Ga naar inhoud
  • 0

gedacht over grafiek testbank na chiptuning


Vraag

Geplaatst

Hallo iedereen ,

Ik heb mijn passat variant B7 1600 diesel gechipt . 

De nm van 310 niet gehaald zou komen omwille van vervuilde roetfilter.

ik zou graag jullie mening weten over de meegeleverde grafiek .

Thanks
post-28381-0-23502900-1547386140_thumb.jpg

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst

Het is een firma uit Dilsen-Stokkem .

Veel goeds over gehoord daarom gekozen om daar mijn auto te laten doen.

We zijn zelfs met mijn gezin naar Maasmechelen shoppingvillage gebracht en terug opgehaald tijdens de tuning dus qua service zeker in orde .

Alleen spijtig dat de vooropgestelde 310 nm niet gehaald werd en of dit te maken kon hebben met de roetfilter wat ik wel denk daarom wou ik jullie gedacht eens weten .

  • 0
Geplaatst

Ook vreemd dat ze de auto dan wel tunen. Of is dat in overleg geweest? Want normaliter maken ze een proefrit en lezen ze bepaalde zaken uit die de tuning in de weg kunnen staan en verwachten dan dat je eerst die dingen op (laat) lossen.

  • 0
Geplaatst

Zou het helpen met een aditief aan de diesel toe te voegen om de roetfilter te reinigen ? Kan sowieso geen kwaad denk ik of zie ik dat verkeerd ?

  • 0
Geplaatst

In heb geen ervaring of dat werkt. In de mra zit functie service regeneratie. Deze kan je na t uitlezen of t filter vol zit uitvoeren. Asmassa kan je niet verhelpen. Je weet ook de laaddruk niet. Nogmaals er kan vanalles zijn.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Heeft weinig zin om het filter zo te reinigen. Eerst kijken of het filter daadwerkelijk vol zit. En diagnose laten stellen als

Hij nu al vol zit, hoe dat kan. En anders kijken waarom er zo weinig winst is te behalen.

  • 0
Geplaatst

Kan heel veel zijn, van slecht onderhoud tot aan een defecte turbo en alles er tussen. Hier moet iemand gewoon diagnose gaan doen door uitlezen en rijdend te kijken wat er mis gaat. Misschien is de tuning wel fout gedaan.

  • 0
Geplaatst

Ok bedankt voor de reacties , ik zal hem eens laten uitlezen en zo proberen er achter te komen wat het probleem is .

  • 0
Geplaatst

update : Oorzaak was een vervuilde roetfilter door veel korte afstanden te rijden .

ik heb een additief bij de diesel gedaan tank verder leeggereden en mocht terug op de testbank .

resultaat nu 305 nm en een auto die veel aangenamer is om mee rond te rijden .

Ik ben content topservice bij chiptuning plus !

  • 0
Geplaatst

Leuk om te zien dat zulke spulletjes toch wel hun ding doen.

Ik twijfel vaak aan de geloofwaardigheid van die middeltjes.

Wil best wat spullen aan mn olie of brandstof toevoegen maar dan moet het wel effect hebben.

 

Met vlagen ben ik geniaal...

  • 0
Geplaatst (aangepast)

Ik zou me er niet al te druk om maken.

Maar kan inderdaad net dat beetje verschil maken als het roetfilter net geregenereerd is. Als er een probleem met het roetfilter was dan had je al lang al een foutlampje gehad.

As hoeveelheid loopt uiteraard op met het aantal gereden km’s, hier helpt geen lapmiddeltjes tegen alleen verwijderen of in een oven verhitten en doorblazen.

Daarnaast was het 12 graden bij je vorige run en gister een stuk kouder, dat kan al een heel verschil maken.

aangepast door Roy_01
  • 0
Geplaatst

dat goedje in de tank helpt echt niet het roetfilter schoonmaken, dat is echt een proces dat de ecu regelt...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden