Ga naar inhoud
  • 0

ESP lampje en uitvallen


passat3b98

Vraag

Krijg de laatste tijd steeds meer te maken met een zieke passat helaas.

ESP lampje (driehoekje) gaat af en toe branden en auto kan dan niet meer stationeren lopen. Valt gewoon dood.

Rijdt dan ook als een natte krant.

Na een paar 100 meter komt het motormanagement lampje erbij.

 

Ff neerzetten en opnieuw starten doet t ESP lampje verdwijnen. Rijdt weer goed maar motorlampje brandt dan nog even door.

 

Na weer een paar km is die ook weer weg en alles is weer zoals het hoort te zijn.

 

Lees vaak dat er alleen iets uit te lezen valt wanneer de lampjes branden. Dus dat schiet ook niet echt op denk ik?

 

Wat zou het kunnen zijn?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat mijn pomp een 3C pomp is weet ik ook wel want ze komt uit mijn 3C, ik reageerde op voorgaande post met foto van gebr klein gunnewiek waarop diezelfde pomp stond. Daarom reageerde ik dat ik soortgelijke pomp heb liggen. Ik rij een 3C dus wat er allemaal in jullie 3B/G zit weet ik allemaal niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even vanaf de zijkant: onze vorige passat kreeg ook problemen met ABS en ESP meldingen.

Oh meneer ABS pomp kapot.

 

Omdat mijn gezond wantrouwen nogal hoog afgesteld staat was ik het daar niet 123 meer eens.

Wat bleek de computer van de automaat had gedeeltelijk de geest gegeven (door vocht issues). ABS en ESP krijgen toerental van de bak voor hun fucntioneren. Krijgen ze die niet, dan gaan ze in storing.

Probleem was dan ook opgelost met een 2e hands bak ecu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank jongens en ja daar waren we dus idd ook helaas achter gekomen dat de 3c niet ging passen.

 

Wulfke toch ontzettend bedankt voor alle moeite!!!!

 

Bij uitlezen kwam de ABS pomp naar voren. Zou het dan wel aan de ecu kunnen liggen?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Meestal is de abs computer (die op de pomp zit ) stuk. Om te vervangen moet de pomp uitgebouwd worden . Je kunt de computer laten maken bij AC Tronics . Of je vervangt de pomp plus comp in zijn geheel.???? type op de foto is de juiste. En betaal niet meer dan max €100,-ervoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat is de foutmelding? Doorgaans kun je NIET in de ABS-ecu komen als die stuk is, het begint vaak met 1x een lampje, dan 2x per maand, 1x per week en dagelijks en dan blijf tie continu branden..

Slechte accu's en piekspanningen van aftermarket xenon-sets leveren ook ABSlampjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb geen idee vdub. Auto meegegeven en daar kwam ie mee terug.

Is nu op de status 1 a 2 keer in de week. Frequentie word dus wel hoger want kwam eerder 1 keer in de maand voor.

Heb geen aftermarket spul erop en accu is doorgemeten en goed bevonden

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

aangepast door passat3b98
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou frequentie werd steeds erger en moet wachten tot na de kerst op de ABS pomp. dus ik maar eens goed kijken of er misschien valse lucht werd aangezogen....

 

Buis tussen carterontluchting was gewoon een provisorisch oude koelslang ipv aanzuigbuis die helemaal poreus is..nu ff tijdelijk met ducttape dichtgemaakt. Codes gewist en warempel...het rijdt weer als een trein.

 

Sterker nog..voel veel meer power..sneller op t gas.

 

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0

aanzuigbuis ontvangen en gemonteerd. Stukje gereden..weer t zelfde gekloot grrr

monteur is ziek dus wacht nog maar ff. 

 

Ondanks het feit dat uitlezen de abs pomp aangaf, mocht dit geen reden zijn voor uitvallen zei hij.

 

Zal het dan de lmm zijn? 

probeer in de tussentijd maar op eigen houtje de boel uit te zoeken..wel bloedje irritant..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je op internet zoekt kom je op een probleem uit met je ecu of een verbinding hiermee, dit verklaart ook wel het uitvallen van de motor.

En dat je geen andere storingen vind kan dan ook kloppen als de verbinding wegvalt met de ecu en deze niet opgeslagen worden omdat hij de boel uitschakelt.

Lmm valt je motor niet op uit, hoogstens noodloop lijkt mij.

 

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4754451-ESP-light-and-stalling/page2&s=11ecbf760d05e9e5df52c111a33b6c1d

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden