Ga naar inhoud

Diesel verleden tijd

Aanbevolen berichten

• Reacties 578
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Voor wie ook verwacht had dat Nitro de eerste zou zijn die zou reageren, like deze post

Interessant artikel... Stof tot nadenken...   https://www.fleet.be/de-heerschappij-van-elektrische-autos-de-grote-illusie-of-een-leugen/?utm_campaign=shareaholic&utm_medium=facebook&utm_sour

Een van de grootste vervuiler momenteel is, juist, echte groene stroom. Mensen wekken hun eigen energie op, helemaal top. Maar. Diezelfde mensen willen hier ook geld aan verdienen. Dus terugleveren. E

Posted Images

Vindt het ook een kul regel, zet ook geen zoden aan de dijk.

Mensen zullen dat niet als argument gebruiken om over te stappen naar een EV.

Het enige argument is dat het simpelweg goedkoper autorijden is.

Rolf, we zijn het eindelijk eens! :thumb:

Slotje!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waterstof in personenauto's gaat niet gebeuren.

Te duur en ingewikkeld en past alleen maar in een E segment auto of groter.

Prop je die installatie in een Golf of Polo, dan heb je geen bagageruimte meer over.

Kleinere tanks = kleine range, nog minder als een accu alleen en veel duurder.

Wordt hier goed uitgelegd in begrijpelijke taal:

https://tweakers.net/reviews/6449/de-grote-belofte-van-waterstof-het-alternatief-voor-elektrisch-rijden.html

Misschien wel misschien niet, maar de Japanner zijn niet dom ;) ... de druk van het publiek forceert de ontwikkeling van de e-auto's maar de altlasten van de accu's wordt een molensteen..... als een voetbaltrainer/ speler roept dat geruchten van weggaan bij een club niet kloppen ... dan .... ;) .... elektra ja (in grote steden zeker) de rest van het land zal het toch H2 worden .. wij zullen zien ... en elektro auto met een musikgeluid van een 8 cilinder is het ook niet  ... :mrgreen:

aangepast door Tikra
Link naar bericht
Delen op andere sites

Houd er rekening mee dat Japan in een heel andere situatie zit dan elk ander land in de wereld.

Ze zijn ruim 90% afhankelijk van import van hun energie behoefte van buiten de landsgrenzen en dat maakt ze kwetsbaar.

Dat hebben ze 70 jaar geleden ook ondervonden als die aanvoer afgeknepen wordt, weet je gelijk waarom ze een oorlog begonnen zijn..............

Waterstof is daar een soort van obsessie geworden, maar ook met waterstof blijven ze afhankelijk van het buitenland, dus eigenlijk veranderd er niet zo heel veel.

Aardig stuk over dit onderwerp:

https://www.greentechmedia.com/articles/read/in-hydrogen-japan-sees-the-next-lng#gs._mGdCbk

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oude diesels...........hoeveel rijden er daar nog van rond.

Beetje symbool politiek.

Heb je kloten, dan de hele binnenstad helemaal dieselvrij, dan krijgt zo een maatregel effect.

We weten onderhand wat er echt uit de pijp van een wat minder oude diesel komt.................

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben het met je eens symboolPOLITIEK alle diesels van voor 2005, dus ook de bestelbusjes. Helaas voor mij is mijn wagen van 2002. 

Wat betreft het afsluiten van steden, of centrumdelen, voor oude diesels zijn ze in Duitsland nog voortvarender bezig.

Moeten er maar aan gaan wennen.  

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alle diesels weren scheelt echt veel qua lucht kwaliteit.

Als in de winter het vriest en windstil is voor een langere tijd dan gaat Oslo ook op slot voor diesels, alle diesels dus, ook Euro6.

Luchtkwaliteit wordt hier in de grote steden constant gemeten, 24h per dag.

Komt de vervuiling boven een bepaalde grens dan gaat de binnenstad op slot voor diesel voertuigen.

En het werkt, de NO2 waarden zakken zienderogen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aparte forum voor elektrische passats aanmaken.

Zolang de diesel is er, worden ze verkocht en mee gereden. Allemaal leuk die discussies, maar het mijn inziens 0,0.

Zie het over 15 jaar wel weer

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aparte forum voor elektrische passats aanmaken.

Zolang de diesel is er, worden ze verkocht en mee gereden. Allemaal leuk die discussies, maar het mijn inziens 0,0.

Zie het over 15 jaar wel weer

Zolang ik geen ev kan betalen is dit voir mij ook nutteloos om mee te discuseren.

Ik denk dat het nu wel duidelijk is wat de voordelen en nadelen zijn en het is erg jammer dat het nu langdradig begint te worden.

Voordat ik hiermee een discussie start wil ik wel duidelijk maken dat ik absoluut niet tegen ev ben. Maar zolang ik er geen 1 kan betalen ben ik er ook niet voor.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zolang ik geen ev kan betalen is dit voir mij ook nutteloos om mee te discuseren.

Ik denk dat het nu wel duidelijk is wat de voordelen en nadelen zijn en het is erg jammer dat het nu langdradig begint te worden.

Voordat ik hiermee een discussie start wil ik wel duidelijk maken dat ik absoluut niet tegen ev ben. Maar zolang ik er geen 1 kan betalen ben ik er ook niet voor.

Amen :)

Maareuh... keer b7 ipv 3bg?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook maar eens dit onderwerp gaan lezen.

Hier willen ze (als het door gaat) diesels van voor 2004 weren uit het centrum. Hmmzz het komt wel dichterbij moet ik zeggen. Bij de volgende strengere eis ben ik aan de buurt vrees ik.

Alvast sparen voor een nieuwe benzine auto dan maar?

Link naar bericht
Delen op andere sites

De strengere eisen gaan er komen alleen lees je elke dag wat anders in de krant, dus gewoon afwachten.

Vandaag staat er weer dit in de Gelderlander:

ARNHEM - De invoeringsdatum van de strengere milieuzone in de Arnhemse binnenstad, 1 januari 2019, is niet in beton gegoten. Doordat de benodigde procedure voor de nieuwe regels nog niet is afgerond, zou de invoering op de eerste dag van het nieuwe jaar in gevaar kunnen komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
Als ze de losplaatsen van een stevige lader voorzien, gaat dat prima werken.

Bij het lossen kan de accu weer voldoende aangevuld worden, op naar de volgende supermarkt zonder smerige dieselwalmen in je stad of dorp.

Zie alleen maar plus punten, met name voor de directe omgeving.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden