Ga naar inhoud

Deltafly

Members+
  • Aantal items

    146
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Deltafly

  • Verjaardag 24-07-1963

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Mechelen / België
  • Interests
    Auto's, printers, computers, satelliet tv
  • Naam
    Alex

Overige

  • Vagcom
    Ross-Tech VCDS interface

Deltafly's Achievements

7

Community reputatie

  1. Dit probleem is puur te wijten aan trillingen/schuren van de isolatie van de afdekking boven de slangen, had ik ook bij mijn 3C. Zeker geen gesmolten leidingen ook al ziet het er vreemd uit. Fijn dat het netjes werd opgelost.
  2. Ik ben begin dit jaar naar het autosalon geweest en ook een keertje bij de dealer om de B8 Variant te gaan bewonderen in de R-Line versie. Voor een wagen in die prijsklasse is mij dat redelijk tegen gevallen. Mijn huidige 3C Variant R-Line bevalt mij nog prima maar met 2 ton op de teller moet ik langzamerhand naar iets anders gaan uitkijken omdat ik de wagen in hoofdzaak beroepsmatig gebruik. VW (of misschien beter de importeur) houdt er namelijk rare combinatie op na in Nederland en België. Volgende zaken zijn mij opgevallen : - In het R-Line interieur zitten volledig lederen zetels, de alcantara zitjes die ik nu heb zijn blijkbaar niet meer aan de orde. - De zetels zijn niet te combineren met een 12- of 14- wegs elektrisch verstelbare versie. De optionele Ergo Comfort zetel zit wel fantastisch. - De achteruitkijkspiegel is een aartslelijk model, stamt net uit de jaren 60 en heeft geen omlijsting - Het dashboard oogt zoals goedkoop plastic. Dat van mijn huidige Passie ziet er stukken beter uit - De piano black inlegplaatjes benadrukken eens te meer een goedkoop uitzicht, je ziet er gewoon alles op, van vingerafdrukken tot stof - De dakhemel bekleding is alleen verkrijgbaar in het zwart. Wanneer je een donkere kleur kiest zit je net in een lijkkist maar ieder zijn smaak uiteraard - Een elektrische achterklep valt niet te combineren met een R-Line versie - De 190pk TDI is intussen niet meer beschikbaar in handgeschakelde versie. Niet erg want ik verkies de DSG waar ik super tevreden over ben maar het stemt tot nadenken. Met mijn 3BG heb ik een massa problemen gehad met de koppeling. - Het panoramisch schuifdak ziet er netjes uit, iemand al problemen mee gehad ? - In de benzine motoren is alleen de 1.4TFSI verkrijgbaar, waar zijn de 1.8 en 2.0 motoren gebleven ? In Duitsland heb je keuze te over - Zou de 240pk Biturbo TDI ook dezelfde ziekte hebben zoals het 180pk Biturbo blok uit de Transporter ? Die motor samen met de TFSI van 2009 tot en met 2012 zuipen letterlijk liters olie. Persoonlijk vind ik die motor weinig voordeel hebben want de wagen weegt een stuk meer dan de andere 2.0 TDI motoren Graag jullie ervaringen met het nieuwe model of bedenkingen op bovenstaande
  3. Al 2 keer besteld via EBay in Duitsland. Er gaat niets anders in dan Castrol Transmax Dual. De oliewissel stelt niet zo veel voor als je het juiste gereedschap hebt en ik vul ze langs onder op via een kunststof slang met een aangepaste schroefdop.
  4. 2 weken geleden ook maar op zeker gespeeld en het asje van de oliepomp vervangen van mijn CBAA motor op 195.000km (eind 2008, modeljaar 2009). Er was relatief weinig slijtage maar nu ben ik gerust Een hele klus, vooral de bereikbaarheid van die centrale bout op de verticale aanzuigleiding. Nu de P2015 code aanpakken op de bediening van de vlinderkleppen. Voor de rest dik tevreden dus hij kan nog even mee. Ik geef wel nog even mee dat ik er steeds longlife olie op doe en die gaat er elke 15.000km af samen met de oliefilter.
  5. Die V159 moet ik ook eens van naderbij gaan bekijken want hij klappert ook nu en dan. Ik las ergens dat er mogelijk isolatiebekleding los kan komen en de klep mechanisch hindert. Wanneer die isolatie terug wordt vastgekleefd kan de flap weer vrij heen en weer bewegen.
  6. Die van mij staat op 0001212. DSG met peddels op het stuur. Binnenkort ook de stuurkolom er uit want nu en dan een foutmelding op het stuurslot, de nieuwe module ligt klaar.
  7. Deltafly

    vraag regensensor

    Update : Zaterdag 31/10 terug langs Carglass geweest en de regensensor werd vervangen. Van het moment dat er water op de ruit werd gesproeid gingen de ruitenwissers spontaan wissen. Er dook wel een ander fenomeen op... de lichten gingen aan en bij het buiten rijden van de wagen bleven ze ook aan. Gelijk de boel uitgelezen met VCDS en zowel de regensensor als de lichtsensor gaven variabele waarden aan dus op dat vlak alles ok. Thuis gekomen alles volledig uitgelezen en net zoals de eerste keer gaf het boordnet aan dat er op een bepaald moment geen signaal was van de regen & lichtsensor. Lijkt mij ook logisch nadat die werd afgekoppeld. Ondanks ik de eerste keer melding had gemaakt dat de sensor werd losgekoppeld hield de man van Carglass vol dat hij die gewoon aan de bedrading opzij had gehangen. Navraag leerde mij ook dat de gel niet werd vervangen en de bediende aan het onthaal had mij verzekerd 'dat ze dat elke keer doen' :-s Ik heb de foutmelding op het boordnet gereset en nu gaan de lichten niet meer aan bij daglicht. Nu nog even testen in een tunnel en dan zou alles ok moeten zijn. Intussen wat zitten grasduinen in de optionele functies en de auto rain close functie actief gezet. Hopelijk komt dat goed want ik las ergens anders een bericht dat iemand zijn batterij op die manier werd leeg getrokken. @@Vinniepilon : Bedankt voor de info !
  8. Deltafly

    vraag regensensor

    Op 17 oktober ook een nieuwe voorruit laten plaatsen. Terug prima zicht maar bij de eerste regenval stel ik vast dat de automatische interval het niet meer doet. Het gelkussentje van de regensensor werd nochtans mee vernieuwd. Het zaakje uitgelezen met VCDS en de lichtsensor blijkt te werken maar de regensensor blijft waarde 0 geven. Blijkbaar heeft men bij Carglass iets niet volgens de regels van kunst gedaan. Iemand al een gelijkaardig voorval aan de hand gehad ?
  9. Wat een horrorverhaal. Als alle rollers werden vervangen zou ik denken aan de riemspanner die het laat afweten. Hoeveel km op de teller intussen ?
  10. Gisteren de Passie terug gehaald bij de dealer. Schitterend werk geleverd, ze hebben de kleur op staal laten maken en de hele achterklep opnieuw gedaan zonder extra kosten. Deze keer uitgevoerd volgens het boekje dus een dikke pluim voor garage Van der Elst te Tremelo ! Ik heb dan maar een fles wijn cadeau gedaan aan de baas
  11. Update: vorige week vrijdag de wagen terug binnen gebracht na een klacht per email. Een uur later telefoon van de baas en een hoop discussie. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik met wolkenvorming in de spoiler geen genoegen nam. Intussen hebben ze verf op staal laten maken en als het goed is dan heb ik 'm morgen terug met een geheel opnieuw gelakte achterklep. Het was niet erg naar hun zin maar de dealer heeft dan toch toegegeven. Ik ben benieuwd naar de resultaten
  12. Deltafly

    Banden trimmen ?

    Ik had eerst Dunlop Sportcontact er op zitten maar door de aard van het profiel hadden deze vrij snel last van cupping. Momenteel zitten er Uniroyal banden op en die doen het een stuk beter. Intussen al 2 emails gestuurd naar Tyrecenter Tilburg. Ze nemen niet eens de moeite om te antwoorden. Wat een ellende...
  13. Deltafly

    Banden trimmen ?

    Ik had een tijdje geleden problemen met twee van mijn Omanyt velgen. Die zijn intussen volledig uitgelijnd en de banden zitten er weer op en alles werd netjes uitgebalanceerd. Toch is er abnormaal veel rolgeluid, een soort tik die varieert met de snelheid van het wiel. Ik heb intussen één en ander gelezen over het trimmen van banden om cupping weg te werken en de band weer netjes rond te laten maken. Hier in België is dat blijkbaar niet zo evident. Ondanks Profile Tyre Center er reclame over maakt vang ik bot bij 3 vestigingen. Heeft er iemand hier ervaring mee en een adres dat kan worden aanbevolen in de regio Antwerpen of het zuiden van Nederland ? Alvast bedankt !
  14. Vandaag de wagen afgehaald bij de dealer. Het was rond 18.30u en dus al donker. Even oppervlakkig gekeken en het zag er op het eerste zicht goed uit tot ik thuis kwam. Ze hebben de achterruit moeten verwijderen om de onderste rand bij te werken. Aan het 3de stoplicht rechts en links zaten er ook 2 blazen en dat is allemaal mooi opgelost. Thuis onder de straatverlichting zag ik echter dat ze het onderste paneel niet opnieuw gelakt hebben maar afgeplakt. Er zit dus een rand van vernis over de breedte op de bovenste lijn van de nummerplaat verlichting. Dit vind ik echt niet kunnen want ik heb zelf een tijdje in de carrosserie gewerkt als monteerder. Dat kleine stuk hadden ze even goed mee kunnen lakken of er op zijn minst voor gezorgd hebben dat die rand weg gepolijst was. Ik heb de wagen maar sinds gisterenmorgen moeten missen dus het is allemaal heel snel gegaan. Er vertrekt een email dat ze dit maar kunnen oplossen... 2 tinten kan ik niet appreciëren.
  15. Heeft er iemand enig idee wat de standaardnorm is voor de lakdikte bij VW of in het algemeen ? Ik vond iets over 80 µm minimum en een gemiddelde van 120 a 150 µm. Ik wil eerst de resultaten van hun meting opvragen zodat ik weet waar ik ze mee rond de oren moet slaan Foutje gemaakt met de prijs hierboven, het moet net geen 134 € zijn.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden