Ga naar inhoud

EnzymeX1983

Members
  • Aantal items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over EnzymeX1983

  • Verjaardag 25-05-1983

Profile Information

  • Plaats
    Kerkrade

EnzymeX1983's Achievements

0

Community reputatie

  1. Hallo allemaal, Ik zit zo langzamerhand met de handen in het haar. De accu van mijn passat 3c (2006) is leeg gelopen waardoor de CV het niet meer doet. En ik moet in de auto zijn om aan de hendel voor de motorkap te komen. Ik kan (Murphy's law) helaas ook niet met de "gewone" sleutel erin omdat op een of andere manier de deurklink niet werkt. Ik kan er wel aan trekken maar er gebeurt niks. Aan de bijrijderskant heb ik helaas geen sleutelgat zitten dus daar kan ik het niet proberen. Weet iemand misschien hoe ik nog stroom op de auto gezet krijg zodat ik middels de afstandbediening de CV kan bedienen? Ik heb een trekhaak erop en heb ook iets gelezen over "de plus op pool 7 zetten", maar weet eerlijk gezegd niet of dit altijd werkt en of hier risico's aan verbonden zijn? Met mijn lekenkennis zou ik er al bijna aan denken om de zijruit in te tikken, maar iets zegt me dat dat niet de bedoeling kan zijn alle advies is welkom! Groeten, Kim
  2. Is dat geluid van die nokkenasketting dan ook normaal? Er komt daar bij mij inderdaad ook geluid vandaan...
  3. Ben bij garage geweest. Schijnt normaal te zijn bij fsi motor. Brandstof zou onder hogere druk ingespoten worden wat het geluid zou verklaren Kan iemand dit bevestigen? Gr., Kim
  4. Excuseer, niet gezien: viewtopic.php?f=104&t=51804
  5. Hallo allemaal, Ik heb 3 weken geleden een passat 3c 2.0 FSI, bouwjaar 11/2006 met 110000 km op de teller gekocht bij een Renault dealer in Heerlen. Ik ben er zeer tevreden over, de auto loopt goed, heeft flink wat vermogen en de motor klinkt erg soepel. Nu wilde ik gister even onder de motorkap kijken en toen viel mij op dat ik een flink tikkend geluid hoor als ik de motorkap open heb. Dit geluid hoor je niet als de motorkap dicht is. Ik ben vervolgens een stuk met de auto gaan rijden totdat deze goed warm was en heb vervolgens nogmaals de motorkap geopend. Het tikkende geluid was flink minder geworden maar nog wel aanwezig. Het geluid lijkt uit de rechterkant van de motor te komen. Daar zit een zilverkleurige behuizing waar het geluid lijkt uit te komen. Luister ik aan de linkerkant van de motor hoor je eigenlijk een soepel draaiende motor. De olie is tot de max gevuld met nieuwe olie en volgens de dealer hebben ze de waterpomp en distributieriem vervangen tijdens het rijklaar maken. Ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft. De auto is volgens de boekjes altijd PON dealer onderhouden. Ik zou graag willen weten of ik me zorgen moet maken. Ik heb er niet zoveel verstand van en heb na lezen op internet van alles gevonden wat de oorzaak kan zijn: klepstoters, verdeler, etc. Is er misschien iemand dit dit herkent c.q. de verklaring hiervoor weet? Nogmaals, met de motorkap dicht hoort de motor zich perfect aan en ook tijdens het rijden heeft de motor een mooi geluid. Hopelijk kan iemand me geruststellen, want maak me toch een beetje zorgen Groeten, Kim
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden