Ga naar inhoud

vw_phille

Members+
  • Aantal items

    219
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over vw_phille

  • Verjaardag 23-02-1985

Profile Information

  • Plaats
    België-Diest

vw_phille's Achievements

0

Community reputatie

  1. wij hebben op 13 en 14 aangesloten voor de stadslichten. en 8 voor de stadslichten. welke afkorting staat voor plaat verlichting, anders kan ik dit zelf wel snel uittesten. grtn, Philippe
  2. zie ik beter waar de koffer is , ik moest mij maar is vergissen tussen de voor en achterkant. grtz
  3. Als je schema wil hebben van iets in een 3bg, volgende keer gewoon even melden. Ik heb bijna alles op pdf. ja, graag, zoek volgende zaken: - schema van de lichtschakelaar - schema van de bekabeling in de chauffeursdeur en passagiersdeur - schema ter aansluiting van MFD 1 versie G, met CD wisselaar in armsteun. deze mag je zeker doormailen indien beschikbaar.
  4. één ding brandt er niet mee, moet ik nog even uitzoeken: de nummerplaat verlichting, dit moet ergens een aparte kabel zijn vanaan de lichtscchakelaar. wordt nog even meten en bij modden denk ik. grtn en succes met inbouw.
  5. lukt dit beter?, indien niet, stuur mij een PB met je email adtres, dan kan ik het doorsturen. grtn, Philippe
  6. hadden we dit geweten had ons dit 1,5 uur aan werk gekost. We hebben bijna de hele zekeringkast uitgemeten, maar de meeste schakelen uit bij het afdraaien van de sleutel (dus voor je de sleutel eruit haalt). Dus aanslluiting 75x werkt zoals de radio? (radio springt pas af als de sleutel uit het contact getrokken wordt) grtn, Philippe
  7. Bij deze een upload van het schema Volg dit schema en je kan de module zeker aansluiten met behulp van volgende tools: - 4 polig relais (voor mistlampen "must bij Xenon") - 5 polig relais (voor aansturing) Module - soldeerbout + tin + bendodigdheden (kniptang,mes,...) - zorg voor krimpkous (hoef je geen tape te gebruiken zoals die kloderaars op bovenstaande foto's ) - maar ook tape - materiaal om dashboard uit elkaar te nemen - diodes (2 is voldoende) Goed om weten: - de kabel die we gebruikt hebben om de module te sturen komt uit de kabelboom die vertrekt aan het contactslot, dus daar even bloot maken en de dunne rode draad zoeken - triggersignalen moet je gaan zoeken in de deur (aan het slotpunt) - draden voor het aansturen van de lampen en mistlampen zijn allemaal terug te vinden aan de schakelaar. - diodes moeten correct aangesloten worden (stroom doorlaten richting de lampen, tegenhouden richting de module) p.s.: kleuren van auto onder voorbehoud, ben niet verantwoordelijk voor afwijkingen tov ons schema. Groeten, Philippe
  8. Thanks Guyke. Na heel wat bestuderen, brainstormen, testen en meten is het inderdaad gelukt. het moeilijkste is eigenlijk de juiste kabels zoeken, en weten waar te vinden. vooral de kabel uit het stuurslot Ik zal morgen het aangepaste schema update en hier ook posten. Aan al degene die de module nog hebben liggen, doe het, heb gisteren avond wel 15 keer opnieuw mijn deuren open en dicht gedaan grtz, Phille
  9. Lol, dit is mierenneuken, maar moet zeggen dat het een goed idee is, de garage zou idd nooit weten wat het is. Good idea.
  10. Hi, Ik heb het hele topic doorgekeken maar geen antwoord op mijn vraag. iemand enig idee of volgende maten passen op een passat 3BG variant 1.9TDI 2WD, passat is verlaagd met schroefkit. 19 duim: 8,5vooraan, 9,5 achteraan 5x112 et43 rondom banden zouden 225, 35, 19 zijn. grtn,Philippe
  11. Zoals guy al vertelde, het wordt normaal aanstaande zaterdag ingebouwd (met zijn hulp) Heb wel al de testen gedaan door gewoon tegen de batterij te houden. grtn, Philippe
  12. En wanneer worden deze warm? op het moment dat er stroom door gaat? of op het moment dat de stroom vanuit 1 zijde wordt tegengehouden? kan ze misschien gebruiken als voetverwarming ook, extra mod grtn, Philippe
  13. Hi Eric, Ik ga toch voor 5A diodes per zijde, dit ivm: - standlicht voor 5W - SML voor+achter 2x3W= 6W - achterlicht 4x 5W=20W - nummerplaat 5W - mogelijk rekeninghouden met aanhanger: 4x5W=20W Totaal: 56W Stroom= Vermogen/Spanning Ampere= Watt/Volt 56W/12V= 4,7A Wat denk je van deze berekening Eric, hier is over nagedacht en ruim gemeten geef ik eerlijk toe. Enkel op de aansluiting van de mistlampen hoeft niet perse een diode, omdat ik met een relais ga werken. Werk je zonder relais, dan zeker en vast diodes ertussen (te berekenen ivm wattage van mistlampen. grtn, Philippe
  14. Hi, Ik heb ondertussen na overleg met Guy enkele tests gedaan met de module. Moet volgende draden aansluiten: * +12V (via relais: zodoende dat de module enkel onder spanning staat wanneer het contact af staat) * massa * deursignalen (2x bruine draad) * 2 uitgangen: 1x alle standlichten zowel voor als achter 1x mistlampen vooraan (ook via relais ivm xenon) (Zo hoef ik de originele bedrading niet doorknippen, en blijft alles werken, zelfs wanneer de module stuk zou gaan) De module schakelt ook in wanneer er in de uitgangen een spanningsval is, dus moet en diode plaatsen, zonder diode heb ik het volgende probleem: "lichten staan aan, en wanneer je deze uitschakelt schakelt de module al in omdat deze een spanningsval krijgt) Ik heb een schets gemaakt hiervan. Iemand ervaring met diodes en welke ik het beste zou kunnen gebruiken? Eens aangesloten zorg ik voor een schema met kleurcodes van de auto enzo. Groeten, Philippe
  15. helemaal niet, ben benieuwd naar woensdag ... , vind het gewoon nuttig om hiervan nog een goed KB te maken, want zie hier veel keren dezelfde vragen terugkomen op het forum
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden