Ga naar inhoud

Ongeluk met mijn mooie 2.8 V6 4motion.. iemand advies over wat ik t beste kan doen?


robertbl

Aanbevolen berichten

Hoi mede Passat rijders,

 

Vorige week heeft tot mijn ontzettend grote verdriet mijn vrouw een ongeluk gehad met onze 2.8 V6 4Motion uit 2003. Ze zag een auto over het hoofd en werd vol geraakt in de bestuurdersdeur. De klap is behoorlijk geweest, ze ligt al 9 dagen plat met een zware hersenschudding maar ik moet er niet aan denken hoe ze er aan toe was geweest als ze niet in een knappe auto had gezeten.

 

De schade aan de Passat is niet onherstelbaar maar voor mij net ff te gek. De bestuurdersdeur is verwoest, de side bag en side curtain zijn uitgekomen, de A en B stijl hebben (lichte) schade en de onderdorpel heeft een deuk bij de B-stijl. Economisch gezien is ie total loss.

Maar, de V6 had slechts 222000 km, de automaatbak is afgelopen zomer geflushed, de radiator was net nieuw, de xenon koplampen vervangen voor nieuwe (ook de lampbolletjes), rondom nieuwe remmen, distributieriem 11000 km geleden gedaan en ga zo maar door. Ik was zo trots op deze auto, DVD schermen in de hoofdsteunen, een zonnedak met zonnepaneel en zo veel coole opties... :sad: post-7842-0-42466800-1428088660_thumb.jpg post-7842-0-38166400-1428089373_thumb.jpg

 

Mijn vraag aan jullie, wat is nu wijsheid. Als ik een sloper bel komen ze m graag halen voor €250.. Dat snap ik.. Kan ik m beter proberen te verkopen als schade auto via bv marktplaats of kan ik beter de onderdelen eraf halen en proberen er zo nog wat geld voor te krijgen. Is er markt voor xenon lampen, een V6, een automaatbak, etc?

post-7842-0-91546600-1428089306_thumb.jpg

 

Zo ziet de "goede kant" er nog uit :wink:post-7842-0-33575100-1428089348_thumb.jpg

 

Ik hak voor t eerst met dit bijltje, alle adviezen zijn welkom.

 

Greetz,

 

Robert

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nieuwe deur erin en rijden met die auto.

 

Daarna op zoek naar een airbag etc.

 

Ik zou geld vangen van de verzekering met behoud van wrak, zoals dat heet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeeff,. veel beterschap aan je vrouw toegewenst! Inderdaad, als dit met een klein koekblik gebeurt was....

 

Denk ook dat het advies van Matthijs een verstandige zet is en fijn nog paar jaar in rijden... Wel alles even laten checken of er niets krom of ontzet is.

 

Succes met afhandeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend maar gelukkig goed afgelopen met je vrouw en wens haar sterkte ;).

 

Ik zou doen wat Matthijs zegt,

 

Geld ontvangen van de schade en auto behouden.

 

Motorisch weet je wat je hebt en andere onderdelen vind je wel ;)

 

Succes met de afhandeling ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst beterschap met je vrouw Robert, gelukkig zat ze in een 'echte' auto.

Als je echt zo gehecht bent aam deze auto ga dan voor het repareren wat hier al eerder is genoemd. Misschien wel eerst op een richtbank zetten om te kijken of het wel rendabel is en er geen grotere reparaties aan te pas komen.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo de knetter, hoe gaat het nu met je vrouw...... in ieder geval heeft vw zich behoorlijk bewezen op veiligheid idd.

 

En de tip van Mathijs zo ik ook proberen, ligt er ook een beetje aan wat de verzekering wil betalen en anders zou ik hem schorsen en onderdelen los verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reacties en de goede wensen.

 

Verzekering betaald niets, had m net een jaartje niet meer in de all-risk.. Het was, helaas, haar schuld. De achterwielen stonden nog op de haaien tanden dus daar valt niet veel aan uit te leggen.. 

 

Maar er is echt meer schade als alleen de deur. Of ie krom is weet ik niet (ik denk het niet), maar zonder de A en B stijl uit te deuken past er geen deur meer in. Ik was echt gek op deze auto maar de operatie wordt voor mij te zwaar. Hij gaat dus weg, t is echt meer als een nieuwe deur..

 

Blijft de twijfel, wegdoen als schade auto of slopen en onderdelen verkopen. Is er markt voor dit soort onderdelen? En, als je een auto gestript hebt, en de waardevolle onderdelen eraf hebt, kan je het restant dan uberhaupt nog op de sloop kwijt??? Uiteindelijk moet ik er ooit wel een vrijwaring voor zien te krijgen..

 

Thks,

 

Robert  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hebben slopen toch een soort van acceptatieplicht ? Net als dat al je bruin en witgoed altijd gratis mag laten afvoeren (daar betaal je tenslotte verwijderingsbijdrage voor tijdens aankoop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hebben slopen toch een soort van acceptatieplicht ? Net als dat al je bruin en witgoed altijd gratis mag laten afvoeren (daar betaal je tenslotte verwijderingsbijdrage voor tijdens aankoop)

Als je een kale auto wilt inleveren op de sloop dann gaan ze moeilijk doen omdat ze er dan niets op verdienen. En zul je waarschijnlijk moeten betalen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen al de losse onderdelen leveren minimaal 1500~2000 euro op.

MFD 

Leder interieur incl deurpanelen. Mocht de bestuurdersdeur paneel gescheurd zijn, dan kun je de leren inzet gewoon overzetten. Dus het interieur is helemaal compleet.

MFL stuur

Xenon koplampen kompleet 

AWLR sensoren en stuurdoos

16 Inch velgen

De bumpers 

Motorblok

Bak

En zo zijn er nog zat zaken die goed zijn en waar vraag naar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OOO... ben ik blij dat ik die €250 niet geaccepteerd had.. ;-) Nee hoor, zonder dollen. Dat dat niet slim was snapte ik echt wel. Maar dank je wel voor je input. Geeft me in ieder geval een richting en de bevestiging dat er nog wel vraag voor zou zijn. Nu heb ik nog maar 2 problemen, een andere mooie Passat vinden en deze kwijtraken.. Miss toch maar als schade auto te koop zetten. Of toch demonteren. mmm..

 

Thks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel beterschap toegewenst aan jouw vrouw ! kon veel slechter zijn afgelopen. Maar gelukkig is dit nu niet zo.

 

wat betreft de wagen,

als je dan toch de wagen niet gaat houden/herstellen dan kan je 2 dingen doen.

volledig verkopen als schade wagen

of verkopen in onderdelen.

 

Als schadewagen verkopen ben je in 1 keer alles kwijt en heb je het geld zo in de hand (mogelijks wel iets minder dan dat je in onderdelen zal gaan verkopen)

Als je hem in onderdelen verkoopt ga je er wel wat tijd en energie moeten in stoppen om alles te demonteren en aan te bieden op 2de hands sites en geduld moeten hebben (niet het grote bedrag in 1 keer in de hand).

 

Als je de wagen gestript hebt kan je hem in NL dan niet bij de schroothandelaar kwijt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het budget hebt, kan je heb ook even laten staan. Vervolgens een passie kopen en onderdelen overzetten die je wilt overzetten en de rest verkopen in onderdelen. Of de wagen naar de sloper brengen. Enne goed onderhandelen met de verzekering. Die laten nooit het achterzte van de tong zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst beterschap gewenst voor de vrouw.

Ik weet wat je voelt en doormaakt.

Onderhandel wel met de verzekeraar. Bij onze passat zat er tussen eerste bod en laatste 1500 euro verschil.

Ik had een email met alle wagen opties geschreven en verzonden aan de schadeexpert inklusief mijn idee van vervangwaarde.

 

Wat hier al verteld wordt is waar. Een sloperij verkoopt alles behalve die ene deur.

Houden en zelf onderdelen overzetten is een kwestie van hoeveel tijd heb je, heb je een stalling etc. Ik zou de RNS en eventuele zeldzame zaken zoals dat dakraam er uit halen en de rest in één keer verkopen.

 

Succes met keuzes maken.

Je kan altijd nog een forum stripdag organiseren. Wedden dat ie zo kaal is :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden