PassatCBAC Geplaatst 6 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 6 april, 2017 Hoeveel heeft die van jou gelopen?
PassatCBAC Geplaatst 6 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 6 april, 2017 Op 6-4-2017 om 20:38, dieseltje zei: 285000Poh hahaha. Dat zit er dik in. Had ik met mijn A3 ook, dan kan je hem er het beste uithalen. Zou ik overigens wel echt doen. Want waarschijnlijk heb jij nu redelijk wat tegendruk wat erg rot kan zijn voor je motor en turbo. Daarnaast zou je nog best eens een aanzienlijke verschil kunnen merken in je verbruik in positieve zin. Aanname: je roetfilter zal vaak regenereren omdat de sensor steeds merkt dat de boel vol zit.
Vdub Geplaatst 6 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 6 april, 2017 200ml/0,2L is zo'n beetje de bovengrens van hoe vol/hoog het Oil Ash Volume mag zijn, wil niet zeggen dat je auto ontploft of spontaan ontbrand of een foutmelding geeft.. 2
dieseltje Geplaatst 7 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 april, 2017 helpt zo'n goedje dieselpartikel reiniger ook enigszins? heb gelukkig nog geen last van verstopte dpf of hoger verbruik.
Fopperr Geplaatst 7 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 april, 2017 Je kunt je dpf ook door de auto extra laten regenereren mbv vcds. Geen idee of hij dan weer leger is maar proberen kan geen kwaad.
dieseltje Geplaatst 7 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 april, 2017 (aangepast) @@Fopperr Het gaat niet om de standaard vervuiling, maar de ophoping van verbrande as. Heb gelezen dat er middeltjes zijn die je aan je brandstof kunt toevoegen. Deze middeltjes zorgen ervoor dat de as restanten die zich in de dpf ophopen ook gereinigd worden, dus niet het verbranden van roetresten. Het zelf regenereren is bij wagens die de update hebben niet meer mogelijk. 7 april, 2017 aangepast door dieseltje 1
Fopperr Geplaatst 7 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 april, 2017 Ah ok, dacht dat dit bij elkaar hoorde. Zal straks eens bij mij kijken.
PassatCBAC Geplaatst 7 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 april, 2017 Ik geloof ook niet dat een extra regeneratie zou helpen. Het zou mij niet verbazen als je auto al om de 400 a 600 km gegenereerd. Een DPF cleaner heeft een bekende van mij geprobeerd, wel wat verbetering maar altijd tijdelijk.
Gast Fappie Geplaatst 7 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 april, 2017 Ben zo blij dat ik het kolere ding niet heb???????? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
martijn v o Geplaatst 7 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 april, 2017 Op 6-4-2017 om 18:48, dieseltje zei: Weet iemand de waardes van het roetfilter die je met VCDS uitleest te interpreteren? groep 108 eerste veld is in ML en mag max 175 zijn en 2e en 3e veld zijn in mg. Als je met je muiswijzer op het vakje gaat staan, dan geeft hij de waarden min en max aan, had je dat ook gezien? 1
dieseltje Geplaatst 7 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 april, 2017 Ja. Probleem is inmiddels opgelost Bij software update is de waarde van de km stand niet gecorrigeerd hierdoor was de berekening verkeerd.
hudeck Geplaatst 7 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 april, 2017 Misschien is het iets om een groeps afspraak te maken en dan met korting Sent from my iPhone using Tapatalk 1
Fopperr Geplaatst 7 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 april, 2017 (aangepast) Net even bij mij gekeken. 47.0gram en 0.11L... kan nog wel ff dus..... Helaas 7 april, 2017 aangepast door Fopperr 1
comfortcruiser Geplaatst 7 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 april, 2017 Heb zelf nooit wat gemerkt van regenereren in de Cruiser... Zal morgen is vragen wat de waardes zijn.
PassatCBAC Geplaatst 7 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 april, 2017 Op 7-4-2017 om 17:51, comfortcruiser zei: Heb zelf nooit wat gemerkt van regenereren in de Cruiser... Zal morgen is vragen wat de waardes zijn. Regenereren gebeurd constant om circa 1000km. Naarmate de filter verzadigd raakt met verbrand as, naarmate de interval korter wordt. Bij mijn A3 merkte ik dat de auto schokkerig ging lopen gedurende het regenereren. Het gebruik valt hoger uit. Met mijn passat merk ik bijna niks behalve dat ie bij stationair hoger in de toeren draait, de motor net iets feller is met de gasrespons en soms in zijn 4 constant op circa 60 merk ik hem héééél licht schokken tijdens het regenereren. Al bij al: als je het eenmaal door hebt weet je vaak meteen wanneer je auto aan het regenereren is. Veel mensen merken weer andere dingen en sommige ook helemaal niks! 1
Tarabass Geplaatst 7 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 april, 2017 Bij mij is het heel heftig aanwezig. Ik voel voor een minuutje of iets de druk onder de auto opbouwen, ik vergelijk het altijd met een soort hovercraft, en de auto gaat schudden. Ook hoor ik dan een sissend geluid onder de auto. Dan is het wachten op de eerste grote zwarte wolk achter de auto die er echt uit ploft. Vervolgens heb ik een kilometertje of tien bij elke keer gas loslaten dat er grote grijze wolken uit de auto komen. Gelukkig is het maar om de +-1000km Het filter is vorig jaar nog bij de dealer bekeken en zat net over de aanbevolen grens, maar ik zou er nog wel mee door kunnen rijden. Maar nu zelfs de vrouw klaagt ga ik dat niet doen natuurlijk.. 1
PassatCBAC Geplaatst 7 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 april, 2017 Op 7-4-2017 om 19:06, Tarabass zei: Bij mij is het heel heftig aanwezig. Ik voel voor een minuutje of iets de druk onder de auto opbouwen, ik vergelijk het altijd met een soort hovercraft, en de auto gaat schudden. Ook hoor ik dan een sissend geluid onder de auto. Dan is het wachten op de eerste grote zwarte wolk achter de auto die er echt uit ploft. Vervolgens heb ik een kilometertje of tien bij elke keer gas loslaten dat er grote grijze wolken uit de auto komen. Gelukkig is het maar om de +-1000km Het filter is vorig jaar nog bij de dealer bekeken en zat net over de aanbevolen grens, maar ik zou er nog wel mee door kunnen rijden. Maar nu zelfs de vrouw klaagt ga ik dat niet doen natuurlijk.. Jij hebt redenen zat om 'm eruit te halen haha
Tarabass Geplaatst 7 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 april, 2017 Op 7-4-2017 om 19:34, PassatCBAC zei: Jij hebt redenen zat om 'm eruit te halen haha Toen ik de auto net had schrok ik me kapot toen hij de eerste keer ging regenereren. Ik dacht dat de motor opgeblazen was man. Kan niet wachten tot dat ding leeg is..
rob 44 Geplaatst 7 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 april, 2017 Hoe word zoiets gekontroleerd op de keuring*als ze het in belgie doen).? Word er enkel gekeken naar foutcodes of kijken ze wat verder? Ik meen bij mij dat als ik het roetfilter uitlees er gewoon geen waardes staan
BARRY_TDI Geplaatst 8 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 8 april, 2017 Op 7-4-2017 om 19:39, Tarabass zei: Toen ik de auto net had schrok ik me kapot toen hij de eerste keer ging regenereren. Ik dacht dat de motor opgeblazen was man. Kan niet wachten tot dat ding leeg is.. Gelukkig heeft de insignia er geen last van
Tarabass Geplaatst 8 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 8 april, 2017 Op 8-4-2017 om 00:32, BARRY_TDI zei: Gelukkig heeft de insignia er geen last van Nee, dat hebben ze bij Opel wel voor elkaar 1
PassatCBAC Geplaatst 13 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 13 april, 2017 Ik ga mijn Adblue weg laten schrijven dus ik pak gelijk de EGR en roetfilter mee, en gezien we toch bezig zijn doen we gelijk een chip. Waarom? Omdat ik een rebel ben. 1
Fopperr Geplaatst 13 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 13 april, 2017 Op 13-4-2017 om 15:31, PassatCBAC zei: Ik ga mijn Adblue weg laten schrijven dus ik pak gelijk de EGR en roetfilter mee, en gezien we toch bezig zijn doen we gelijk een chip. Waarom? Omdat ik een rebel ben. Zozo Che Guevara ???? 2
PassatCBAC Geplaatst 19 april, 2017 Rapporteer Geplaatst 19 april, 2017 Che Guevara heeft de afspraak staan voor 29 april en dan wordt alles eruit geflikkerd en een chip erin geflikkerd haha. Ik kan niet wachten. Voelt als pakjesavond vroeger; kost mij alleen beduidend meer ???? 2
Aanbevolen berichten