Ga naar inhoud

3C inruilen voor B8?


henkdo

Aanbevolen berichten

@Fopperr De D6 heeft een fijne combinatie (D5 motor i.c.m. electro motor die tot 150kmh meehelpt), maar het elektronische gedeelte is het minder betrouwbare aan die auto. Die schijnen namelijk best vaak een storing enz. te hebben. 

Volgens mij zei @R36 ook zoiets dergelijks over zijn vorige V60 met D6 motor.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt wel een gaaf bommetje op wielen in die kleur

Nou, dat beter rijden doel ik op dat de V60 echt veel vaster op de weg ligt en veel minder last heeft van onderstuur tov de passat. Passat stond op schroefset en 19” en de V60 op H&R veren en 20”. Het rijden met 200kmh is gewoon een cruise snelheid, dat heb ik met de Passats nooit zo ervaren.

Rij eigenschappen kunnen heel persoonlijk zijn, maar dat zijn deze eigenschappen in mijn optiek niet.

Afijn, ik ben er erg blij mee en hoop dat Henk iets aan mijn bijdrage heeft gehad.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fopperr De 3c onderstuurt(/de) best veel idd... de b8 doet dat gelukkig een stuk minder en dat heb ik laatst mogen ervaren.

Nu ben ik niet iemand die hard door de bochten gaat, maar iemand die goed kan sturen haalde het in zijn hoofd om de b8 even hard door de bocht te jagen. Ik dacht Ojee... die boom links tegenover ons gaat ons een kusje geven. Tot mijn verbazing ging ie strak door de bocht zonder moeite, en dat met een standaard onderstel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Ozzy zei:

@Fopperr De 3c onderstuurt(/de) best veel idd... de b8 doet dat gelukkig een stuk minder en dat heb ik laatst mogen ervaren.

Nu ben ik niet iemand die hard door de bochten gaat, maar iemand die goed kan sturen haalde het in zijn hoofd om de b8 even hard door de bocht te jagen. Ik dacht Ojee... die boom links tegenover ons gaat ons een kusje geven. Tot mijn verbazing ging ie strak door de bocht zonder moeite, en dat met een standaard onderstel. 

Ik dacht ook altijd dat de 3C veel onderstuur had. Komend uit een Golf dacht ik altijd dat het door de grootte van de auto kwam. Tot hij is uitgelijnd door Lammert van der Meulen. Kende de auto niet weer en stuurt nu zeer dynamisch..

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tarabass zei:

Ik dacht ook altijd dat de 3C veel onderstuur had. Komend uit een Golf dacht ik altijd dat het door de grootte van de auto kwam. Tot hij is uitgelijnd door Lammert van der Meulen. Kende de auto niet weer en stuurt nu zeer dynamisch..

Heeft bij mij geen verschil gemaakt. In 8 jaar tijd is ie meerdere malen uitgelijnd, maar helaas... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste mensen rijden een zwarte, witte of (zilver) grijze auto. Vind het erg leuk om op de weg andere kleuren tegen te komen. Deze Volvo blauw of een Ford Focus oranje (of gif groen) fleuren de weg een beetje op.
Ik rij een B8 4Motion en zelf met regen ligt'ie bij 200kmh als een blok op de weg.
De Volvo is ook een mooie wagen, maar vooral het interier van de B8 bevalt mij beter. Smaken verschillen (zakjes Venco ook).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou, dat beter rijden doel ik op dat de V60 echt veel vaster op de weg ligt en veel minder last heeft van onderstuur tov de passat. Passat stond op schroefset en 19” en de V60 op H&R veren en 20”. Het rijden met 200kmh is gewoon een cruise snelheid, dat heb ik met de Passats nooit zo ervaren.

Rij eigenschappen kunnen heel persoonlijk zijn, maar dat zijn deze eigenschappen in mijn optiek niet.

Afijn, ik ben er erg blij mee en hoop dat Henk iets aan mijn bijdrage heeft gehad.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Idd Foppe, de Volvo V60 is erg koersvast ook op hoge snelheden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, BARRY_TDI zei:

Heren we dwalen af.

Denk dat we verder volvo kunnen bespreken in @Fopperr zijn eigen topic.

De vraag in deze topic is 3C inruilen voor B8?

 

Ik heb het ook gedaan en heb er nog geen dag spijt van gehad :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de inruilwaarde van je huidige passat moet je het niet meer doen gezien de kilometerstand en leeftijd denk ik dan. 

Dan komen we bij de eventueel komende kosten. Ik veronderstel dat deze wagen al even in uw bezit is dus weet je ook de onderhoudshistorie en toestand van de wagen en weet je ook perfect wat nog komen moet maar ook al wat al aan de beurt geweest is. Stel dat er de komende jaren nog 4000eur kosten komen (koppeling, massavliegwiel, groot onderhoud, distributieriem en waterpomp, remmen en schokdempers, en nog wat klein spul) maar als je dit achter de rug hebt kan je nog jaren verder en voor 4000eur heb je geen waardige vervanger. 

Dan komen we bij het prive aspect welke gaat over kilometers en estetisch uitzicht. Je hebt bij de andere dan weer wat minder kilometers op de klok en je hebt eens wat anders als interieur en exterieur (was bij de overgang van 3C naar 3AA niet het geval) en een totaal ander rijgevoel. 

Maar alles bij elkaar is de conclusie steeds, wat je nu hebt weet je perfect maar wat je gaat krijgen is een wilde gok. 

Ikzelf heb onlangs ook de gok gewaagd en ben van 3C naar B8 overgegaan maar dan ook ivm eventueel komdende kosten aan de 3C (Bj 2007 en 197.000km) ,maar ook met het belgisch probleem met euro norm en emissiezones en minder kilometers per jaar ben ik overgegaan van diesel naar benzine.

Succes met uw keuze

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

en niet te vergeten, is de optie lijst voor een 3C goed uit te bouwen zonder veel elektronische obstakels, terwijl bij een B8 bij veel componenten rekening moet houden met "component protection" wat niet standaard met VCDS te programmeren is.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden