Ga naar inhoud

FZPassat

Members+
  • Aantal items

    648
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

408 Excellent

1 Volger

Over FZPassat

  • Verjaardag 18-04-1991

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Rotterdam
  • Interests
    VW <> AUDI
  • Naam
    Fouad

Overige

  • Vagcom
    Nee

Recente bezoekers van dit profiel

804 profielweergaven
  1. FZPassat

    stinkend interieur

    Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de oorzaak ook gevonden. Stof onder het voetenmatje (bestuurderszijde) is nat ( erg vochtig) en veroorzaakt nu schimmelgeur. Weet niet hoe ik het moet oplossen en geen idee hoe het zo vochtig wordt daar. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  2. Ligt eraan. Bij mij was het te vinden omdat het ook naar voren kwam bij het uitlezen. Foute waarden qua lucht.. Door een VAG specialist laten oplossen die kon zien dat luchtafvoerslang onder inlaatspruitstuk gescheurd was. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  3. Klinkt als valse lucht, omdat ik het ook zo heb ervaren. Bij mij was het een luchtdoorvoer slang die gescheurd was.
  4. Probleem is gevonden en opgelost. Ik had waarschijnlijk 2 oorzaken tegelijk. De ene wat ik hierboven beschreef bobine verhaal. Gisteren auto weer laten uitlezen, de motorlampje brandde continu. Bleek motorlekkage lucht te zijn. Ik had dus ergens last van valse lucht. Het kwam door een gat in de slang wat boven de inlaat zit. Inlaat slang... Rubber kwam tegen de gouden buis wat je op de foto ziet. EGR buis ofzo? Het is opgelost nou en meteen isolatietape gebruikt. Auto stottert niet meer, stationair is ie veel rustiger en verbruik bij stationair is ook weer netjes 0,9 wat daarvoor schomme
  5. Probleem lijkt toch nog niet opgelost te zijn. Probleem werd gisteren ook zo erg op de snelweg dat het motor lampje ging knipperen. Aan de kant, wegenwacht gebeld. Uitgelezen en bleek cilinderoverslag 4 te zijn. Bougie nageken. Bobine verplaatst naar cilinder 3 en toen stuk weer gereden om te kijken of het probleem zich dan verplaatst naar cilinderoverslag 3 maar helaas het kwam niet meer naar voren. Ik had bij een automaterialen zaak toch maar een nieuwe bobine gekocht voor de zekerheid en vervangen. Daarna naar huis gereden en begon toch weer te schokken/trillen. Dus moet nog verder ond
  6. He Ronald! Gaat goed hoor. Hoe is het met jou verder? Welkom terug op het forum Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  7. Ketting en alle toebehoren zoals stoter, spanner, pakkingen zijn vervangen en probleem is ook weg. Motor is ook veel stiller nu. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  8. Klopt. Als je het niet op tijd vervangt dan ben je nog verder van huis. Kleppen gaan krom etc. Nee het is een set wat ie vervangt. Ketting, spanrol, pakkingen en nog iets. Weet even niet meer wat. Het is niet goedkoop, maar aangezien ik van plan ben deze auto op te rijden is het wel verstandig meteen te doen. Tijdens de logjes die hij maakte checkte hij ook o.a. de bobines en die waren voor de rest goed. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  9. He Matthijs, Had je berichtje te laat gelezen. Had in de tussentijd de auto gebracht naar VAG car service in bergschenhoek en die hebben de diagnose vastgesteld dat de ketting uitgerekt is. Dat hoort hij en leest ook nokken as verstelling fout uit. Hij concluceert dat ik daarom vermogen mis. Kosten reparatie 595... incl.
  10. Dag allemaal, Sinds kort schokt de auto bij het rijden. Ik merk het vooral bij een snelheid van 100 km/u. Bij een snelheid van 120 of daarboven merk ik het minder. Verbruik is niet anders en gewoon het zelfde. Ik mis ook wat vermogen naar mijn idee. Bij het optrekken gaat dat wel oke, de auto schokt niet tijdens het accelaleren. Auto heeft inmiddels 241 000 op de teller. Altijd op tijd onderhouden. Bougies zijn niew (NGK). Olie is 7000km geleden ververst. Zijn dit symptomen van vervuilde injectoren denk je? Of heeft dit te maken met de inlaat? Valse lucht? Auto is
  11. FZPassat

    Fo's 3C

  12. Heerlijke reis gehad naar marokko en terug met de passat. 6100 km in totaal gemaakt. Heb de passat verwend in marokko. Roestplekken behandeld, parkeerschades deukjes en krassen + een uitstekende deur laten herstellen. Ennn...... compleet overgespoten. Auto is weer als nieuw (van buiten). Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  13. Puerto Almerià. Klaar voor de oversteek naar marokko na 3 dagen in spanje. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  14. Ik heb gekeken, ik heb valeo koplampen. Moet ik dan niet dit soort houders hebben? Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden