Ga naar inhoud

  • 0

coming home / leaving home functie


vw_phille

Vraag

Hi allen,

 

Ik ben hier vrij nieuw op het forum en heb de search al wel eens gebruikt.

Maar ben toch niet echt veel wijzer geworden.

Ik rij met een passat 3BGTDI highline tiptronic en zou graag een coming home en leaving home functie installeren in mijn wagen.

 

Kan iemand mij een leverancier bezorgen van een Coming home & leavng home module, liefst een andere als die van Conrad, want dit enkel C H.

 

Kan iemand mij ook al eens een aansluitschema bezorgen van zulke module?

 

Mvg,

Philippe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Klopt, je moet (volgens de website cq. documentatie) bij de bestelling opgeven dat je Xenon (dus niet-dimbare) verlichting gebruikt.

 

"Bei Xenonscheinwerfer MUSS zusätzlich das braune Massekabel angeschlossen werden !!"

 

http://www.daylightrunning.de/html/xenon.html

 

En je kunt de programmering van de module aanpassen als je nog geen Xenon gebruikt.

 

Ik zelf wens de mistlampen voor te gebruiken (worden die ook nog eens gebruikt, haha).

 

Moet zeggen dat hier wel over is nagedacht;

- programmeerbaar (heel knap)

- aansluiting op de zekeringkast (zekering 20 en 40, respec. dim-licht en claxon).

 

Ik ken de stroomloop-schema van de Passat niet, maar via zekering 40 zal waarschijnlijk de permanente 12 volt voor de module betrokken worden, en zekering 20 is dan de uitgang (aansturing).

 

Nu heb ik zelf al een coming-home module, dus ga ik nu op zoek naar een mogelijkheid het op dezelfde manier (in de zekeringkast) aansluiten.

 

Ben nog wel op jacht naar de "zekering-vervangers" die hij gebruikt.

Maar zal waarschijnlijk zelf-bouw zijn.

 

Als ik niets al had aangeschaft zou dit de module worden, wat mij betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus als ik het goed begrijp dan bestel je gewoon die dikke massakabel bij maar je kan dan nog altijd de lichtintensiteit aanpassen, dus miss beter gezegd: je kan nog altijd de dagrijverlichting instellen????

Maar nu vraag ik mij af hoe dat hij weet wanneer hij de dagrijverlichting moet gebruiken? Is dit dan met een lichtsensor? Werkt de dagrijverlichting dan wanneer de schakelaar niet op staat? Zijn een paar kleine dingen die ik toch graag op voorhand weet want ik zit zoals eerder gezegd in mijn hoofd met het idee om zelf een sipmele automatische verlichtingschakeling in elkaar te flensen...

 

greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad, hier wordt met dagrij-verlichting bedoelt dat je verlichting (dim) aan gaat zodra de auto gestart is.

Kortom, je kunt nimmer meer vergeten je verlichting aan te zetten, die wordt voor je aangezet :P

 

En volgens de programmeerhandleiding kan je die TFL-functie inderdaad aan-of uitzetten (TFL Funktion Ein/Aus), zie Vdub's eerdere link;

http://www.daylightrunning.de/Programmierung_TFL.pdf

 

Er zitten wel 14 (!) programmeerbare instelling op :shock:

 

Progamma #3 is de TFL, programma #9 voor de "Massebetrieb

ohne PWM" (oftewel Xenon mode).

 

Zo ver ik kan lezen uit de website en handleidingen zit er geen lichtsensor op, maar dat is eigelijk ook niet nodig. Alles is te programmeren, in- en uitschakeltijden, of het TFL moet ingeschakelt moet worden als je de auto start, met of zonder dat je de verlichtingsknop bedient. En hoe lang, en wanneer.

 

Ben meer en meer onder de indruk, wat dat betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
weet iemand ook of dit voor een Touran is te krijgen? ( zie dat nl niet op die site staan)

 

Ik zie op de site de navolgende inbouw-handleidingen staan;

- VW Golf 2,3,4

- VW Lupo

- New Beetle na '98

- VW Passat 88-96

- VW Polo 6N, 6N2, 9N, 9N3

- VW Sharan 95-00

- VW Sharen

- VW T3 en T4

 

Ik weet niet van wanneer de Touran is uitgebracht, maar als in het optie-pakket "Licht Pakket 2" zat, heeft Vdub gelijk; :thanks:

Dan zal er een andere lichtschakelaar (en evt. programmeren van comfort-module) bij je VW dealer een wellicht betere optie zijn.

 

Deze module is, in mijn optiek (maar ook ik kan "vout" fout zijn, ha!) bedoelt voor autos die af-fabriek geen (optionele) mogeliijkheid kennen voor dergelijke mooie cq. nuttige verlichtingsopties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de duidelijkheid: de coming/leaving home functie werkt duseigenlijk alleen op 1 lamp, bijvoorbeeld daglicht linksvoor.

Werkt de TFL functie, waar je dus je lichtschakelaar altijd op aan kan laten staan dan op alle verlichting, dus stadslicht linksrechts, daglicht linksrechts en verlichting achter? Dat lijkt me namelijk een beetje onwaarschijnlijk omdat deze zekeringen niet omzijlt worden.

 

edit: schakelaar info heb ik al door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm, ik denk dat dit meer een weet-vraag is, ik kan dit niet met zekerheid (en vertrouwen) uit de documentatie of website halen! :embarassed:

 

Ik heb zelf de module in kwestie van deze leverancier niet.

 

Maar Vdub heeft deze module wel, dus hij kan ons alles vertellen uit eigen ervaring :cool2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat je daarin gelijk hebt, beste Jee, maar of de module het aan kan twee lampen aan te sturen (stroom?), ikke niet weten :(

 

De leverancier van Vdub's module geeft geen verdere technische gegevens, wat betreft stroom, etc.

 

"Mijn" Coming Home module heeft in ieder geval wel twee aparte in- en uitgangen voor de lampen. (heb mijn module ff ook opengesloopt, er zitten 2 relais in van 20 Ampere elk). En spreekt ook over 20 ampere per uitgang.

 

Mijn complimenten overigens voor een ieder, goede opmerkzaamheid! :thx:

(ik had er zelf ff niet aan gedacht, vandaar, sorry!)

 

Vindt Vdub's module wel knap, met slechts 2 draden kan je blijkbaar allerlei verlichting aansturen?

 

Let wel: de leverancier van Vdub's module spreekt heel duidelijk over TFL.

Met Home Coming (etc, etc) functionaliteiten.

 

"Mijn" module is puur Home Coming.

 

Klein nuance-verschil, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De TFL functie betekent dat de dimlichtlampen!(dus L+R) aan de voorzijde aan gaan(GEEN STADSLICHT).

 

Richard gaat zijn kabeltje splitsen en er als test ook bijv de mistlampen of het stadslicht(achterlichten) bij op zetten.. let wel op! je kunt het dan eigenlijk niet meer als TFL gebruiken, of je moet graag een prent willen voor oneigenlijk gebruik van de mistlampen.

 

Qua stroomvoorziening kan het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan er toch allemaal niet zo goed meer aan uit hoor...

Dus:

 

- de tfl-funcite doet niet meer dan gewoon vanaf dat je het contact opzet de dimlichten voor een bepaald percentage laten branden? Dit dan in de stand 0 van de lichtschakelaar? Dus ze branden op volle kracht als je de schaklaar op dimlicht zet?

 

Maarrr hoe kan je deze module dan laten weten dat je graag de coming home in actie hebt of de leaving home?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de coming home doet het iig altijd als je de verlichting aan hebt gehad en thuis komt, de auto uit zet en de schakelaar op 0 zet.

 

de leaving home(draad) kun je aansluiten op de draad van de cv., op het moment dat je de auto ontgrendeld gaan de lampen aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden