Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
mot

gedacht over grafiek testbank na chiptuning

Vraag

Hallo iedereen ,

Ik heb mijn passat variant B7 1600 diesel gechipt . 

De nm van 310 niet gehaald zou komen omwille van vervuilde roetfilter.

ik zou graag jullie mening weten over de meegeleverde grafiek .

Thanks
post-28381-0-23502900-1547386140_thumb.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom,

 

Een vol dpf kan verminderd vermogen veroorzaken.

 

Nooit van het bedrijf gehoord, verder geen mening over.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Welkom hier en veel Passie plezier.

 

Als niet alles (vd motor en uitlaat natuurlijk ook) 100% is of zou zijn kan je niet verwachten dat het volle vermogen zal gehaald worden. Filter vervangen of verwijderen (dan heb je nog wel de auto keuring!).

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Het is een firma uit Dilsen-Stokkem .

Veel goeds over gehoord daarom gekozen om daar mijn auto te laten doen.

We zijn zelfs met mijn gezin naar Maasmechelen shoppingvillage gebracht en terug opgehaald tijdens de tuning dus qua service zeker in orde .

Alleen spijtig dat de vooropgestelde 310 nm niet gehaald werd en of dit te maken kon hebben met de roetfilter wat ik wel denk daarom wou ik jullie gedacht eens weten .

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Kan me dan eigenlijk niet voorstellen dat het roetfilter al vol zit.

 

Het niveau kan uitgelezen worden. En maak anders is een afspraak bij vagtechniek in nuenen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ook vreemd dat ze de auto dan wel tunen. Of is dat in overleg geweest? Want normaliter maken ze een proefrit en lezen ze bepaalde zaken uit die de tuning in de weg kunnen staan en verwachten dan dat je eerst die dingen op (laat) lossen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Zou het helpen met een aditief aan de diesel toe te voegen om de roetfilter te reinigen ? Kan sowieso geen kwaad denk ik of zie ik dat verkeerd ?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

In heb geen ervaring of dat werkt. In de mra zit functie service regeneratie. Deze kan je na t uitlezen of t filter vol zit uitvoeren. Asmassa kan je niet verhelpen. Je weet ook de laaddruk niet. Nogmaals er kan vanalles zijn.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Heeft weinig zin om het filter zo te reinigen. Eerst kijken of het filter daadwerkelijk vol zit. En diagnose laten stellen als

Hij nu al vol zit, hoe dat kan. En anders kijken waarom er zo weinig winst is te behalen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Precies. Met deze km stand is er dan een oorzaak waarom. Normaal moet je t bij 180.000km controleren volgens de fabriek

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Kan heel veel zijn, van slecht onderhoud tot aan een defecte turbo en alles er tussen. Hier moet iemand gewoon diagnose gaan doen door uitlezen en rijdend te kijken wat er mis gaat. Misschien is de tuning wel fout gedaan.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ok bedankt voor de reacties , ik zal hem eens laten uitlezen en zo proberen er achter te komen wat het probleem is .

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

update : Oorzaak was een vervuilde roetfilter door veel korte afstanden te rijden .

ik heb een additief bij de diesel gedaan tank verder leeggereden en mocht terug op de testbank .

resultaat nu 305 nm en een auto die veel aangenamer is om mee rond te rijden .

Ik ben content topservice bij chiptuning plus !

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Leuk om te zien dat zulke spulletjes toch wel hun ding doen.

Ik twijfel vaak aan de geloofwaardigheid van die middeltjes.

Wil best wat spullen aan mn olie of brandstof toevoegen maar dan moet het wel effect hebben.

 

Met vlagen ben ik geniaal...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik zou me er niet al te druk om maken.

Maar kan inderdaad net dat beetje verschil maken als het roetfilter net geregenereerd is. Als er een probleem met het roetfilter was dan had je al lang al een foutlampje gehad.

As hoeveelheid loopt uiteraard op met het aantal gereden km’s, hier helpt geen lapmiddeltjes tegen alleen verwijderen of in een oven verhitten en doorblazen.

Daarnaast was het 12 graden bij je vorige run en gister een stuk kouder, dat kan al een heel verschil maken.

aangepast door Roy_01

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden