Ga naar inhoud
  • 0

Bandenspanningscontrole


roelh

Vraag

Hallo,

 

Ik was me aan het bedenken om bandenspanning controle toe te voegen aan de auto.

Nu dacht @@Fopperr dat elke B7 dit heeft. Als ik dit artikel lees, geeft dit het ook aan (ook al staat er geen Passat).

Is het zo dat een B7 standaard iets heeft, ook al is het een simpel iets? Moet het dan alleen nog geactiveerd worden via VCDS?

 

Zo nee, hoe 'makkelijk' en leuke prijs is het in te bouwen?

 

groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben er toevallig mee bezig. Begint waarschijnlijk met een andere ABS pomp dan ombouw na b7 comfortmodule en Gateway dan moet er nog het 1 en andere geflasht worden dan banden sensoren plus antenne en houder en kabelboom. En dan hopen dat het in 1 keer werkt????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is maar als je druk weergave wil in de teller of niet.

 

Anders is het bandendruk via abs sensoren en moet je abs geschikt zijn voor deze functie. Dan is het een kwestie van een juiste knoppenbalk te plaatsen.

En een draadje trekken naar de abs. Abs coderen en klaar.

 

Indien je druk weergave in de teller wil dan moet je een set sensoren aankopen. Een gateway erin hebben die extended can heeft en dan nog een kabelboom met een antenne die op de achterbalk gemonteerd wordt achter de achterbumper.

 

Hier een set om druk weergave te krijgen in de teller

Heb gewoon maar een set genomen via Ali maar niet naar de prijs gekeken.

OEM Bandenspanningscontrolesysteem TPMS Systeem voor VW Tiguan Sharan Passat CC

http://s.aliexpress.com/U7Rv6Nbq

(from AliExpress Android)

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze prijs ga ik niet betalen. Wanneer ik ervoor kies om het niet in de FIS weer te geven, hoe krijg ik melding dat een bandenspanning niet in orde is?
Is er een kans dat er al iets op zit, of dat niet? En zo ja, wat zou ik moeten activeren hiervoor?

 

Mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0
Die 2de heb ik een setje besteld.

Die eerste adv zijn enkel montage stukken om de druk sensoren te kunnen monteren.

 

Je moet dus een set sensoren hebben zoals in adv 2

Nog een kabelboom en een antenne + houder. Moet je juist nog weten of je gateway geschikt is voor extended can.

 

Anders is het kijken of je bandendruk kan coderen in jouw abs module via vcds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik ook nog gevonden heb is dat je een antenne 3AA 907 273 zonder Index, A, B, C of D moet hebben en dat een H antenne enkel geschikt is voor 5Q0 platform is en niet werkt in B6/B7 configuratie (gelezen op forum van Ross-tech)

Ook dat D een verbeterde versie is van de voorgaande versies tot C niet 100% waterdicht zijn en sneller stuk zijn - afkitten met sillicone lijkt hier een juiste ingreep te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/merk/volkswagen/model/passat/onderdeel/bandenspanning-module/onderdeelid/6060975/

Als ik dit goedkoop op de kop kan tikken, dan hoef ik alleen nog maar een kabelboom en sensoren volgens mij?

jouw gateway is alleszins geschikt voor extended can.

 

antenne gaat meestal 2de hands zo rond de 90eur draaien.

Moet je idd nog de kabelboom https://nl.aliexpress.com/item/VW-TMPS-Tyre-Pressure-Warning-Cable-Wire-harness-For-Passat-B6-B7-CC-GOLF-6-JETTA/32528385587.html?spm=2114.13010608.0.0.i1LVMy

en een setje sensoren zoals bvb in die advertentie die je aangaf via ebay

en eventueel een houder om de antenne te monteren.

 

en even tijd om alles in te bouwen, achterbumper eraf, zijbekleding koffer rechts demonteren, dorpel rechts demonteren, dashboardkastje demonteren, can leidingen aansluiten aan de gateway en voeding antenne op een zekering zetten.

Ook niet vergeten van de sensoren in de wielen te laten monteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks @@wulfke.

Dan laten we dit even voorbij gaan. De simpele oplossing, niet in fis zichtbaar kan wel simpel gemaakt worden zonder verandering gateway?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

je kan eens proberen van in de abs de codering te verhogen met +1024 en kijken wat je krijgt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je kan eens proberen van in de abs de codering te verhogen met +1024 en kijken wat je krijgt

Mocht dat lukken, is het dan klaar of moet er nog iets bijgeplaatst worden?

 

En anders kan ik de originele code zo terugzetten?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

aangepast door roelh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat ik een kleine stap verder ben, maar ik kreeg een rare melding

Allereerst heb ik bij can gateway de module 65 tire pressure aangezet, waarna ik direct een teken in dashboard kreeg.

tpms-light.jpg

Daarna bij ABS de code verhoogd met 2048. Alles werd geaccepteerd, ik dacht prima.

Ik wilde de auto starten, maar dat ging niet. Opeens kreeg ik een rood oilie teken in mn MFA dat de oliedruk te laag ik, auto uitzetten.

Kan dit enig verband met elkaar hebben. Nadat ik alles terug gezet heb na het oude start de auto ook weer.

Kan het zijn met het koude weer lang op contact dat dit een melding kan zijn, of is er wel verband?

 

Hier had ik wat info vandaan

http://www.myturbodiesel.com/wiki/tpms-activation-reset-and-disable-coding-with-vcds-mk6-vw/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier mee gaat het dus niet werken.

 

Address 03: ABS Brakes        Labels: 3C0-614-095-C2.clb
   Part No SW: 3C0 614 095 P    HW: 3C0 614 095 P
   Component: ESP 440 C2     H015 0004 
   Revision:  H015       Serial number: 0668044179
   Coding: 0013710
   Shop #: WSC 09436 000 1048576
   VCID: 2F6C9981BE91D63A60-807A

No fault code found.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik ook nog gevonden heb is dat je een antenne 3AA 907 273 zonder Index, A, B, C of D moet hebben en dat een H antenne enkel geschikt is voor 5Q0 platform is en niet werkt in B6/B7 configuratie (gelezen op forum van Ross-tech)

Ook dat D een verbeterde versie is van de voorgaande versies tot C niet 100% waterdicht zijn en sneller stuk zijn - afkitten met sillicone lijkt hier een juiste ingreep te zijn.

F versie werkt volgens mij ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat ik een kleine stap verder ben, maar ik kreeg een rare melding

Allereerst heb ik bij can gateway de module 65 tire pressure aangezet, waarna ik direct een teken in dashboard kreeg.

tpms-light.jpg

Daarna bij ABS de code verhoogd met 2048. Alles werd geaccepteerd, ik dacht prima.

Ik wilde de auto starten, maar dat ging niet. Opeens kreeg ik een rood oilie teken in mn MFA dat de oliedruk te laag ik, auto uitzetten.

Kan dit enig verband met elkaar hebben. Nadat ik alles terug gezet heb na het oude start de auto ook weer.

Kan het zijn met het koude weer lang op contact dat dit een melding kan zijn, of is er wel verband?

 

Hier had ik wat info vandaan

http://www.myturbodiesel.com/wiki/tpms-activation-reset-and-disable-coding-with-vcds-mk6-vw/

Heb ik dit verder goed gedaan?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden