wallyxr7 Geplaatst 4 mei, 2017 Rapporteer Geplaatst 4 mei, 2017 Ik heb een brug, subframe moet idd los en de rechter aandrijfas. Wat was jij kwijt voor verwijderen bij JD? Ik wou toch nog langs JD ivm met de turbo die nog steeds fluit.
PassatCBAC Geplaatst 4 mei, 2017 Rapporteer Geplaatst 4 mei, 2017 Ik heb een brug, subframe moet idd los en de rechter aandrijfas. Wat was jij kwijt voor verwijderen bij JD? Ik wou toch nog langs JD ivm met de turbo die nog steeds fluit. Inclusief chippen, EGR afsluiting, AdBlue verwijdering en dus de roetfilter weg was ik toch circa 1000 euro verder. Goedkoop was het niet maar ik weet altijd voor de volle 100% zeker dat ze het goed doen en dat ik de auto paar uurtjes later altijd weer mee kan nemen. Vooral het verwijderen van de AdBlue blijkt een intensief verhaal te zijn. Bij het verwijderen van de roetfilter en het houden van 1 kat merk ik trouwens dat mijn auto nu ook fluit. Maar het is een zachte en gezonde fluit. Vind het wel leuk klinken haha.
wallyxr7 Geplaatst 4 mei, 2017 Rapporteer Geplaatst 4 mei, 2017 Chippen heb ik al gedaan bij jd, dus dat scheelt. Ik weet alleen niet of ze de dpf weggeschreven hebben. Zal eens bellen. 1
Fopperr Geplaatst 4 mei, 2017 Rapporteer Geplaatst 4 mei, 2017 Chippen heb ik al gedaan bij jd, dus dat scheelt. Ik weet alleen niet of ze de dpf weggeschreven hebben. Zal eens bellen. Als je nog een dpf hebt weet je heel snel of hij wel of niet is weggeschreven want je krijgt vanzelf een melding. Als je dpf leeg is en hij is niet weggeschreven krijg je een mooie grijze rookpluim uit je auto als hij het dpf wilt regenereren wat dan niet meer aanwezig is.
wallyxr7 Geplaatst 4 mei, 2017 Rapporteer Geplaatst 4 mei, 2017 Heb effe gebeld, hij idd niet weggeschreven zoals @@Fopperr hierboven zegt. Als je hem leeg of weghaalt zonder dat je hem wegschrijft, dan krijg je problemen. Bij jd halen de dpf weg en vervangen hem door een pijp. Scheelt een hoop werk. 2
dieseltje Geplaatst 4 mei, 2017 Rapporteer Geplaatst 4 mei, 2017 @@wallyxr7 maar dan kom je met de apk weer in de knoop. De dpf moet zichtbaar zijn.
wallyxr7 Geplaatst 4 mei, 2017 Rapporteer Geplaatst 4 mei, 2017 Gaat dat niet gelden voor vtg vanaf 2011? De mijne is van 2009.
dieseltje Geplaatst 4 mei, 2017 Rapporteer Geplaatst 4 mei, 2017 ook bij oudere modellen waar het roetfilter op kenteken staat moet hij er onder zitten. Zo niet, dan pleeg je fraude.nu zal er nog niet veel gebeuren, maar de regelgeving wordt aangescherpt. Eerst alleen een visuele inspectie en in later stadium een wegenbelasting boete/toeslag.met een echte test zijn ze nog bezig. maar daar verwacht ik zo niet heel veel van.
wallyxr7 Geplaatst 4 mei, 2017 Rapporteer Geplaatst 4 mei, 2017 Oké, dan laat ik maar zitten. Leeg halen dan maar:) 1
Tarabass Geplaatst 4 mei, 2017 Rapporteer Geplaatst 4 mei, 2017 Als ik het goed begrijp hoeft het roetfilter niet onder mijn auto aanwezig te zijn? Onder kopje euronormen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Roetfilter
dieseltje Geplaatst 4 mei, 2017 Rapporteer Geplaatst 4 mei, 2017 jouw wagen is euro 5 dat houdt volgens mij al in dat er een roetfilter onder zit
Tarabass Geplaatst 4 mei, 2017 Rapporteer Geplaatst 4 mei, 2017 Mijne is euro4, en op die wiki staat dat euro4 behaald kan worden zonder filter. Betekent dat dan dat het filter niet aanwezig hoeft te zijn gezien de euro4-norm? Bij mij zit er overigens wel een filter onder..
Tarabass Geplaatst 4 mei, 2017 Rapporteer Geplaatst 4 mei, 2017 Ik zie het nu pas Het lijkt een significant verschil. Zover ik het begrijp is de euro 4 norm te behalen zonder filter, en 5 niet. Dit zou kunnen betekenen dat hij er niet onder hoeft te zitten bij de euro 4 norm. Hopelijk kan iemand dat bevestigen?
BARRY_TDI Geplaatst 4 mei, 2017 Rapporteer Geplaatst 4 mei, 2017 Het lijkt een significant verschil. Zover ik het begrijp is de euro 4 norm te behalen zonder filter, en 5 niet. Dit zou kunnen betekenen dat hij er niet onder hoeft te zitten bij de euro 4 norm. Hopelijk kan iemand dat bevestigen? Een diesel zonder af fabriek roetfilter gaat een toeslag van 15% betalen op de MRB. Is er af fabriek wel een filter maar niet meer aanwezig ook 15% toeslag. En natuurlijk steden waar je niet in mag rijden of zelfs sommige landen. Dus als je wel een filter hebt maar niet geregistreerd bij de RDW ook toeslag van 15% dan? 2
Fopperr Geplaatst 5 mei, 2017 Rapporteer Geplaatst 5 mei, 2017 Alsof t allemaal niet duur genoeg is in NL....
Tarabass Geplaatst 5 mei, 2017 Rapporteer Geplaatst 5 mei, 2017 Een diesel zonder af fabriek roetfilter gaat een toeslag van 15% betalen op de MRB. Is er af fabriek wel een filter maar niet meer aanwezig ook 15% toeslag. En natuurlijk steden waar je niet in mag rijden of zelfs sommige landen. Dus als je wel een filter hebt maar niet geregistreerd bij de RDW ook toeslag van 15% dan? Je mag met een euro 4 diesel een stad in zonder filter. Bij euro 4 is een filter niet nodig om aan die norm te voldoen. Mijn auto heeft een filter, maar is toch euro 4. Moet hij dan een filter hebben, terwijl hij zonder het filter ook aan de norm voldoet? Theoretisch zou je zeggen van niet. Hij voldoet immers aan de norm. Maar de affabriek filter, die niet geregistreerd staat zover ik het kan zien/bepalen, is dan wel verwijderd
bert888 Geplaatst 7 mei, 2017 Rapporteer Geplaatst 7 mei, 2017 (aangepast) Het is heel eenvoudig. Auto,s vanaf 1jan 2011 moeten straks visueel een roetfilter hebben anders APK afkeur. Auto,s van voor 2011 die af-fabriek een roetfilter hebben moeten bij de APK visueel een roetfilter hebben en anders 15% verhoging wegenbelasting, geen APK afkeur. Alle diesels zonder roetfilter af-fabriek krijgen zeker 15% verhoging. (Zijn meestal van voor 2005) Dit gaat allemaal in 2018 en 2019 in. 7 mei, 2017 aangepast door bert888 2
Tarabass Geplaatst 8 mei, 2017 Rapporteer Geplaatst 8 mei, 2017 Het is heel eenvoudig. Auto,s vanaf 1jan 2011 moeten straks visueel een roetfilter hebben anders APK afkeur. Auto,s van voor 2011 die af-fabriek een roetfilter hebben moeten bij de APK visueel een roetfilter hebben en anders 15% verhoging wegenbelasting, geen APK afkeur. Alle diesels zonder roetfilter af-fabriek krijgen zeker 15% verhoging. (Zijn meestal van voor 2005) Dit gaat allemaal in 2018 en 2019 in. En hoe weten ze of je auto affabriek een filter moet hebben? En er wordt dus niet gekeken naar of de auto voldoet aan de norm?
bert888 Geplaatst 8 mei, 2017 Rapporteer Geplaatst 8 mei, 2017 En hoe weten ze of je auto affabriek een filter moet hebben? En er wordt dus niet gekeken naar of de auto voldoet aan de norm? Dat vraag ik mij ook af. Hoe kan de keurmeester of het RDW zien of je auto met roetfilter af-fabriek is?
Tarabass Geplaatst 8 mei, 2017 Rapporteer Geplaatst 8 mei, 2017 Dat vraag ik mij ook af. Hoe kan de keurmeester of het RDW zien of je auto met roetfilter af-fabriek is? En dat heeft volgens mij weer met de norm te maken Mijn auto heeft norm euro 4, en hoeft geen filter te hebben om aan de eisen/norm te voldoen. Zouden ze daar naar kijken?
bert888 Geplaatst 8 mei, 2017 Rapporteer Geplaatst 8 mei, 2017 Besef wel dat je wegenbelasting omhoog gaat als je geen filter heb of als het niet bij de RDW vermeld staat.
rob 44 Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Geplaatst 12 mei, 2017 Met glans gekeurd dus.0.71 was de meting net dus lege filter is no problem.toch opgelucht ik kneep hem een beetje hehe 2
Aanbevolen berichten