Ga naar inhoud
  • 0

Helft verwarming werkt niet? 3C


mouragio

Vraag

Sinds vanmorgen heb ik voor het eerst de verwarming/ontwaseming op de ramen moeten gebruiken. Hierbij kwam ik erachter dat de gehele passagierskant niet warm word (dus ook niet via de ventilatieroosters.... bestuurderskant wordt netjes warm

 

Iemand enig edee waar dit in kan zitten? Gaat om een 3C variant uit 2006.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hele dashboard hoeft er niet uit, 159 is idd rechts. Alleen dashboardkastje verwijderen en waarschijnlijk ook de comfortmodule naar voren trekken, is doosje met wat stekkers achter dashboardkastje. Stekkers laten zitten en 2 zwarte kunststof moertjes met sleutel 10 verwijderen, kun je module naar voren trekken. Als kastje eruit is kun je beter eerts effe naar de beweging van de kleppen kijken door het clima paneel te bedienen op contact. Dacht dat vanaf een datum in 2009 de inlaatklep en de recirculatie klep door 1 motortje worden bediend, zie je gauw genoeg. Als het 2 zijn zou ik ze beide vervangen. Kosten op internet bij bijv BM parts, +/- 45 euro. Ben je van het gezeik af.

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hele dashboard hoeft er niet uit, 159 is idd rechts. Alleen dashboardkastje verwijderen en waarschijnlijk ook de comfortmodule naar voren trekken, is doosje met wat stekkers achter dashboardkastje. Stekkers laten zitten en 2 zwarte kunststof moertjes met sleutel 10 verwijderen, kun je module naar voren trekken. Als kastje eruit is kun je beter eerts effe naar de beweging van de kleppen kijken door het clima paneel te bedienen op contact. Dacht dat vanaf een datum in 2009 de inlaatklep en de recirculatie klep door 1 motortje worden bediend, zie je gauw genoeg. Als het 2 zijn zou ik ze beide vervangen. Kosten op internet bij bijv BM parts, +/- 45 euro. Ben je van het gezeik af.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Bedankt voor de info! Ik ga er mee aan de slag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn Passat VW 2010 zelfde issue.

Passagiers kant bljift koud.

Wat me verder opviel was dat de olietemperatuur de laatste tijd hoger is 112 vs 107/108 gr.

 

Uitlezen bij de dealer gaf geen foutmelding op de stelmotoren.

Heb dashboardkastje gedemonteerd en stelmotoren lijken bij reset airco te werken, enige die ratelt is die van de klep voor binnenventilatie (die achter de comfortmodule welke afzonderlijk prima werkt).

 

Waar zitten de andere stelmotoren? heb er geen aan de linkerkant van het dashboardkastje kunnen ontdekken, achter de dashboard steun.

 

en waarzitten de temperatuursensoren?

 

Aangezien ik niet echt handig ben, heeft er misschien iemand een adresje ergens in Utrecht die het fixen kan?

 

Alvast bedankt, gr. Mark

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas heb ik ook een probleem met V159...  Het 12V motortje in het apparaatje doet het niet meer. waarschijnlijk de koolstofborsteltjes. Dus nieuw stelmotortje laten komen en deze alleen op de steker aangesloten om te bezien of het werkt (dus nog zonder de armpjes). Vreemd genoeg draait het wieltje een beetje als ik de knoppen op de airco bedien, maar het lijkt alsof het motortje aan het hikken is? Als ik er via een adapter 12V op zet, draait het motortje soepel, zowel vooruit als achteruit. Maar in de auto is het hikkerig. Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, de nieuwe V159 geplaatst en alles opnieuw gereset. En het werkt weer! Gelukkig weer warmte in de auto, ook voor de passagier weer prettig :). Wat een k-klus dat stelmotortje...

Overigens ter info, dat hikkerig gedrag zit alleen aan de uiteinden van het spectrum. Het kastje zelf bevat ook een beperking voor de uitslag van het armpje en dat is kleiner dan het bereik waarop het hikken begon. Ergo, niets ernstigs, nu werkt het weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi Cruisers,

 

2 weken geleden is de V159 vervangen door Wulfke ( Nog bedankt Peter )

De foutcode is gewist en niet meer terug gekomen.

Nu met het wat koudere weer blijft de rechterkant nog steeds koud  :sad:

 

What to do next?

sensoren uitgelezen op doorgeven verkeerde waarde ? als er een sensor al aangeeft dat het warm genoeg is dan gaat hij volgens mij ook gewoon koude lucht geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe kan ik dat uitlezen Peter?

via measure blocks denk ik in module HVAC, als je de wagen nog niet gestart hebt gehad en mee gereden hebt zouden alle sensoren volgens mij dezelfde temperatuur moeten weergeven. mits er 1tje tussen zit die er bovenuit steekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden