Ga naar inhoud

robertbl

Members+
  • Aantal items

    27
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over robertbl

  • Verjaardag 26-02-1970

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Anna Paulowna
  • Interests
    Jeeps, sleutelen en modelvliegen

robertbl's Achievements

1

Community reputatie

  1. Wow. Dat ging snel. Passat is (telefonisch) verkocht. Nogmaals dank allen en ik meld mij weer als er een nieuwe voor de deur staat. Zal ik me overnieuw voorstellen Robert
  2. Iedereen super bedankt voor alle adviezen en het meedenken. Het heeft mij zeker geholpen bij het maken van een beslissing. Mijn grootste problem is en blijft op dit moment TIJD. Ik heb de ruimte, een eigen sleutelwerkplaats en een brug maar ik heb geen tijd om m op te knappen of in onderdelen uit elkaar te halen, (en heel eerlijk voor t opknappen ook onvoldoende kennis). Ik heb besloten om m op internet te zetten als schade auto en maar gewoon mijn verlies te nemen. T is balen maar soms is t niet anders. Afgezien van de linker schade is t een Passat V6 4motion in hele bijzondere uitvoering met net een nieuwe distributieriem/waterpomp (10.000 km terug), een vorige maand nieuwe radiator en leuke opties als t zonnepanneel dak en DVD spelers in de hoofdstenen etc. Mocht een van jullie wel tijd/zin hebben om m op te knappen of er een donor aan te hebben, voor een mede Passat forum gebruiker mag ie rond de € 900 weg. Verder nogmaals iedereen dank, mijn volgende wordt weer een Passat maar dan een paar jaar nieuwer. Grtz Robert
  3. OOO... ben ik blij dat ik die €250 niet geaccepteerd had.. Nee hoor, zonder dollen. Dat dat niet slim was snapte ik echt wel. Maar dank je wel voor je input. Geeft me in ieder geval een richting en de bevestiging dat er nog wel vraag voor zou zijn. Nu heb ik nog maar 2 problemen, een andere mooie Passat vinden en deze kwijtraken.. Miss toch maar als schade auto te koop zetten. Of toch demonteren. mmm.. Thks
  4. @ Twan, Dank voor de tip, mijn prive berichten box stond idd een beetje vol met allemaal oude berichten. Is nu weer leeg.
  5. Dank voor jullie reacties en de goede wensen. Verzekering betaald niets, had m net een jaartje niet meer in de all-risk.. Het was, helaas, haar schuld. De achterwielen stonden nog op de haaien tanden dus daar valt niet veel aan uit te leggen.. Maar er is echt meer schade als alleen de deur. Of ie krom is weet ik niet (ik denk het niet), maar zonder de A en B stijl uit te deuken past er geen deur meer in. Ik was echt gek op deze auto maar de operatie wordt voor mij te zwaar. Hij gaat dus weg, t is echt meer als een nieuwe deur.. Blijft de twijfel, wegdoen als schade auto of slopen en onderdelen verkopen. Is er markt voor dit soort onderdelen? En, als je een auto gestript hebt, en de waardevolle onderdelen eraf hebt, kan je het restant dan uberhaupt nog op de sloop kwijt??? Uiteindelijk moet ik er ooit wel een vrijwaring voor zien te krijgen.. Thks, Robert
  6. Hoi mede Passat rijders, Vorige week heeft tot mijn ontzettend grote verdriet mijn vrouw een ongeluk gehad met onze 2.8 V6 4Motion uit 2003. Ze zag een auto over het hoofd en werd vol geraakt in de bestuurdersdeur. De klap is behoorlijk geweest, ze ligt al 9 dagen plat met een zware hersenschudding maar ik moet er niet aan denken hoe ze er aan toe was geweest als ze niet in een knappe auto had gezeten. De schade aan de Passat is niet onherstelbaar maar voor mij net ff te gek. De bestuurdersdeur is verwoest, de side bag en side curtain zijn uitgekomen, de A en B stijl hebben (lichte) schade en de onderdorpel heeft een deuk bij de B-stijl. Economisch gezien is ie total loss. Maar, de V6 had slechts 222000 km, de automaatbak is afgelopen zomer geflushed, de radiator was net nieuw, de xenon koplampen vervangen voor nieuwe (ook de lampbolletjes), rondom nieuwe remmen, distributieriem 11000 km geleden gedaan en ga zo maar door. Ik was zo trots op deze auto, DVD schermen in de hoofdsteunen, een zonnedak met zonnepaneel en zo veel coole opties... Mijn vraag aan jullie, wat is nu wijsheid. Als ik een sloper bel komen ze m graag halen voor €250.. Dat snap ik.. Kan ik m beter proberen te verkopen als schade auto via bv marktplaats of kan ik beter de onderdelen eraf halen en proberen er zo nog wat geld voor te krijgen. Is er markt voor xenon lampen, een V6, een automaatbak, etc? Zo ziet de "goede kant" er nog uit Ik hak voor t eerst met dit bijltje, alle adviezen zijn welkom. Greetz, Robert
  7. Jep, is een vrijschakelmoduul voor verkrijgbaar. echter, bij mij gaf deze alleen beeld en geen geluid. Het onderbreken van je GALA draad heeft alleen effect op je GALA, dwz de automatische geluidaaanpassing afhankelijk van je rijsnelheid. Niet voor je navigatie, de gebuikt GPS. En door het met een schakelaartje te doen werkt als je geen DVD kijkt je Gala gewoon.
  8. Jep, is 200F, omgerekend 93C. Eric, dank je wel voor de tip van het spijkertje, had ik anders zeker over t hoofd gezien.. Ga t morgen proberen, ben zeer benieuwd.. robert
  9. Wie heeft er ervaring met het verwijderen van het glas van een OEM Xenon koplamp unit van een 3BG? Ik heb in mijn linkerkoplamp glas een scheur en via het forum een andere unit voor weinig kunnen begaan die behoorlijk stuk is maar met een heel glas!. Ik heb gelezen dat het met een fohn mogelijk zou zijn het glas van de plastic unit te scheiden maar tips van iemand die het al eens gedaan heeft zijn meer dan welkom!! Alvast dank! Robert
  10. Voor de liefhebber, Idd zo simpel als reeds gedacht. Dvd kijken tijdens rijden kan door: Onderste Iso stekker de witte draad op positie 1 (GALA) door te knippen (zit op zelfde rij als de rode +12v draad, op positie 7). Radio krijgt dan geen snelheidssignaal meer en gaat niet op beveiligingsscherm Wil je gebruik maken van de Gala functie, zet dan een schakelaartje tussen de doorgeknipte draden zodat als je geen DVD kijkt de GALA functie gewoon werkt. Natuurlijk is DVD kijken tijdens het rijden gevaarlijk maar wel leuk voor de voorpassagier of reuze handig om even in het menu van het DVD scherm van je kinderen play te kunnen kieze oid. Robert
  11. Die van mij vandaag gecontroleerd, lekdicht, geen olie in de bougiegaten en ook niet langs t blok. Weer een klus klaar
  12. Nope, alleen de hoeken en delen waar je ziet dat ie niet mooi blijft liggen zoals de V vormige rubbergaten bij de nokkenas ketting.. Robert
  13. In mijn 3BG 2.8l V6 4motion zit een MFD navigatie/radio. Ivm de kids heb ik in de hoofdsteunen een dvd speler met 2 schermen geïnstalleerd en de bedrading mooi weggewerkt in het middenconsole. Vervolgens heb ik met een multimedia module een verbinding gemaakt met de MFD1 zodat ik beelden van de dvd op het voorscherm kan zien. Als je niet rijdt tenminste, anders krijg je het VW veiligheidsscherm.. Niet dat ik nu zo graag zelf ook Bassie en Adriaan voorin wil kijken maar reuze handig als dochterlief niet weet hoe ze het menu moet bedienen (5 jaar oud en kan nog niet lezen). Ik zat mij af te vragen, hoe weet die radio eigenlijk dat ik rij?. Vanuit welke input krijgt de MFD het signaal dat er rijdend geen video gekeken mag worden, gaat dat via de snelheidsmeter input in de ISO stekker (positie 1:GALA) of krijgt ie meer signalen?. En zo ja, als ik nu eens alleen dat GALA signaal onderbreek via een schakelaar, omzeil ik dan de beveiliging of is dit te simpel gedacht? my 2 cents, Robert
  14. Vandaag kleppendeksel pakkingen vervangen. Op een V6 toch wel een lastig klusje. Vooral het er afkrijgen van de kleppendeksels is deksels lastig Zelfs na verwijderen van het luchtfilterhuis, alle carterontluchting slangen en het reservoir voor de koelvloeistof krijg je de 8 moeren er wel prima af, met een klapje van een montagehamer ook de deksels wel los maar dan begint het gepruts, het eraf tillen van de deksels zelf. Op de rechterkop zit er een airco leiding en daarna de peilstok in de weg. Pas na het loshalen van de beugel van de peilstok kon het deksel er redelijk af. De linkerkop was nog wat lastiger, daar bleek onder het kleppendeksel nog een houdertje voor een koelslang geschroeft te zitten die net voorkwam dat je het deksel van de struts kan tillen. 2 boutjes losdraaien van dat metalen houdertje bleek de oplossing, maar kom er maar eens bij.. Desalnietteplus, klus prima gegaan, pakkingen gemonteerd met een heel dun laagje kit en iets dikker op de hoeken. Spullen teruggebouwd, nieuwe bougies erin en natuurlijk een nieuw luchtfilter. De carterventilatie zat behoorlijk vol met sludge, gelukkig brak er niets af en kon ik ze met remmenreiniger en lucht weer prima schoonmaken. Morgen het blok fluschen, olie wisselen en de remolie verversen. Dank aan Blaauwwiekel en in het bijzonder Fai voor de adviezen. Robert
  15. Ja, heb ik natuurlijk gedaan. en nee, er stond een halve liter water in de zgn "waterdichte" kast en de computer was ook nat. Printplaat heeft 2 dagen in de rijst gelegen en de stekker was iets gecorrodeerd. Voorzichtig schoongemaakt met electro cleaner. Alles gedroogd en in elkaar gezet en ik kan geen rare dingen ontdekken. Hoop dat ik mazzel heb gehad. Maarre, die kachelhuis klep motor is wel naar de kl*te.. Staat de hele tijd te tikken / jutteren. Is die vervangbaar zonder het hele dash te slopen? Thks en Grtz Robert
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden