Ga naar inhoud

Roetfilters verwijderen


Aanbevolen berichten

Geplaatst
  Op 6-4-2017 om 20:38, dieseltje zei:

285000

Poh hahaha. Dat zit er dik in. Had ik met mijn A3 ook, dan kan je hem er het beste uithalen. Zou ik overigens wel echt doen. Want waarschijnlijk heb jij nu redelijk wat tegendruk wat erg rot kan zijn voor je motor en turbo. Daarnaast zou je nog best eens een aanzienlijke verschil kunnen merken in je verbruik in positieve zin. Aanname: je roetfilter zal vaak regenereren omdat de sensor steeds merkt dat de boel vol zit.
Geplaatst

200ml/0,2L is zo'n beetje de bovengrens van hoe vol/hoog het Oil Ash Volume mag zijn, wil niet zeggen dat je auto ontploft of spontaan ontbrand of een foutmelding geeft..

Geplaatst

helpt zo'n goedje dieselpartikel reiniger ook enigszins?

heb gelukkig nog geen last van verstopte dpf of hoger verbruik.

Geplaatst (aangepast)

@@Fopperr

 

Het gaat niet om de standaard vervuiling, maar de ophoping van verbrande as. Heb gelezen dat er middeltjes zijn die je aan je brandstof kunt toevoegen. Deze middeltjes zorgen ervoor dat de as restanten die zich in de dpf ophopen ook gereinigd worden, dus niet het verbranden van roetresten.

 

Het zelf regenereren is bij wagens die de update hebben niet meer mogelijk.

aangepast door dieseltje
Geplaatst

Ik geloof ook niet dat een extra regeneratie zou helpen. Het zou mij niet verbazen als je auto al om de 400 a 600 km gegenereerd. Een DPF cleaner heeft een bekende van mij geprobeerd, wel wat verbetering maar altijd tijdelijk.

Geplaatst

Ben zo blij dat ik het kolere ding niet heb????????

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Geplaatst
  Op 6-4-2017 om 18:48, dieseltje zei:

Weet iemand de waardes van het roetfilter die je met VCDS uitleest te interpreteren?

 

groep 108

eerste veld is in ML en mag max 175 zijn en 2e en 3e veld zijn in mg.

Als je met je muiswijzer op het vakje gaat staan, dan geeft hij de waarden min en max aan, had je dat ook gezien?

Geplaatst

Ja.

Probleem is inmiddels opgelost

Bij software update is de waarde van de km stand niet gecorrigeerd hierdoor was de berekening verkeerd.

Geplaatst
  Op 7-4-2017 om 17:51, comfortcruiser zei:

Heb zelf nooit wat gemerkt van regenereren in de Cruiser...

Zal morgen is vragen wat de waardes zijn.

Regenereren gebeurd constant om circa 1000km. Naarmate de filter verzadigd raakt met verbrand as, naarmate de interval korter wordt. Bij mijn A3 merkte ik dat de auto schokkerig ging lopen gedurende het regenereren. Het gebruik valt hoger uit. Met mijn passat merk ik bijna niks behalve dat ie bij stationair hoger in de toeren draait, de motor net iets feller is met de gasrespons en soms in zijn 4 constant op circa 60 merk ik hem héééél licht schokken tijdens het regenereren. Al bij al: als je het eenmaal door hebt weet je vaak meteen wanneer je auto aan het regenereren is. Veel mensen merken weer andere dingen en sommige ook helemaal niks!
Geplaatst

Bij mij is het heel heftig aanwezig. Ik voel voor een minuutje of iets de druk onder de auto opbouwen, ik vergelijk het altijd met een soort hovercraft, en de auto gaat schudden. Ook hoor ik dan een sissend geluid onder de auto. Dan is het wachten op de eerste grote zwarte wolk achter de auto die er echt uit ploft. Vervolgens heb ik een kilometertje of tien bij elke keer gas loslaten dat er grote grijze wolken uit de auto komen. Gelukkig is het maar om de +-1000km :blink2:

 

Het filter is vorig jaar nog bij de dealer bekeken en zat net over de aanbevolen grens, maar ik zou er nog wel mee door kunnen rijden. Maar nu zelfs de vrouw klaagt ga ik dat niet doen natuurlijk..

Geplaatst
  Op 7-4-2017 om 19:06, Tarabass zei:

Bij mij is het heel heftig aanwezig. Ik voel voor een minuutje of iets de druk onder de auto opbouwen, ik vergelijk het altijd met een soort hovercraft, en de auto gaat schudden. Ook hoor ik dan een sissend geluid onder de auto. Dan is het wachten op de eerste grote zwarte wolk achter de auto die er echt uit ploft. Vervolgens heb ik een kilometertje of tien bij elke keer gas loslaten dat er grote grijze wolken uit de auto komen. Gelukkig is het maar om de +-1000km :blink2:

 

Het filter is vorig jaar nog bij de dealer bekeken en zat net over de aanbevolen grens, maar ik zou er nog wel mee door kunnen rijden. Maar nu zelfs de vrouw klaagt ga ik dat niet doen natuurlijk..

Jij hebt redenen zat om 'm eruit te halen haha
Geplaatst
  Op 7-4-2017 om 19:34, PassatCBAC zei:

Jij hebt redenen zat om 'm eruit te halen haha

Toen ik de auto net had schrok ik me kapot toen hij de eerste keer ging regenereren. Ik dacht dat de motor opgeblazen was man. Kan niet wachten tot dat ding leeg is..

Geplaatst

Hoe word zoiets gekontroleerd op de keuring*als ze het in belgie doen).?

Word er enkel gekeken naar foutcodes of kijken ze wat verder?

Ik meen bij mij dat als ik het roetfilter uitlees er gewoon geen waardes staan

Geplaatst
  Op 7-4-2017 om 19:39, Tarabass zei:

Toen ik de auto net had schrok ik me kapot toen hij de eerste keer ging regenereren. Ik dacht dat de motor opgeblazen was man. Kan niet wachten tot dat ding leeg is..

Gelukkig heeft de insignia er geen last van :wink:

Geplaatst

Ik ga mijn Adblue weg laten schrijven dus ik pak gelijk de EGR en roetfilter mee, en gezien we toch bezig zijn doen we gelijk een chip.

 

Waarom? Omdat ik een rebel ben.

Geplaatst
  Op 13-4-2017 om 15:31, PassatCBAC zei:

Ik ga mijn Adblue weg laten schrijven dus ik pak gelijk de EGR en roetfilter mee, en gezien we toch bezig zijn doen we gelijk een chip.

 

Waarom? Omdat ik een rebel ben.

Zozo Che Guevara ????
Geplaatst

Che Guevara heeft de afspraak staan voor 29 april en dan wordt alles eruit geflikkerd en een chip erin geflikkerd haha. Ik kan niet wachten. Voelt als pakjesavond vroeger; kost mij alleen beduidend meer ????

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden