Ga naar inhoud

Tijd om afscheid te nemen


JurgenTDI

Aanbevolen berichten

... niet van de club maar wederom van mn trouwe V6.

 

Na 430.000km begint er slijtage aan de tiptronic-bak te komen. De investering die daar in gedaan moet worden zijn fors. Bovendien merk ik dat de slijtage aan de nokkenassen erger beginnen te worden, dus daar zou binnen afzienbare tijd ook wat aan gedaan moeten worden.

 

Afgelopen zaterdag (gisteren dus) hebben we een Skoda Fabia Comfort (hatchback) 1.4 16V automaat uit 2004 aangeschaft.

Deze gaat tijdelijk het gat opvullen van de zware quattro. Over een week of 2 gaat deze dus weg...

 

Over een jaartje of 2 willen we weer een passat er bij hebben, tot die tijd kunnen we wat extra geld besparen door de 1612 KG diesel te verruilen tegen een 1070 KG benzine autootje.

 

't is geen passat, maar qua rijgedrag ligt het beestje best lekker op de weg en geeft alles een vertrouwd beeld in het interieur.

 

Ik hoop dat Danielle en ik hier de aankomende tijd een leuk autootje aan hebben! (zie fotootje).

 

Onze 3C blijft voorlopig nog even!

post-11704-0-43516500-1461507649_thumb.jpg

aangepast door JurgenTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel plezier met de skeuda

 

kijk je wel even of de kabelboom in de hoek van de motorruimte al open is? Anders gaat die stuk en krijg je hele vreemde(en veel) storingen

Hetzelfde wat je bij de polo van me neef had gedaan, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx iedereen, de Faab rIjdt prima. Had ik niet verwacht eigenlijk. Ik zal de kabelboom eens bekijken, van de deurpakkingen wist ik idd. Die zijn mooi droog.

 

En ik blijf nog als donateur op het forum hoor, want mijn 3 C gaat nog niet weg!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

kijk je wel even of de kabelboom in de hoek van de motorruimte al open is? Anders gaat die stuk en krijg je hele vreemde(en veel) storingen

 

Bedoel je dit?  :

(zie mijn post op het skodaforum)

 

Ook maar eens posten wat ik momenteel beleef:
 
Een maand of 2 geleden stopte de raam-comfortbediening op de voorste portieren, die gingen dus alleen nog maar open/dicht met de knopjes ingeduwd houden. Daarnaast werkt de ontgrendeling op mn rechter achterdeur niet meer.

Ondertussen is een week of 2 geleden de storing mbt de comfortbediening op de voorruiten ineens weer goed.

De portiervergrendeling rechts achter werkt nog steeds niet (blijft op slot, en zit helaas kinderslot op).

Daarnaast ging afgelopen week mn kofferklep niet meer open (vandaag toevallig wel weer).

 

Is het aan te raden de kabelboom te vervangen of is er iets anders aan te doen?

 

Wat zou de oplossing kunnen zijn...  opensnijden?

aangepast door JurgenTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden