Ga naar inhoud
  • 0

Grote beurt, ineens 10W40 ipv 5W40?


TomS

Vraag

Vandaag een grote beurt laten doen bij vw dealer. Ik heb een 1.9tdi pompverstuiver uit 2006 en ze hebben er nu 10w40 (Shell Helix HX7) ingedaan ipv de gebruikelijke 5W40. Ik heb al 3 jaar 5W40 (Castrol Edge) sinds de longlife is vervangen door jaarlijkse (15k) beurten. Kan dit kwaad? De man achter de balie beweerde glashard dat ze altijd 10W40 gebruiken als het geen longlife is... Onzin want vorig jaar is er nog Castrol 5W40 ingegaan.

 

ps: elk jaar als ik de beurt laat doen willen ze me terug op longlife hebben. Als ik er niet bij zeg dat ik geen longlife meer heb wordt standaard de longlife beurt gerekend (100 euro duurder en W30 olie). Erg vermoeiend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

16 euro p/l. Ik betaalde altijd exact hetzelfde bedrag voor de 5w40. Ook zie ik nu dat het artikelnummer op de bon de code 50501 bevat terwijl de omschrijving Shell HX7 10w40 is. Vreemd. Misschien toch maar even bellen. Maar zou het kwaad kunnen als er inderdaad 10w40 gebruikt is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Shell is over geweest, ofzo? Want dealer heeft dat niet liggen, enkel castrol..

Das al vreemd, want castrol heeft een vw nummer, en die is waarschijnlijk ingeboekt, en heeft onbekend nummer, ja hun systeem kent dat nummer. En onthoud dat nummer..Voor toekomst als het weer via via word ingekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Sietze

 

Hier in Deventer bij de lokale dealer gebruiken ze Shell olie, verschilt gewoon per dealer.

 

Verder maakt merk niet uit, als die nummers maar kloppen, zoals Dennis al zei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar bij voorkeur merk trouw blijven toch? dus castrol er in, bijvullen met castrol..

Tenminste dat heb ik altijd geleerd. bij nood kan het een keer, maar niet iedere keer wisselen. was het advies van mijn vorige en huidige garage. zowel bij de renaults als bij de passat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daarom was ik er flauw van elke keer te moeten controleren of de goede olie werd gebruikt. Als een garage zelfs niet weet welke olie er in moet, is het einde zoek.

 

Lekker zelf doen. Heb nu een pela. Als je handig bent is het olie verversen zonder vieze handen te krijgen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet ook niet de illusie hebben dat je met traditioneel verversen ALLE olie hebt vervangen :mrgreen:

 

Eigenlijk zou je net als bij oliepeilen de auto een paar uur moeten laten staan voordat je ververst. En dat is niet weer ideaal omdat de olie dan niet op temperatuur is en stroperig is. :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden