Ga naar inhoud

Roetfilters verwijderen


Gast Fappie

Aanbevolen berichten

Che Guevara heeft de afspraak staan voor 29 april en dan wordt alles eruit geflikkerd en een chip erin geflikkerd haha. Ik kan niet wachten. Voelt als pakjesavond vroeger; kost mij alleen beduidend meer ????

Haha goed bezig!! Ben benieuwd naar je ervaring.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb al wel een voorproefje mogen krijgen via een vriend die het al eerder heeft laten doen. Die auto reageerde zo anders; een stuk sneller natuurlijk maar ook veel soepeler. Waar ik nu gas geef en de auto eventjes wacht voor ie bescheiden begint te trekken, liep zijn auto als de brandweer. Veel gretiger en de turbo hoorde je lekker gezond en opgelucht door de auto fluiten alsof je een turbinemotor onder de motorkap hebt. Dat was erg indrukwekkend!

 

Alleen al op basis van mijn AdBlue verbruik en hervul kosten die ik dan kwijt ben zou ik deze hele ingreep in circa anderhalf jaar terug hebben verdiend. Dus een prima investering!

aangepast door PassatCBAC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga af op de ervaringen van anderen hier en op de kunde van @@Vdub. Mijn DPF zit vol en wilde hem eerst schoon laten maken. Toen ik van hem hoorde wat de mogelijkheden waren en hoe de andere gebruikers hier hun auto ervaren na de ingreep was ik om.

 

Ik vind 1,5 jaar wel erg optimistisch, maar het is zeker een goede investering :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Ik ga af op de ervaringen van anderen hier en op de kunde van @@Vdub. Mijn DPF zit vol en wilde hem eerst schoon laten maken. Toen ik van hem hoorde wat de mogelijkheden waren en hoe de andere gebruikers hier hun auto ervaren na de ingreep was ik om.

 

Ik vind 1,5 jaar wel erg optimistisch, maar het is zeker een goede investering :)

Anderhalf jaar is inderdaad optimistisch, in mijn rekensom kwam ik uit op 1,7 dus afgerond naar 1,5 jaar haha. Ik zit in de sales, dus ik weet vrij goed commerciële berekeningen te maken; het is de reden waarom ik 1 van de weinige ben die een leaseauto afzweert onder mijn collega's haha. Dat naast het feit dat het om Polo's gaat. Daar ga ik mijn CC niet voor wegdoen.

 

Maar zeker die DPF lozen, daar ga je geen spijt van krijgen! Ben benieuwd hoe jij het zal ervaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onze DPF in Italië uit laten bouwen, leeghalen en weer dicht laten lassen. Staat netjes op zijn plek verder niets te zien ;).

Ook heben wij een 3C van 2005 bij ons zat die al vanaf werk in - wij hebben het auto namelijk in D gehaald. Kijken ze bij de overheid naar het bouwjaar (2005/6)? Dan kunnen wij het zo laten als het is, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe word zoiets gekontroleerd op de keuring*als ze het in belgie doen).?

Word er enkel gekeken naar foutcodes of kijken ze wat verder?

Ik meen bij mij dat als ik het roetfilter uitlees er gewoon geen waardes staan

 

er zijn foefjes voor. software matig uitzetten kan op 2 verschillende manieren.

1 je DPF check lampje blijft ook uit ( correcte manier van uitzetten )

2 je DPF check lampje gaat wel aan tercontrole en de mappen in de software + foutcodes worden eruit geschreven. daardoor loopt hij door zun programma heen maar doet niks.

 

heb eergister voor een duitse auto manier 2 toegepast en kwam fluitend door de keuring heen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn foefjes voor. software matig uitzetten kan op 2 verschillende manieren.

1 je DPF check lampje blijft ook uit ( correcte manier van uitzetten )

2 je DPF check lampje gaat wel aan tercontrole en de mappen in de software + foutcodes worden eruit geschreven. daardoor loopt hij door zun programma heen maar doet niks.

 

heb eergister voor een duitse auto manier 2 toegepast en kwam fluitend door de keuring heen.

 

Bij mij is de melding nooit gekomen dus correct gedaan dan.ik vroeg me af of ze echt erin gaan neuzen of niet....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, de boel is weggeschreven! Geen roetfilter meer, geen AdBlue en geen EGR maar wel 180PK! Het rijdt echt top! Morgen gaat de roetfilter er fysiek uit. Maar ik merk nu al enorme verschil. Het is heftiger te merken dan met de PD motoren die ik hiervoor heb gehad. De auto trek ontzettend goed door. Zelfs boven de 4000 toeren en dat is wat mij echt doet verbazen! Naast het feit dat de auto veel soepeler loopt pakt de auto ook sneller op. De lag is aanzienlijk minder en mijn koppel loopt nu veel gelijkmatiger (en krachtig) vanaf 1500 toeren tot het eind haha. Voor wie er over twijfelt: echt chippen die handel!

 

Waarschijnlijk heb ik nog een cat ertussen, hopelijk wel eigenlijk. Mijn uitlaat zal dan niet zal sissen na het leeg halen van de DPF. Verwachting is dat de auto daarna iets vlotter en soepeler zal doorpakken vanaf het punt dat je de plank vloert. Ben benieuwd.

aangepast door PassatCBAC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hij in hogere toeren beter door gaat klopt, t is een 16 klepper. De 1.9 is een 8 klepper. Hierdoor heeft die dus langer meer adem.

Klopt als een bus. Mijn A3 had een TDI BMM. Dat was een 2 liter met 8 kleppen met hetzelfde fenomeen. Alsnog pakte de 1.9TDI beter en agressiever op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoppa, de roetfilter is er ook uit. Wel aparte bevindingen gedaan. Ik weet niet of dat zo is omdat ik een bluetdi heb, maar ik had naast de roetfilter welgeteld nog 2 katalysators! In de roetfilter zat er ook nog een metalen filter. Dat was een uitdaging om eruit te krijgen omdat een bijtel en hamer niks deden. Uiteindelijk heb ik de grootste katalysator leeg doen slaan en dus de roetfilter. Een kleine midden katalysator heb ik erin gelaten met als doel om het sissen van de uitlaat tegen te gaan (was een gokje). Plannetje werkte haha. Auto klinkt alsof er niks mee is gebeurd, kenners zullen het weten omdat je mijn turbo bescheiden hoort. Hiervoor was ie volledig gedempt. Auto rijdt nu heerlijk. Alles gaat soepeler en iets feller i.c.m. het chippen van JD. Waar ik voorheen altijd het gevoel had dat de auto toch werd beperkt en het gewoon niet helemaal lekker liep, merk ik dat nu totaal niet!

 

Ben flink aantal honderden euro's armer; but worth it! ????

 

 

-Edit: Ik heb de conclusie getrokken dat de kleine katalysator tot het AdBlue systeem hoorde. Deze erin gelaten ondanks dat AdBlue nu uitgeschakeld is, puur omdat het de kleinste was.

aangepast door PassatCBAC
Link naar reactie
Delen op andere sites

@@PassatCBAC

en hoe is het "theoretisch" verbruik op je dashboard. Zit daar groot verschil in bij gelijkmatig rijden?

Die hou je nog te goed van mij. In de loop van de week weet ik daar meer over. Heb vandaag mijn auto opgehaald en toen eigenlijk een klein stukje gereden. Ben zelf ook heel erg benieuwd wat het met mijn verbruik gaat doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

dan houden we elkaar op de hoogte.

morgen avond breng ik die van mij weg en dan gaat hij onder t mes. Woensdag kan ik m weer ophalen.

Haha ben benieuwd. Morgen gaat er een volle tank Ultimate in bij mij. Ben benieuwd wat de auto gaat doen op een tank. Was al bijzonder tevreden met het verbruik zoals ie standaard was.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ben benieuwd. Morgen gaat er een volle tank Ultimate in bij mij. Ben benieuwd wat de auto gaat doen op een tank. Was al bijzonder tevreden met het verbruik zoals ie standaard was.

Zou ik zeker doen. Ik had de mijne juist expres volgegooid met Ultimate voordat ik bij JD langs ben geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jammie jammie.... wat loopt dat lekker. Reageert veel vlotter op het gaspedaal en vooral de tussensprintjes van 80 naar 150.... ff in halen is een genot
volgende week ff op de Autobahn uitproberen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

jammie jammie.... wat loopt dat lekker. Reageert veel vlotter op het gaspedaal en vooral de tussensprintjes van 80 naar 150.... ff in halen is een genot

volgende week ff op de Autobahn uitproberen....

Dat is toch een leuk verjaardagscadeau????????
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden