Ga naar inhoud

  • 0

coming home / leaving home functie


vw_phille

Vraag

Hi allen,

 

Ik ben hier vrij nieuw op het forum en heb de search al wel eens gebruikt.

Maar ben toch niet echt veel wijzer geworden.

Ik rij met een passat 3BGTDI highline tiptronic en zou graag een coming home en leaving home functie installeren in mijn wagen.

 

Kan iemand mij een leverancier bezorgen van een Coming home & leavng home module, liefst een andere als die van Conrad, want dit enkel C H.

 

Kan iemand mij ook al eens een aansluitschema bezorgen van zulke module?

 

Mvg,

Philippe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb het stroomloopschema comfortelectronica van Antonio eens hier op de site gedownload, maar ik kan het niet zo 1-2-3 terugvinden.

 

Ik heb daarom de pagina over interieurverlichting ed maar even gescanned; misschien heb je daar wat aan.

post-2344-1423822549,2768_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iemand nog idee-en waar ik gemakkelijk(er) 12 volt die de interieurverlichting aanstuurt vandaan kan halen?

 

Ik kom er niet helemaal uit, omdat het allemaal massa-geschakelt is, en mijn Tobé module inschakelt op een +12 volt signaal.

 

Ik moet iets over het hoofd zien, er moet een gemakkelijke weg zijn, toch? (hoop ik).

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Midiman.

 

Volgensmij zit het zo:

 

De binnenverlichting heeft constant 12V en wordt door de comfortmodule massageschakeld. Het systeem wat jij hebt kan dus nooit werken (+12V aansturen). Makkelijkste optie die ik zo kan bedenken: Koop een standaard auto relais met een paar geisoleerde AMP-tjes en wat snoer, stuur dat relais met de +12V die uit jouw kastje komt en zorg dat de schakelaar van het relais de massa schakelt. Knoop hier dan weer de massa aan die anders door de comformodule wordt geschakeld (desnoods parallel zodat de comfortmodule ook nog werkt) Dit moet wel werken.

 

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

 

 

Groeten,

 

Rob!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@strui901;

 

Waarschijnlijk zoiets als wat de leverancier aangeeft? (zie bijgesloten).

 

De massa-geschakeld (linker schematje).

 

Ik ben nog kijkende hoe ik dit kan bouwen in de bestaande aansluitingen.

Maar wil liever niet in de bestaande zekeringskast kan knippen en solderen.

 

Bedankt voor het mee-denken, ik moet je uitleg nog eens rustig doorlezen, maar ik denk dat ik je begrijp.

852088-an-01-nl-COMING_HOME_SCHEINWERFER-TIMER.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb zojuist bericht gehad van de Duitse leverancier mbt de aansluiting op de mistlampen in de CH-functie:

 

Die Schaltung auf die Nebelscheiwerfer geht nicht als Plug& Play im Sicherungskasten.

das Modul muss direkt am Lichtschalter Angeschlossen werden, 1x Dauerplus (rot), Ausgang (gelb) Nebelscheinwerfer L+R, Abschaltung (schwarz) auf standlicht L oder R,

Schalteingang von LH auf "schaltet aus" umprogrammieren, LH nicht mehr möglich.

 

MAW: Module moet dan niet meer op de zekeringenkast, maar moet op de verlichtingsschakelaar aangesloten worden: Rood op plus, geel op mistlampen Li+Re en zwart op stadslicht Li OF Re. LH-functie op UIT programmeren en kan dus niet gebruikt worden(!)

 

Ik heb hem verteld van het LH bij de EOS (xenon blijft branden tijdens het starten); het zal mij benieuwen of hij een oplossing weet om dit ook icm zijn module toe te kunnen passen.

 

EDIT: nagekomen bericht: een variant van de CHL module met 2 in/uitgangen is "in de planning" Dus in de toekomst wel bijv CH-xenon en LH-mistlampen. Jammer, te snel besteld. Iemand nog interesse in een spiksplinternieuwe, maagdelijke CHL module? Ideaal voor halogeen bezitters.

MBT de situatie bij de EOS en het evt bypassen/ontkoppelen van het beveiligingsrelais voor het xenondimlicht ging hij niet in.

 

@ LVR, al enig idee of deze module (met 2 in/uitgangen) al beschikbaar is?

 

greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, Philippe, niets meer van ze vernomen. Ik heb mijn CHL "module" van die firma nog niet eens ingebouwd; mijn 50W xenon evenmin :embarassed::embarassed: Durf die module ook niet in te bouwen tesamen met xenon; zoek nog een andere oplossing ivm het afkoppelen van de xenon tijdens het starten. Komt tijd, komt raad......... :wink:

Misschien staat er al iets over een nieuwe, aangepaste module, op hun site?????????

 

Heb de laatste tijd helaas veel andere zaken aan mijn kop die voorrang hebben (zoals een riooloverstroming IN huis met alle gevolgen van dien :cry: :cry: )

 

Nog steeds tevreden met je 50W xenon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee, Philippe, niets meer van ze vernomen. Ik heb mijn CHL "module" van die firma nog niet eens ingebouwd; mijn 50W xenon evenmin :embarassed::embarassed: Durf die module ook niet in te bouwen tesamen met xenon; zoek nog een andere oplossing ivm het afkoppelen van de xenon tijdens het starten. Komt tijd, komt raad......... :wink:

Misschien staat er al iets over een nieuwe, aangepaste module, op hun site?????????

 

Heb de laatste tijd helaas veel andere zaken aan mijn kop die voorrang hebben (zoals een riooloverstroming IN huis met alle gevolgen van dien :cry: :cry: )

 

Nog steeds tevreden met je 50W xenon?

 

deze zitten er bij mij pas sinds vrijdag in. en heb enkel nog maar in schemer donker gereden, morge voor de eerste maal in het echte donker, maar denk wel dat ik ze leuk ga vinden.

 

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben weer bezig mijn Tobé CH project op te pakken. (met dank aan een modurator voor het weer aanwakkeren van het vuur :D )

 

Nu probeer ik te begrijpen wat Tobé bedoelt in het PDF document hierboven voor wat betreft de aansluit-nummers van het extra relais. (links-onderaan de pagina)

 

Ondertussen heb ik begrepen dat bij de Passat 3BG het deur-open signaal massa-geschakeld is.

 

En wat ik begrijp uit bovenstaande PDF:

#30: +12 volt permanent (aangesloten op centrale ingangs-contact van relais-pool?)

#85: min van relais-spoel

#86: plus van relais-spoel

#87: Ingang (van relais-contact ?) (volgens mij het "Normally Open" contact van het relais?)

#87A: Uitgang relais-contact (openerzijde, ook wel "Normally Closed" genaamd. (niet aangesloten)

 

Heb ik het zo goed gelezen/begrepen :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet iemand van jullie of dit ook kan voor een volkswagen touran uit 2003 heb hiervoor een passat gehad daar kon het wel maar bij de touran lukt het niet. Iemand had het over een andere schakelaar en bytes aanpassen. Weten jullie daar iets meer van of kan het makkelijker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Via zo'n module kan bij jou niet, komt om je lampencontrole die je CANBUS uitstuurd.

Dan geeft hij een foutcode, ik zal het eens vragen of het ook anders kan.. Misschien toch met VAG-Com, maar jou je wel zo vriendelijk willen zijn om je je voor te stellen in het topic: Ik ben... en Ik rij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden