Ga naar inhoud
  • 0

Bandenspanningscontrole


roelh

Vraag

Hallo,

 

Ik was me aan het bedenken om bandenspanning controle toe te voegen aan de auto.

Nu dacht @@Fopperr dat elke B7 dit heeft. Als ik dit artikel lees, geeft dit het ook aan (ook al staat er geen Passat).

Is het zo dat een B7 standaard iets heeft, ook al is het een simpel iets? Moet het dan alleen nog geactiveerd worden via VCDS?

 

Zo nee, hoe 'makkelijk' en leuke prijs is het in te bouwen?

 

groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

https://www.oponeo.nl/banden-advies/bandenspanning/volkswagen/passatv/2-0/110

Misschien kun je hier even op zoeken, weet niet precies welke motorisering je hebt.

Rijd zelf met 235/40/18 en heb dan 2,6 en 2,8. De ene band rijd beter dan de ander met een hogere bandenspanning.

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

aangepast door EdB6CC
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het staat als het goed is op de sticker aan de binnenkant van je tankklepje.

 

Het verschilt inderdaad ook nog per type (binnen een bepaald model). Wij hadden 2 weken geleden de firma BandOpSpanning.nl op bezoek op het werk. Die gaven mij een adviesspanning van 2.3 maar volgens mijn klepje moet er 2.7 in bij een TDI. Ze gaven toen aan dat ze soms een afwijking hebben omdat een bepaald type auto maar in 1 variant in hun database staat en ze dan de spanning daarop baseren. In mijn geval was dat dus 0.4 bar te weinig, maar als het goed is staat de CC TDI nu ook in hun database. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het staat als het goed is op de sticker aan de binnenkant van je tankklepje.

 

Het verschilt inderdaad ook nog per type (binnen een bepaald model). Wij hadden 2 weken geleden de firma BandOpSpanning.nl op bezoek op het werk. Die gaven mij een adviesspanning van 2.3 maar volgens mijn klepje moet er 2.7 in bij een TDI. Ze gaven toen aan dat ze soms een afwijking hebben omdat een bepaald type auto maar in 1 variant in hun database staat en ze dan de spanning daarop baseren. In mijn geval was dat dus 0.4 bar te weinig, maar als het goed is staat de CC TDI nu ook in hun database. ;-)

Wat er op die site staat, staat bij mij ook op de tankdop. Maar klopt dat dan wel aangezien ik nu een 18 inch band heb in plaats van 16 inch,(wat op het tankdop staat)

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In mijn klepje staat bij zowel 17 als 19” dezelfde spanning, waarbij in het aangegeven schema de breedte van de band steeds hetzelfde blijft maar alleen de hoogte minder wordt (om zo de omtrek hetzelfde te houden).

 

Banden kunnen geloof ik bijna 4 bar aan, dus 2.6 ipv 2.3 is niet echt een probleem. Het hangt er denk ik ook een beetje vanaf hoeveel band je nog om je velg hebt. Ik zie wel eens foto’s op Facebook van mensen met 20” velgen die bijna op de straat staan door platte en vervolgens ook nog getrokken banden. Ik kan me voorstellen dat zij de banden wat harder oppompen, anders zit je bij de eerste de beste kuil im de weg meteen op je velg.

 

Anders gewoon even bellen met bv Profile?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft iemand het aansluitschema van de J502 bandenspanningsmodule? Ik heb de 3AA 907 273 F.

Kom op internet verschillende schema's tegen.

Straks heb ik alle mogelijke combinaties gehad ????.

 

1. 12V

2. Can low

3. Massa

4. Can Hi

 

En

 

1. Can Hi

2. 12v

3. Can low

4. Massa

 

En net zie ik weer

 

1. Can low

2. 12V

3. Can Hi

4. Massa

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben weer even bezig geweest er staat spanning op de module maar krijg geen communicatie via vcds.

Deze module moet toch op de extended can bus of op de normale bus? Heb hem aan de side assist canbus draad gekoppeld. Module 65 aangevinkt in de can gateway and bandenspanning via abs uitgevinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, extended can.

Inderdaad in gateway adres 65 aanvinken en in adres 17 instruments moest ik ook nog bit 0 van byte 02 aanvinken "tire pressure monitoring (TPMS) active/installed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt me ook dat je sowieso verbinding moet krijgen. High en low eens omdraaien ?

Of toch iets geraakt met het verkeerd aansluiten in het begin - of had je nog niet aangesloten gehad zonder de goede pin bezetting waarmee je voorgaande naar op zoek was ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even gekeken in module 17 bit 1 van byte 2 stond aangevinkt. 12v staat over pin 2 en 4.

Even can draden omgedraaid, maakt geen verschil geen communicatie.

Wel gaat het TPMS symbool nu knipperen in de teller.

Maar geen foutcode in VCDS behalve de geen communicatie fout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En het verkeerde inmiddels teruggestuurd, maar daarna niets meer gehoord. Krijg dus nog 20 euro verzendkosten van ze, plus de alws kit..

Ik zag trouwens dat op de site bij een pla kit een R module stond, maar die zat niet bij die verkeerd geleverde pla kit. Daar zat een P versie bij :s

aangepast door Tarabass
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden