Ga naar inhoud
  • 0

vraag regensensor


eerse032

Vraag

Beste mensen,

 

Ben niet zo tevreden over de regensensor. In de laagste stand blijft hij vaak nog te veel wissen.

Als ik een tunnel in ga, dan blijft hij nog lang na wissen.

 

Is dit nog bij te stellen?

aangepast door eerse032
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk dat de ruit onderhand mat glas moet zijn wil het effect hebben, anders waren er wel meer met dit probleem. Je auto moet dan ook ongeveer gezandstraald wezen als ik het zo hoor. Denk eerder dat het ergens anders aan ligt.

 

Een nieuwe ruit staat altijd wel netjes hoor :mrgreen:

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op 17 oktober ook een nieuwe voorruit laten plaatsen. Terug prima zicht maar bij de eerste regenval stel ik vast dat de automatische interval het niet meer doet.

Het gelkussentje van de regensensor werd nochtans mee vernieuwd. Het zaakje uitgelezen met VCDS en de lichtsensor blijkt te werken maar de regensensor blijft waarde 0 geven. Blijkbaar heeft men bij Carglass iets niet volgens de regels van kunst gedaan. 

Iemand al een gelijkaardig voorval aan de hand gehad ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En als je ruit vervangen moet worden neemgelijk eentje met voorruit verwarming en een camera houder

En dat loopt aardig in de papieren. De verzekering vergoedt alleen de af fabriek geplaatste ruit. Niet eentje met alle opties. Kosten lopen dan snel op naar 600 euro.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update : Zaterdag 31/10 terug langs Carglass geweest en de regensensor werd vervangen. Van het moment dat er water op de ruit werd gesproeid gingen de ruitenwissers spontaan wissen.

Er dook wel een ander fenomeen op... de lichten gingen aan en bij het buiten rijden van de wagen bleven ze ook aan. Gelijk de boel uitgelezen met VCDS en zowel de regensensor als de lichtsensor gaven variabele waarden aan dus op dat vlak alles ok.

Thuis gekomen alles volledig uitgelezen en net zoals de eerste keer gaf het boordnet aan dat er op een bepaald moment geen signaal was van de regen & lichtsensor. Lijkt mij ook logisch nadat die werd afgekoppeld.

Ondanks ik de eerste keer melding had gemaakt dat de sensor werd losgekoppeld hield de man van Carglass vol dat hij die gewoon aan de bedrading opzij had gehangen. Navraag leerde mij ook dat de gel niet werd vervangen en de bediende aan het onthaal had mij verzekerd 'dat ze dat elke keer doen' :-s

Ik heb de foutmelding op het boordnet gereset en nu gaan de lichten niet meer aan bij daglicht. Nu nog even testen in een tunnel en dan zou alles ok moeten zijn.

 

Intussen wat zitten grasduinen in de optionele functies en de auto rain close functie actief gezet. Hopelijk komt dat goed want ik las ergens anders een bericht dat iemand zijn batterij op die manier werd leeg getrokken.

 

@@Vinniepilon : Bedankt voor de info !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een 'probleem' met de regensensor. In mijn vorige auto (3BG) was ik er zeer tevreden over, maar ik heb het idee dat er in de 3C een variabele ineterval in zit. Het geval is dat als het constant regent de snelheid en interval tussen de slagen continu verandert. Vrij irritant. Klopt het dat dit bij een 3C anders is dan een 3BG of werkt het nu  gewoon niet naar behoren? Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden