Ga naar inhoud
  • 0

Accu leeg, deurklink kapot --> hoe de motorkap open krijgen?


EnzymeX1983

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik zit zo langzamerhand met de handen in het haar. De accu van mijn passat 3c (2006) is leeg gelopen waardoor de CV het niet meer doet. En ik moet in de auto zijn om aan de hendel voor de motorkap te komen. Ik kan (Murphy's law) helaas ook niet met de "gewone" sleutel erin omdat op een of andere manier de deurklink niet werkt. Ik kan er wel aan trekken maar er gebeurt niks. Aan de bijrijderskant heb ik helaas geen sleutelgat zitten dus daar kan ik het niet proberen.

 

Weet iemand misschien hoe ik nog stroom op de auto gezet krijg zodat ik middels de afstandbediening de CV kan bedienen?

 

Ik heb een trekhaak erop en heb ook iets gelezen over "de plus op pool 7 zetten", maar weet eerlijk gezegd niet of dit altijd werkt en of hier risico's aan verbonden zijn?

 

Met mijn lekenkennis zou ik er al bijna aan denken om de zijruit in te tikken, maar iets zegt me dat dat niet de bedoeling kan zijn :)

 

alle advies is welkom!

 

Groeten,

 

Kim

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Zal idd geen makkelijke worden. Dat van spanning steken op de stekker van de trekhaak zou ik niet doen want hier zit een module tussen.

toch nog even met de noodsleutel proberen zou ik zeggen.

 

Is er geen Oost europeaan in de buurt die maakt wel even de wagen voor je open, ben je wel ineens ook de rns kwijt.

 

Je kan misschien de wagen opkrikken en dan de bodemplaat eraf halen, kan je dan bij de alternator komen om daar dan spanning op te steken.

denk zo maar wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of je motorkap openen via de onderkant?

heb net eens gekeken maar zie niet echt langs waar de kabel loopt die het slot ontgrendeld.

via de onderkant zal moeilijk worden. Grille eruit halen lukt ook niet aangezien er een 8 tal schroeven aan de bovenkant vast zitten.

Bodemplaat moet er dan zowieso ook af dus denk dat dan de alternator de dichtst te bereiken plaats is die in verbinding staat met de accu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet af dat gaat lukken, de dynamo is volgens mij ook geschakeld.

Met een strip langs het raam de deur openmaken, maar dat zou ik de ANWB laten doen.

 

Via de trekhaak zou wel kunnen mits deze een continu voeding heeft.

Je zou het even kunnen meten met de vermoedelijke pin en de massa.

Dan meet je de lage accuspanning en dan even een kabeltje in elkaar flansen en de accuader erop.

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb net de motorkap open gegooid , en keek naar waar de kabel naar toe gaat.

Dat kon ik niet zien ,wel kon ik zien dat als je de VW logo weghaalt heb je kans om bij de kast te komen van de kap.

 

En 2e is dat je bij de gleuf van buitenaf een platte schroeven draaier de klep omhoog hoog kan duwen en als je geluk en kracht combineert springt het dan open.

 

Heb het niet uitgeprobeerd dus dit is wat ik net tegen kwam 2 mogelijkheden.

Hoop dat het je gelukt is met het openmaken

aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je wel ver of krachtig genoeg doorgedraait met de 'gewone' sleutel in de deurklink ? Ik heb het 1x moeten gebruiken, moest aardig wat kracht zetten, omdat je eigenlijk een electromotor laat meedraaien.

En anders via de kofferbak naar binnen ? Met de sleutel kun je namelijk ook in je kofferbak komen als ik me niet vergis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je wel ver of krachtig genoeg doorgedraait met de 'gewone' sleutel in de deurklink ? Ik heb het 1x moeten gebruiken, moest aardig wat kracht zetten, omdat je eigenlijk een electromotor laat meedraaien.

En anders via de kofferbak naar binnen ? Met de sleutel kun je namelijk ook in je kofferbak komen als ik me niet vergis.

Ook als het een sedan is? Weet niet of de stoelen kunnen klappen vanuit kofferruimte.

 

Heeft TS variant of sedan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ben wel benieuwd hoe dit zal opgelost worden en op welke manier.

Zal dan misschien uiteindelijk de drastische manier worden --> ruitje intikken - kost je dan een nieuwe ruit.

Maar misschien eerste proberen via de deur (ANWB) - meestal is het slot dan wel open maar ook beschadigd - maar denk dat er zowieso best een nieuw slot in komt aangezien de noodontgrendeling niet werkt. Best wel handig dat het werk in zo situaties.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik zit zo langzamerhand met de handen in het haar. De accu van mijn passat 3c (2006) is leeg gelopen waardoor de CV het niet meer doet. En ik moet in de auto zijn om aan de hendel voor de motorkap te komen. Ik kan (Murphy's law) helaas ook niet met de "gewone" sleutel erin omdat op een of andere manier de deurklink niet werkt. Ik kan er wel aan trekken maar er gebeurt niks. Aan de bijrijderskant heb ik helaas geen sleutelgat zitten dus daar kan ik het niet proberen.

 

Weet iemand misschien hoe ik nog stroom op de auto gezet krijg zodat ik middels de afstandbediening de CV kan bedienen?

 

Ik heb een trekhaak erop en heb ook iets gelezen over "de plus op pool 7 zetten", maar weet eerlijk gezegd niet of dit altijd werkt en of hier risico's aan verbonden zijn?

 

Met mijn lekenkennis zou ik er al bijna aan denken om de zijruit in te tikken, maar iets zegt me dat dat niet de bedoeling kan zijn :)

 

alle advies is welkom!

 

Groeten,

 

Kim

Is het een sedan of station?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of je motorkap openen via de onderkant?

Zo denk ik ook vinniepilon , en heb iemand bij de dealer gesproken en hij heeft het ook over gehad (motorkap) .

Voor heb je de logo en bij de boven rechts bij de logo loopt een kabel voor de motorkap, die vanaf binnen langs de zijscherm naar de motorkap loopt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt ivm die ontgrendel kabel. Maar dit is zo een staalkabeltje dat door een buisje loopt. Net als een remkabel bij de fiets. Dus daar kom je ook niet zo makkelijk bij. Net ook even het logo eruit gehad maar zie niet direct een mogelijkheid. Het slot moet ontgrendelen en dan schiet de kap een beetje open en dan moet je de haak ontgrendelen vooraleer de kap open kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt ivm die ontgrendel kabel. Maar dit is zo een staalkabeltje dat door een buisje loopt. Net als een remkabel bij de fiets. Dus daar kom je ook niet zo makkelijk bij. Net ook even het logo eruit gehad maar zie niet direct een mogelijkheid. Het slot moet ontgrendelen en dan schiet de kap een beetje open en dan moet je de haak ontgrendelen vooraleer de kap open kan.

Er moet een manier zijn om aan die kabel een ruk te geven dat hij de 2 palletjes open gooit.

 

Is er ook geen mogelijkheid om een stukje ijzer met een haakje......Om daar mee aan te trekken of zit dat rubber helemaal van voren naar achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik spreek nu een man en hij heeft het over een een druppellaar aan sluiten op de startmotor en de min op de chassisdeel.

En een aantal uren laten staan!

Als de Celplaten in de accu krom zijn of wel de Accu is overleden dan help een Druppellader ook niet meer.

JE kunt er wel een booster op zetten, maar de accu zal wel vervangen moeten worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de Celplaten in de accu krom zijn of wel de Accu is overleden dan help een Druppellader ook niet meer.

JE kunt er wel een booster op zetten, maar de accu zal wel vervangen moeten worden

Dat gedeelte met de platen ben ik met je eens fappie, wat het nu moet doen is even wat stroom maken om alleen het CV te openen.

 

Ben al langs aantal passat's gereden en elke keer even kijken hoe en wat,heeft de variant een accu achter of voor

aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden