Ga naar inhoud

Diesel verleden tijd


Marceltdi

Aanbevolen berichten

Lees het hier dagelijks in de krant................NOT.

Oslo is vergeven van de EV's, worden daar niet meer mensen plat gereden dan in het pre-EV tijdperk.

Vindt het schromelijk overdreven.

Wat ik wel weet is dat bijvoorbeeld een Leaf bij heel langzaam rijden een hoogt tonige piep genereert, in de plaatselijke parkeergarage wordt ik daar alleen al door opgemerkt door de wandelende medemens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat kunnen wij zeiken zeg. holy moly.

 

Misschien gewoon wat meer uit je doppen kijken?. Een fiets maakt toch ook geen geluid. De sloot, een stoeprand, de voordeur.

 

Tsjonge jonge jonge.(())

Je blijft je verbazen over instanties, die hebben blijkbaar niks beters te doen, de EU voorop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had wel verwacht dat we een app zouden krijgen hiervoor een soort location en motion alert. Iedereen zit toch met ze neus in die telefoon.

 

Pas op, stop, object nadert van links en heeft voorrang. Stop nu. Ja u kunt weer. Linker voet, rechter voet, linker voet, rechter voet. De buurvrouw heeft een nieuw poes.

 

Kan ik dit topic blokken? Ik ben er helemaal klaar mee.

Vond het eerst nog wel leuk. Maar wordt er tegenwoordig eerder verdrietig van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had wel verwacht dat we een app zouden krijgen hiervoor een soort location en motion alert. Iedereen zit toch met ze neus in die telefoon.

 

Pas op, stop, object nadert van links en heeft voorrang. Stop nu. Ja u kunt weer. Linker voet, rechter voet, linker voet, rechter voet. De buurvrouw heeft een nieuw poes.

 

Kan ik dit topic blokken? Ik ben er helemaal klaar mee.

Vond het eerst nog wel leuk. Maar wordt er tegenwoordig eerder verdrietig van.

 

Je hoeft het niet te openen.................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een oplossing voor al deze problemen: het nul-kind beleid.

 

Als onze kinderen zelf geen kinderen meer krijgen, dan is er over een jaar of 80 niemand meer op aarde. In de tussentijd worden de problemen vanzelf kleiner.

Minder mensen = minder consumptie = minder afval = minder energie nodig.

Door de vergrijzing gaan er ook steeds minder mensen een auto rijden, dus minder NOx en minder CO2 uitstoot.

De laatst overlevenden kunnen dan erg schone lucht inademen.

Daarna geven we de Aarde weer terug aan de dieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na dieselen en vlees eten, letterlijk zoals in het artikel geschreven staat, kunnen we van Palau de kanker krijgen. Van de zon wel te verstaan. Zonnebrand wordt verboden omdat dit slecht is voor het koraal.

 

https://www.bbc.com/news/science-environment-46046064

 

Nog even en we mogen straks onze reet niet meer afvegen, want papier enzo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na dieselen en vlees eten, letterlijk zoals in het artikel geschreven staat, kunnen we van Palau de kanker krijgen. Van de zon wel te verstaan. Zonnebrand wordt verboden omdat dit slecht is voor het koraal.

 

https://www.bbc.com/news/science-environment-46046064

 

Nog even en we mogen straks onze reet niet meer afvegen, want papier enzo..

 

Het zijn alleen toeristen die dat gebruiken, de locals hebben het niet nodig........

In Palau hebben ze ook een zero tolerance beleid op illegale vissers die daar de boel leegvissen en de riffen beschadigen.

En ik geef ze groot gelijk.

 

En dat gedoe met papier.........er zijn al potten waar je papier niet meer nodig hebt.

Pot met ingebouwde kringspier reiniger/ droger.  :mrgreen:

http://nymag.com/shopping/features/25304/

 

Je staat er mischien niet zo bij stil, maar toilet papier geeft een enorme milieu belasting.

Met name de productie van het spul vergt enorme hoeveelheden water en bomen en na het gebruik bij de waterzuivering.

Dus daar wat bewuster mee om gaan is lang zo gek nog niet, de Franse bidet ook niet eigenlijk.

 

A report in Scientific American indicates that producing a single roll of toilet paper requires 37 gallons of water, 1.3 kilowatt hours of electricity and 1.5 pounds of wood. Bleaching toilet paper uses high amounts of chlorine, the article continues, while flushing toilet paper “adds a significant load onto city sewer systems and water treatment plants.”

Creating toilet paper also destroys trees – 27,000 per day, as reported by National Geographic.

aangepast door Nitro68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was meer van, hebben ze andere aansluitingen om dit soort problemen te omzeilen? Omdat we in de wintermaanden best wel vaak stroomstoringen hebben tegenwoordig.

 

En dan andersom, de storingen komen die niet door de hoge afnames en een niet toereikend netwerk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben best wel benieuwd hoe nu de werkelijke levensduur is van een gemiddeld accupakket van elektrische voertuigen.

Als de productie CO2 footprint hiervan al gelijk staat aan 8 jaar rijden met een vergelijkbare diesel/benzine auto, dan vraag ik me af of we zo goed bezig zijn. Ook willen we steeds kortere laadtijden en de laadstromen worden dus steeds hoger wat accupakket sneller achteruit laat gaan. Daarnaast zorgen grotere accupaketten voor langere laadtijden.

Er is nog een hoop te verbeteren.

 

https://www.google.nl/amp/s/www.groen7.nl/alles-over-laadtijden-bereik-en-accus-deel-2/amp/

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat lijkt mij ook een goede combi waterstof elektrisch.

Alleen is de efficiency om waterstof te maken nog vrij laag 50-70% maar wel beter dan een standaard verbrandingsmotor.

Of we moeten er gewoon aan wennen dat we elke dag moeten opladen.

Maarja leuk voor als je een oprit hebt bij rijtjeshuizen en appartementen een ander verhaal.

Laat de overheid eerst maar eens de voorzieningen aanleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden