting (Zekering 5). Wie weet overigens wat Zekering 15 doet? Het ziet er uit als instrumentenverlichting met een waarschuwing de handleiding te lezen? De reden van deze "triggers" is het feit dat ik altijd met lichten-aan rij, parkeer, motor af en daarna verlichting uit doe. En dat is dus de trigger. Idee-en en suggeties welkom! PS: Ik wil liefst dus niet knippen in de bestaande bedrading, vandaar deze methodiek. PS2: Ik bemerk dat dit onderwerp blijkbaar wel leeft, het is al 4277 keer gelezen! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatvw Geplaatst 11 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2008 Ik ben al gestopt met mijn project, dit is waarschijnlijk wel de beste optie. En wat betreft hoe deze topic leeft, tja is typisch nederlands, kijke, voele, pleite. lol Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RuudC Geplaatst 13 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2008 Ha forumleden, Afgelopen maandag mijn 1ste mod binnen gekregen. Dezelfde CH/LH/TFL module die Vdub als eerste heeft besteld. Installatie idd in een handomdraai. Jammer dat voor de CH/LH/TFL de achterlichten niet meedoen. Vervolgens de door passatvw gevonden oplossing toegepast (doorverbinden parkeerlichten) om de achterlichten mee te laten doen. Wel balen dat dit ten koste van de parkeerlichtstand (knipperlichthandel omhoog of omlaag laten staan). Deze werkt na deze doorverbinding niet meer. Iemand dezelfde ervaring...? en een ander idee... @passatvw; hoe heb je de doorverbinding precies gemaakt? Op de ene foto zie je netjes een kort rood stroomdraadje terwijl de andere foto aangeeft beide parkeerlichten en die naar de module/bovenste dimlichtzekering... Groet Ruud Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RuudC Geplaatst 14 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 februari, 2008 Hmm, het proberen van de parkeerlichtstand na het doorverbinden heeft me hoogstwaarschijnlijk een zekering gekost... Werd vanmorgen getipt dat mijn achterlicht het niet deed.... Groet Ruud Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatvw Geplaatst 14 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 februari, 2008 Ik heb de 2 zekeringen door gelust (even solderen) maar zorg er wel voor dat je het na de zekering soldeerd, want anders krijg je verkeerde stroom door je circuit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RuudC Geplaatst 14 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 februari, 2008 Ik heb de 2 zekeringen door gelust (even solderen) maar zorg er wel voor dat je het na de zekering soldeerd, want anders krijg je verkeerde stroom door je circuit. Phoe hee, ik ben niet zo'n hele handige donder , dit in tegenstelling tot de meeste leden hier op dit forum. Waarschijnlijk heb ik al een verkeerde stroom te pakken gehad wat me de zekering heeft gekost Het nut van doorlussen van de zekering begrijp ik (beide achterlichten zullen branden). Maar nu nog hoe... 1 parkeerlicht had ik al geprobeerd mbv een draadje waarvan ik de uiteinden tussen 1 van de pootjes van de zekering en de zekeringhouder had gefrut. Maar ik kan nog geen goed beeld krijgen bij "(even solderen) maar zorg er wel voor dat je het na de zekering soldeerd". Zou je een poging willen wagen dit deel iets duidelijker uit te schrijven? Dat zou geweldig zijn. Moet ik e.e.a. aan de andere kant (bij alle draden) van de zekeringkast solderen? Groet Ruud Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 midiman Geplaatst 14 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 februari, 2008 Ik denk dat passatvw bedoelt dat je tussen deze stuurmodule en (bijv) de lampen wel de zekering laat zitten. Want als de zekering doorslaat om een of andere reden, zal er via deze stuurmodule nog steeds een verbinding zijn naar spanning, en dat zal de stuurmodule zeer waarschijnlijk niet overleven, of hele vreemde effecten geven. Oftewel zorg er voor dat de zekering-functie voor de lampen blijft bestaan, overbrug deze niet, ook niet met deze module. Wat betreft doorlussen, zie mijn eerdere foto hierboven; Zo'n Fuse Holder Bypass plug-in geeft je de mogelijkheid zaken af te tappen en/of door te lussen en nog steeds de zekeringfunctie te behouden. En dat zonder in de zekeringkast zelf (of de achterkant) te knippen of te zolderen. Veiligheid boven alles! Maar misschien dat passatvw dat nog nader kan toelichten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
vw_phille
Hi allen,
Ik ben hier vrij nieuw op het forum en heb de search al wel eens gebruikt.
Maar ben toch niet echt veel wijzer geworden.
Ik rij met een passat 3BGTDI highline tiptronic en zou graag een coming home en leaving home functie installeren in mijn wagen.
Kan iemand mij een leverancier bezorgen van een Coming home & leavng home module, liefst een andere als die van Conrad, want dit enkel C H.
Kan iemand mij ook al eens een aansluitschema bezorgen van zulke module?
Mvg,
Philippe
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
40
25
21
10
Popular Days
17 jan
18
26 jan
17
21 jan
14
27 jan
11
Top Posters For This Question
midiman 40 posts
Vdub 25 posts
passatvw 21 posts
vw_phille 10 posts
Popular Days
17 jan 2008
18 posts
26 jan 2008
17 posts
21 jan 2008
14 posts
27 jan 2008
11 posts
Posted Images
187 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten