nick0016 Geplaatst 13 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2017 Ja... zal aan mijn rijgedrag liggen. Rij veel snelweg en dat telt toch flink aan. Wat op zich wel knap is want op de snelweg rij ik bij 130 ca 5.5L op de 100Km. Op de binnen wegen 3,5L op de 100km, ik accelereer niet raar, rij enkel wat meer kortere stukken als voorheen. Toch vreemd Voor de software update reed ik bijna 1200km op een tank, nu 1050... dus ga er duidelijk op achteruit. Rijd je wel nog steeds evenveel km op de snelwegen? Er zijn veel factoren wat invloed hebben erop. Ik rijd op een volle tank 1300km als ik snelwegen rijd. Gebruik ik auto alleen voor woon/werk verkeer dan haal ik de 800-900km. Dankzij mijn zware voet Het kan best kloppen dat de software update voor een hoger vebruik zorgt, daar niet van... Moet die van mijn nog update, ben benieuwd! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 13 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2017 Op de snelweg is mijn verbruik gestegen, waar ik voorheen met 120 constant een verbruik van 1op18 had is dat nu hooguit 1op16 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
P2trick Geplaatst 19 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 19 februari, 2017 Ik twijfel nu om te wachten met chippen van 1.6tdi tot op heden nog geen info ontvangen dat de update uit is wel vorige jaar dat ze er mee bezig waren. Vind dat wel vreemd. Iemand meer info over locken van 1.6 tdi ecu's Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 20 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2017 heb voor volgende week een afspraak gemaakt bij de subdealer voor het nakijken van de update en het hoge verbruik. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wim_d_j Geplaatst 21 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2017 (aangepast) Ik twijfel nu om te wachten met chippen van 1.6tdi tot op heden nog geen info ontvangen dat de update uit is wel vorige jaar dat ze er mee bezig waren. Vind dat wel vreemd. Iemand meer info over locken van 1.6 tdi ecu's Ik heb al wel een uitnodiging ontvangen maar wou eerst de kat even uit de boom kijken. Wat ik hoor/lees zijn de korte termijn gevolgen niet altijd even positief. Op bijv. Duitse fora wordt dit onderwerp ook veel besproken. Klachten zijn hoger verbruik, veel meer regeneraties, EGR foutmeldingen etc. Wat betreft lange termijn gevolgen, hier is nog moeilijk antwoord op te geven maar ik waag me er nu niet aan. Vandaar de keuze hem uiteindelijk nu toch maar te laten chippen zonder sjoemelupdate te laten uitvoeren. ECU is gelockt en zal moeten worden unlockt voordat tuner ermee aan de slag kan. Als je auto al gechipt is en je wilt langs de dealer voor de sjoemel-update en hem later weer laten chippen is het niet zo van even langs de tuner die zet de de software wel even 1 op 1 terug. Tuningssoftware wordt gemaakt op basis van de software die op dat moment in de auto aanwezig is en dat is in deze gevallen dus verschillend. Voor kleine vergoeding kunnen ze dat wel weer aanpassen, misschien dat dat verschilt per tuner. Nu schijnt dat er bij chiptuning niets wordt gedaan aan bijv regeneratie cycli. Dus is de sjoemelupdate gedaan je auto sowieso vaker blijft regenereren ook al is die later gechipt? Wel wordt bij chiptuning vaak de EGR dichtgezet en treedt alleen in werking tijdens regeneratie. 21 februari, 2017 aangepast door Wim_d_j 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 21 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2017 daarom wil ik de mijne ook eerst weer terug laten zetten naar een vorige motorsoftware stand zodat regeneratie weer op oude nivo is. daarna pas tuning erop. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 28 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2017 Gister is mijn wagen naar de dealer geweest voor controle van de update.mijn klachten - veel hoger verbruik - slecht starten bij vorst Alles uitgelezen en waarden zijn doorgegeven aan TD van Volkswagen (lees PON ) Enige wat ze konden vinden is dat verstruiver één een heel klein beetje afwijkt, maar binnen de toleranties. ook de gloeibougies doen netjes hun werk. Blijkbaar zit dit allemaal tussen mijn oren (ook al start de wagen slecht, dan ligt dat aan mij....) Enige oplossing die Volkswagen nog biedt is het vervangen van de verstuiver á heel veel geld. En of het probleem daarmee opgelost is kunnen zij daarmee niet garanderen. Kortom, ik heb heel veel spijt dat ik de software update heb laten uitvoeren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
comfortcruiser Geplaatst 28 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2017 Gauw tunen dan maar Alle.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 28 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2017 (aangepast) @@comfortcruiser Er zit niet veel anders op. Alleen vind ik het wel zuur dat Volkswagen zo laconiek hiermee omgaat. Het zou de klant niets kosten en geen nadelige gevolgen.... ja ja (De subdealer waar ik geweest ben heeft mij goed geholpen) Voordat ik ga tunen moet ik wel eerst weten of de start problemen daarmee ook verholpen worden en of het regenereren ook weer op het oude nivo komt. Anders moet ik ook nog eens roetfilter laten weghalen en weet niet of ik wel zo drastisch wil gaan. 28 februari, 2017 aangepast door dieseltje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bonny Geplaatst 28 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2017 Gewoon iemand met VASPC, ODIS of VCP vinden en een oude SGO er in schieten! 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Xbmc Geplaatst 28 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2017 Ik hoop het beste voor je Dieseltje! Woensdag mag mijn auto langs voor de update.. denk dat ik dat maar ga afzeggen.. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 28 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2017 Enige "update" voor mij is een knuffel van JD. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 28 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2017 @@Xbmc idd, maar dat kun je alleen voor jezelf beslissen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rob 44 Geplaatst 28 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2017 Iedereen hier weet toch hoe vw erover denkt niet.....al 1000den keren herhaald en bewezen.....blijf daar toch weg tenzij je niet anders kunt.update mehoela. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Speedyace Geplaatst 28 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2017 En dit dan mannen. Volkswagen vergoedt chiptuning na software-update 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 28 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2017 @@Speedyace alleen originele tuning. en dat is dus ABT 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rob 44 Geplaatst 28 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2017 (aangepast) En dit dan mannen. Volkswagen vergoedt chiptuning na software-update Iemand die de zaak bedot heeft ga ik echt niet verdedigen.vw in deze als de grootste ter wereld zal ook daar zonder blijven groeien.goede marketing achteraf bekeken toch? Het enige wat echte waarheid is is dat ze mooi wagens maken net als audi.goed ineengezet maar ingehaald door hun eigen leuze...vorspr...we kennen het allemaal.als je iets beloof probeer je het waar te maken en het doel heiligd de middelen maar in dit geval iets te grootschalig( allemaal mijn mening) 28 februari, 2017 aangepast door rob 44 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Speedyace Geplaatst 28 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2017 @@Speedyace alleen originele tuning. en dat is dus ABT En O.C.T volgens mij. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 5 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 5 maart, 2017 Afgelopen maandag is mijn wagen bij de VW service dealer geweest. Daar hebben ze de wagen uitgelezen en proefgereden. Helaas konden zijn de zaken die ik geconstateerd had (hoger verbruik en slecht starten bij vorst) niet herleiden Het enige wat zij konden vinden was een klein verschil kwa inspuithoeveelheid bij de eerste verstuiver. tov 2,3 en 4. Echter was dit binnen alle toleranties. As woensdag wordt door Cardrik tuning in Friesland de laatste software stand van voor de update weer terug geplaatst. Als alles dan goed is wil ik de wagen laten tunen door Cardrik tuning. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PieF Geplaatst 5 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 5 maart, 2017 Enkele weken terug ook update gehad. Of het nu in het hoofd zit of de auto nu werkelijk anders rijdt ... :s maar volgens mij schakelt de DSG veeeel vlugger naar een hogere versnelling of blijft er toch heel lang "hangen", dus veel tragere respons als je gas geeft. Ik weet niet meer wanneer die vroeger terugschakelde, maar nu schakelt die pas terug naar 5de als ik onder de 60km/u kom. :/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 5 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 5 maart, 2017 Software van de DSG is niet veranderd. Koppelverloop van de motor zalwel veranderd zijn, waardoor het schakelgedrag iets anders is geworden. Zelf heb ik dat niet zo gemerkt. Meer de andere problemen met brandstofverbruik Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DexterXL Geplaatst 6 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2017 Afgelopen maandag is mijn wagen bij de VW service dealer geweest. Daar hebben ze de wagen uitgelezen en proefgereden. Helaas konden zijn de zaken die ik geconstateerd had (hoger verbruik en slecht starten bij vorst) niet herleiden Het enige wat zij konden vinden was een klein verschil kwa inspuithoeveelheid bij de eerste verstuiver. tov 2,3 en 4. Echter was dit binnen alle toleranties. As woensdag wordt door Cardrik tuning in Friesland de laatste software stand van voor de update weer terug geplaatst. Als alles dan goed is wil ik de wagen laten tunen door Cardrik tuning. Hebben ze al eens je accu capaciteit gecontroleerd?? Wij hebben met onze ex-Fiesta ook een dergelijke zoektocht gehad, 4 nieuwe gloeistiften, zwaar reinigingsmiddel voor de verstuivers, al was het nevelbeeld keurig, chiptuning maakte geen verschil....totdat in de winter, en toen waren we al 1 jaar bezig, de meters uitsloegen bij het starten. Bij Ford betekent dat in 99% van de gevallen: accu defect. Bleek nog maar 40% van zijn capaciteit te hebben, daarna nieuwe en iets grotere erin, starte zeer rap en geen rookpluimpjes meer bij het starten.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 6 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2017 @@DexterXL accu is januari 2016 vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DexterXL Geplaatst 7 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 7 maart, 2017 (aangepast) Dan heeft het de schijn ervan dat die nog goed is, helaas al wel te vaak gezien dat ook nieuwe accu's zeer rap defect kunnen raken. Die van de Fiesta was 2,5 jaar oud, daarvan verwacht je het ook niet direct, maar was dus al 60% kwijt. En te lage spanning kan voor zeer vreemde klachten zorgen. Voor jouw garage zou dit gewoon een service kwestie moeten zijn, even de meter erop, en binnen 20 sec weet je waar je aan toe bent....zou zonde zijn als je allerlei zaken laat vervangen en uitvoeren, terwijl het een accu is .....spreekt iemand uit ervaring 7 maart, 2017 aangepast door DexterXL Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 7 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 7 maart, 2017 Accu is t niet. Voor de software update was starten geen probleem. Ook t hoge verbruik is opgetreden na de update. Ik merk dat soort zaken redelijk vlot omdat ik ca 1000 km per week rijdt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten