esmamaju Geplaatst 7 augustus, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 augustus, 2017 Ok. Hij heeft inderdaad de update gehad toen ik hem kocht in april. Is dus normaal begrijp ik, omdat ik hier ook lees dat mensen het om de 1000 km hebben...
dieseltje Geplaatst 7 augustus, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 augustus, 2017 (aangepast) @@esmamaju Om te beginnen zou ik aanraden om de originele software van voor de Update weer terug te laten zetten door een tuner. Dan is het weer om de ca 1000 km. Hoe is je verbruik? Bij mij was het verbruik na de update gestegen van 1 op 17,5 naar 1 op 16 km/l Na terugplaatsen van software voor de sjoemelupdate was het weer 1 op 17,5. Nu na DPF delete en tuning is het verbruik 1 op 19.5 km/l 7 augustus, 2017 aangepast door dieseltje
esmamaju Geplaatst 7 augustus, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 augustus, 2017 Hij rijdt nu gemiddeld 1 op 19.5. Gerekend na aftanken. Als ik echter stuk 80 rijd, geeft de boordcomputer aan 1 op 24. Maar dan rij ik ook maar iets van 1100 toeren in zijn 6. Op de snelweg zit hij rond de 1 op 18.
dieseltje Geplaatst 7 augustus, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 augustus, 2017 Dat is Bluemotion met handbak. ik heb geen Bluemotion en DSG.
esmamaju Geplaatst 7 augustus, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 augustus, 2017 Ok dus dan zou hij nog zuiniger kunnen zijn met andere software en egr dicht met roetfilter leeg laten maken? Ben een beetje bang dat door Chippen alles te veel belast wordt waar het niet voor gemaakt is. Of is dit niet zo? Bedoel koppeling en vliegwiel.
dieseltje Geplaatst 7 augustus, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 augustus, 2017 Dat zal wel mee vallen. Laat je anders informeren door een goede tuner. Weet niet of er bij jouw Bluemotion ook een ander type koppeling gebruikt wordt tov de standaard 140PK. Vermoed van niet.
esmamaju Geplaatst 7 augustus, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 augustus, 2017 Ok bedankt voor het meedenken;-)
J.J Geplaatst 17 juni, 2024 Rapporteer Geplaatst 17 juni, 2024 (aangepast) Op 4-4-2017 om 20:25, dieseltje zei: @@moud voor jouw auto geldt dat niet. is nooit geleverd met af fabriek roetfilter. in eerste instantie wordt visuele controle ingesteld en later tijdstip komt ook een deeltjes test. Daar wordt nog niet een datum aangehangen. Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe een wagen waar de dpf van verwijderd is en goed getuned is, of deze door de test komt. Beste @dieseltje Zoals je weet wordt onze T5 TDi-campertje volgende week getuned in Burdaad, maar hebben wel de roetfiter er tussen uit laten halen, maar er zaten geen sensor aansluitingen op, dus is het misschien geen probleem met de tuning. En nog een andere vraag Als de roetfiter er onder was gebleven hadden we dan niet de extra roet belasting hoeven te betalen, en als we die er als nog onder laten zetten hoeven we dan niet meer de €8,00 extra roet belasting te betalen??? 17 juni, 2024 aangepast door J.J
martijn v o Geplaatst 17 juni, 2024 Rapporteer Geplaatst 17 juni, 2024 2017 was het laatste bericht. 1
Roy_01 Geplaatst 17 juni, 2024 Rapporteer Geplaatst 17 juni, 2024 Zal wel lastig worden dan moet je opnieuw langs de RDW om het weer op kenteken te krijgen denk ik. En dan hopen dat je onder de 1 miljoen deeltjes blijft. Voor die 8 euro per maand niet de moeite lijkt mij. Daarnaast loopt de camper ook zuiniger zonder roetfilter. En geen onderhoudskosten meer aan het roetfilter. 1
BARRY_TDI Geplaatst 17 juni, 2024 Rapporteer Geplaatst 17 juni, 2024 2 uren geleden, martijn v o zei: 2017 was het laatste bericht. Waarom zou er niet gereageerd mogen worden op een 6 jaar oude topic? Er is een directe vraag gesteld aan dieseltje mbt de topic inhoud. 1
J.J Geplaatst 18 juni, 2024 Rapporteer Geplaatst 18 juni, 2024 9 uren geleden, BARRY_TDI zei: Waarom zou er niet gereageerd mogen worden op een 6 jaar oude topic? Er is een directe vraag gesteld aan dieseltje mbt de topic inhoud. Graag een goed antwoord, ik wil allemaal goed doen, Ik voel me een beetje een buitenbeentje om dat we een T5-campertje hebben in plaats van een prachtig passaat, maar passen gelukkig wel in de VW-gemeenschap en worden zeer correct behandeld als of we een passaat hebben, daarvoor ben ik jullie best dankbaar, het is een heel mooi actief forum met klasse leden, petje af zo sosiaal als jullie met elkaar omgaan met veel kennis van zaken, echt jullie zijn TOPPERS.🤗 1
martijn v o Geplaatst 18 juni, 2024 Rapporteer Geplaatst 18 juni, 2024 11 uren geleden, BARRY_TDI zei: Waarom zou er niet gereageerd mogen worden op een 6 jaar oude topic? Er is een directe vraag gesteld aan dieseltje mbt de topic inhoud. Er mag wel gereageerd worden, het was bedoeld als reminder dat het draadja al 7 jaar stof stond te happen, that's all. 1
J.J Geplaatst 19 juni, 2024 Rapporteer Geplaatst 19 juni, 2024 18 uren geleden, martijn v o zei: Er mag wel gereageerd worden, het was bedoeld als reminder dat het draadja al 7 jaar stof stond te happen, that's all. Haha dus ik ben even digitaal aan het afstoffen geweest.🤣 Het is opvallend dat op forums daar een punt van gemaakt word, op scholen op welke hoogte ook moeten we het vaak nog hebben van oude kennis. Niet dat ik er een punt van maak wil maken maar om de achter liggende gedachter er over te kunnen begrijpen, waarom is het dan een punt op forums om de oude info op te halen, of er op in te spelen. Ik ben heel benieuwd naar het het nieuw lichtpuntje. 1
martijn v o Geplaatst 19 juni, 2024 Rapporteer Geplaatst 19 juni, 2024 Nou zie het als een gesprek. Stel wij zijn buren en ik start in 2017 een gesprek met jou over de heg heen over iets. Daarna blijft het 6 jaar stil en opeens ga ik weer verder met het gesprek. Dan moet je toch ook effe resetten? Dus het is geen probleem maar even opletten soms zijn de mensen die hebben bijgedragen ook niet meer aktief op het forum en dan kun je lang wachten op antwoord. 2
dieseltje Geplaatst 19 juni, 2024 Rapporteer Geplaatst 19 juni, 2024 Op 17-6-2024 om 18:06, J.J zei: Beste @dieseltje Zoals je weet wordt onze T5 TDi-campertje volgende week getuned in Burdaad, maar hebben wel de roetfiter er tussen uit laten halen, maar er zaten geen sensor aansluitingen op, dus is het misschien geen probleem met de tuning. En nog een andere vraag Als de roetfiter er onder was gebleven hadden we dan niet de extra roet belasting hoeven te betalen, en als we die er als nog onder laten zetten hoeven we dan niet meer de €8,00 extra roet belasting te betalen??? Ik ben er niet meer zo mee bezig, hoe de apk reglementen zijn. Denk dat Aadrik je dat wel kan vertellen. Het was in t verleden zo dat je fysiek een Roetfilter onder de auto moest hebben, als die op kenteken staat. Werking kon niet worden gemeten. Dus een slimme tuner haalt t filter leeg en lastte deze weer onzichtbaar dicht. Goeie tuning zodat hij niet of bijna niet rookt/walmt en klaar. Nu wordt er eea gemeten aan de partikels en waarschijnlijk ook met diagsnose of t filter werkt. Dus weinig kans dat je er nu nog doorheen komt bij een APK. 1
J.J Geplaatst 19 juni, 2024 Rapporteer Geplaatst 19 juni, 2024 1 uur terug, martijn v o zei: Nou zie het als een gesprek. Stel wij zijn buren en ik start in 2017 een gesprek met jou over de heg heen over iets. Daarna blijft het 6 jaar stil en opeens ga ik weer verder met het gesprek. Dan moet je toch ook effe resetten? Dus het is geen probleem maar even opletten soms zijn de mensen die hebben bijgedragen ook niet meer aktief op het forum en dan kun je lang wachten op antwoord. Daarom ging ik ook het gesprek aan met de enige echte buurman @dieseltje die vrijwel dagelijks bij de heg langs komt, en er zijn ook veel op het forum die wel even voor buurman willen spelen.😃
dieseltje Geplaatst 19 juni, 2024 Rapporteer Geplaatst 19 juni, 2024 Ik ben nog steeds opzoek naar mijn heg🥳 1
Aanbevolen berichten