Ga naar inhoud
  • 0

Android auto navigatie op dashboard


Spiky

Vraag

In onze GTE (2016) hebben wij een digitaal dashboard, welke navigatie laat zien tussen de klokken.

Erg prettig vind ik!

Als ik mijn telefoon koppel aan de Discovery pro, kan ik navigeren via Google Maps, maar zie ik op het dashboard "andere navigatie actief"

Afgelopen week had ik door een kapotte actuator een andere auto mee van de garage, met een nieuwer type dashboard en Discover Media systeem.

Navigatie was "niet ontgrendeld", dus android Auto aangekoppeld. Nu zag ik echter wel wanneer ik moest afslaan etc.

Is het met een update mogelijk dit ook op ons systeem te krijgen, of zit dit echt in het type discover systeem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Het zou wel mooi zijn als het mogelijk zou zijn om beide navigaties tegelijk actief te hebben: VW navigatie op de AID en Google op het Discover Media scherm. Maar ook dat is helaas niet mogelijk. Of is er een andere Android navigatie app die wel tegelijk met de VW navigatie actief kan zijn. 

Ik vind het namelijk fijn op op langere routes verschillende navigatie-opties te hebben, waarin ik dan zelf mijn afwegingen kan maken (en ben ik daarin de enige?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 hours ago, StefanT said:

Het zou wel mooi zijn als het mogelijk zou zijn om beide navigaties tegelijk actief te hebben: VW navigatie op de AID en Google op het Discover Media scherm.

Dat zou ook een goed alternatief zijn geweest.

Dan zie je iig wat je kan verwachten betreft de wegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, dieseltje zei:

Wat voor afweging moet je dan maken?

VW navigatie vind ik dikwijls overzichtelijker qua rijbaanaanwijzingen, waar Google actueler is in verkeersinformatie (en in overall routeberekening?)

Speelt ook mee dat ik een HUD heb die heel fijn is ism de VW navigatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi @Petroman

Als je je telefoon verbind met CarPlay/Android auto om vervolgens een route in te stellen via google maps of wat je ook gebruikt, dan verschijnt er in de AID in de navigatie view mode: " navigatie wordt gebruikt op het mobiele apparaat". Of iets in die geest.

Nu door een aanpassing, kan je dus gebruik maken van je vw navigatie systeem terwijl je op je andere scherm navigeert via CarPlay/ Android auto.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, MarkyMark zei:

Hoi @Petroman

Als je je telefoon verbind met CarPlay/Android auto om vervolgens een route in te stellen via google maps of wat je ook gebruikt, dan verschijnt er in de AID in de navigatie view mode: " navigatie wordt gebruikt op het mobiele apparaat". Of iets in die geest.

Nu door een aanpassing, kan je dus gebruik maken van je vw navigatie systeem terwijl je op je andere scherm navigeert via CarPlay/ Android auto.

 

 

En hoe en waarmee kan je die aanpassing doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 30-1-2024 om 21:27, jaap zei:

En hoe en waarmee kan je die aanpassing doen?

 

Op 31-1-2024 om 17:21, MarkyMark zei:

Dit gaat met de MIB toolbox.

 

Euh... voor een leek (zij het wel eentje wat een klein beetje technische know how, maar nog nooit aan auto navs geklooit)... hoe werkt dat precies? Of kun je dat ergens laten doen? Dit lijkt me namelijk geweldig!

 

aangepast door blueznl
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 9-3-2024 at 01:00, blueznl said:

Euh... voor een leek (zij het wel eentje wat een klein beetje technische know how, maar nog nooit aan auto navs geklooit)... hoe werkt dat precies? Of kun je dat ergens laten doen? Dit lijkt me namelijk geweldig!

 

Op deze pagina vind je meer info:
https://github.com/olli991/mib-std2-pq-zr-toolbox

Of
kijk op youtube voor wat filmpjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag er ook eens mee aan de slag geweest. Met de eerste toolbox lukte het me niet. Ik heb een MIB2.5 toestel met 9,2inch scherm en de toolbox gaf geen optie om het scherm vrij te geven. Dan de toolbox verwijderd en deze van M.I.B - More Incredible Bash geïnstalleerd en daar is het wel mee gelukt. Dus belangrijk om te weten welk toestel je erin hebt zitten om zo te kiezen welke toolbox je neemt. Dan via een laptop of PC de bestanden, welke je ziet rechts in het beeld als je naar de link surft, op een geformatteerde SD kaart zetten en de "update" installeren.

Laatste foto de kaart weergave in het AID met op DP navigatie met Google maps actief.

20240406_144748.thumb.jpg.b0cacd13d15e544d1c74ac4008a23d05.jpg

20240406_165417.thumb.jpg.47c195a4ed7509b27e839ef57ca5ef19.jpg

20240406_165441.thumb.jpg.5494c9b16e4b167493219d202eabe80e.jpg

20240406_165452.thumb.jpg.3d6ec5a075a275c1c1f159cfe807206b.jpg

20240406_165532.thumb.jpg.5d0c0d66c8480df6772aa6575d096030.jpg

20240406_160016.thumb.jpg.615bc9057188bd9b13504c5f22889648.jpg

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
7 uren geleden, dieseltje zei:

Werkt dit ook in MIB3 radio’s ?

Volgens ik heb begrepen heb je toch geen SD slots meer op de MIB3 toestellen ? Dus langs daar kan je al zeker de "update" niet uitvoeren. 

Maar gezien de software op de MIB3 toestellen totaal anders is lijkt me dit niet mogelijk te zijn, is tussen de MIB2 media, MIB2 pro en MIB2.5 toestellen al een verschil in welke toolbox je moet gaan gebruiken.

Kan zelfs niet bevestigen dat de MIB3 toestellen het al niet standaard toelaten om die dual functie hebben gezien android auto ook al draadloos kan hierop. Dus wie weet kan je al daarop de navigaties naast elkaar laten draaien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij VW heb je dual functie mbt bt en carplay

Bij Audi werkt dat weer niet. Ook de pijlweergave in je teller werkt met carplay navigati niet bij Audi, bij vw weer wel bij apple maps.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn toestel (MIB3) werkt dat gewoon standaard.

Ik navigeer met Waze op android auto op het toestel en heb de VW navi in het digitale dashboard tussen de tellers.

 

IMG_20240410_153144_HDR~2.jpg

aangepast door PatrickDS
foto toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden