Ga naar inhoud

ambuPijl

Members
  • Aantal items

    77
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over ambuPijl

  • Verjaardag 14-04-1960

Profile Information

  • Plaats
    leeuwarden

ambuPijl's Achievements

0

Community reputatie

  1. Mijn 3BG variant 2.0 benzine van 2002 heb ik nu bijna 2 jaar in mijn bezit en tot nu toe tot volle tevredenheid. Dit jaar weer op vakantie geweest naar Italie en daar in totaal 4600km zonder problemen gereden ( alleen wat olie moeten bijvullen) Met mijn voorgaande auto's hebben qua onderhoud nooit wat aan gedaan: ja............de normale slijtage ( banden, filters etc) Maar met deze Passat ben ik toch wat zuiniger en aangezien deze volgens de boekjes in geen 30.000km bij de garage is geweest denk ik er nu toch sterk over een grote beurt + APK bij een goede en vertrouwde garage te laten uitvoeren. Nu lees ik dat men toch wel regelmatig bij de dealer wordt "besodemieterd" Welke garage bij mij in de regio ( Leeuwarden/Friesland) zouden jullie mij kunnen aanraden? ( en moet dit beslist een garage uit de VAG stal zijn) Het mag best wat kosten als e.e.a. maar correct en eerlijk wordt uitgevoerd opdat ik nog vele vertrouwde kilometers kan maken. Ik wacht op jullie kennis en kunde. gr. Robert
  2. Klopt: interieurbeveiliging kan ik uitschakelen maar dat help me nog niet van m'n probleem af: zodra ik de deur van slot doe gaat na 30 sec 't alarm af.
  3. dat heb ik al geprobeerd ( 'k heb natuurlijk eerst flink in de boekjes gezocht) maar dat werkt niet: zodra ik die sleutel ook maar één keer omdraai gaan meteen de alarmlichten knipperen en knippert het rode ledje en zit 't alarm d'r op.
  4. Als beginnend duiker zit ik met een probleem: als ik m'n auto af wil sluiten om "onder water" te gaan dan kan ik de sleutel ( met AB) niet meenemen onder water. Nu heb ik wel zo'n plastic sleutel zonder AB waarmee ik de auto dan op slot doe; plastic sleutel in m'n duikvest en ik kan duiken. Maar éénmaal terug aan de waterkant kan ik de auto met die sleutel ontgrendelen maar dan gaat binnen de korste keren, nadat ik een deur heb geopend, het alarm af. Is het ook mogelijk om met die sleutel alleen de deuren af te sluiten zonder dat het alarm wordt ingeschakeld, of is dit een heel technisch probleem? Ik wacht op jullie kennis en kunde. gr. Robert
  5. Ben je er al uit, Robert. Anders kan ik hem wel eens voor je uitlezen. Kom vaak in Lw. voor mijn werk. _________________ VW Passat Variant Arctic 1.9 TDI, 18'' RS4, Xenon 6000K, EGR dicht, PDC. Sorry..........duizendmaal excuses: ik had wel wat vlotter kunnen reageren. Maar ik vertrouwde 't niet langer en sinds de thermosat is vervangen is e.e.a. niet meer voorgekomen. gr. Robert
  6. Beste forumlezers: Sinds kort schommelt de temp.meter op het dashboard tussen 90 en 75. Voorheen zag je de meter oplopen tot 90 en dan bleef ie ook constant die waarde aangeven ongeacht of ik nou een heel eind moest rijden of niet. De laatste dagen klimt de meter keurig tot 90 maar zakt even later tot 75 om vervolgens weer richting de 90 te gaan en dan weer af te zakken naar 50-75 ( en blijft zo verder schommelen) Ik kan geen lekkage in het koelsysteem vinden en ook de hoeveelheid koelvloeistof blijft steeds op het normale peil. Nu weet ik dat een te hete moter niet goed is maar kan zoiets ook erg veel kwaad? en is zoiets eenvoudig te herstellen?? Ik wacht, wederom, op jullie kennis en kunde. gr. Robert
  7. nou...........dan heeft ie zich ws, in dit geval, zelf gedemonteerd? Bedankt voor jullie reakties wat mij betreft mag 'dr een slotje op
  8. nou heb ik op dit forum gelezen dat 't vervangen van een gasklephuis een nogal prijzige aangelegenheid is. Is dat in mijn geval dan nodig?of volstaat het met het vervangen van dat stukje plastic buis/
  9. Beste forumlezers: Wederom doe ik een beroep op jullie kennis en kunde voor mijn volgende probleempje: Het stinkt in mijn auto naar uitlaasgas/ benzine en dan met name als ik even stil sta. Nu houdt mijn technische kennis al snel op na 't openen van de moterkap maar ik ben toch zelf even op onderzoek gegaan en 't volgende ontdekt ( zie bijgevoegde foto:) De stank werd 't hevigst t.h.v. die twee "buisjes". Maar hoort dit zo? of mist er nog iets tussen in? Als d'r inderdaad nog een stukje buis/pijp tussen in hoort: is zoiets eenvoudig te herstellen? of heeft iemand een idee waar anders die vervelende lucht vandaan zou kunnen komen. Ik wacht op jullie reakties. Bij voorbaat al mijn hartelijke dank
  10. ach..........komt er weer een vleugje jeugdsentiment naar boven: de lucht van een opgevoerde Yamaha en Kreidler
  11. maar dat ik nu 2 verschillende soorten olie heb kan dan geen kwaad?
  12. Onlangs zat ik, tijdens een lange rit, in mijn Passat met een te laag olie-peil. Bij de lokale benzinepomp advies ingewonnen en kreeg daar een fles Castrol Longlife 3, 5W-30 mee: dat moest goed zijn! Thuisgekomen ben ik meteen naar de VW dealer gegaan om een litertje olie "op voorraad" te hebben in mijn auto. Van die persoon kreeg ik Shell Helix plus synthetic oil 5W-40 mee. Wat is nou het verschil tussen 5W-30 en 5W-40 olie?
  13. Aha.............duidelijk. Aangezien ik niet zo handig ben: laat ik dit eerst maar even, tenzij er een geschikte adapter beschikbaar komt. Bedankt voor je reaktie.
  14. Hallo mede Passat fanaten: Vandaag de coming/leaving home module geinstalleerd: met jullie reacties en tips was dit kinderlijk eenvoudig ( waarvoor mijn hartelijke dank ) Nu werkt het geheel prima maar mijn kennis van de Duitse taal houdt bij "Bitte ein Bitt" al snel op. Nu blijven mijn koplampen mooi branden maar ik zou dat graag willen veranderen door de mistlampen aan te laten gaan. Weet iemand waarop ik die zekering dan moet aansluiten? ( ik dacht zelf dat ik dan die kleine zekering in zo'n "grote" zekering moet plaatsen maar dat kan toch niet?) Ik zou niet weten welke zekering van de mistlampen is. Graag, alweer, jullie deskundige hulp ( in "Jip & Janneke taal graag)
  15. sorry: ik had niet goed gelezen: je hebt 't met VAG com aangezet dus
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden