Ga naar inhoud

TomS

Members
  • Aantal items

    41
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over TomS

Profile Information

  • Plaats
    Waalwijk
  • Naam
    TomS

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

TomS's Achievements

0

Community reputatie

  1. Hallo, Hele tijd geleden dat ik nog wat gepost heb hier maar nu heb ik toch weer iets waar ik niets over kan vinden. SInds vorige week belt mijn passat cc's rns510 regelmatig automatisch de vw service 0800 5557000. Het moment waarop is me niet helemaal duidelijk maar het alleen nog maar voorgekomen bij stilstand; bij stoppen op parkeerplaats en andere keer bij starten auto bij wegrijden. Hij belt ook niet altijd. Mijn iphone6 verbindt automatisch via bluetooth met vw uhv. Ik heb ingebouwde telefoon kit premium. Het werkt al jaren prima met dezelfde iphone 6. Op het display staat na dat ik probeer de call weg te drukken met OK op het stuur de boodschap 'Hold and press 2s for info call' (oid, exact weet ik niet meer). Misschien een probleem met een contact van een knop op het stuur? bvd Tom.
  2. Dank voor de reacties! Het lijkt er op dat het op de print niet meer goed zit. Nog niet zo makkelijk helaas omdat hij dan er uit moet. Gelukkig kan ik nog wel de normaal de navigatie gebruiken via MAP. Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen. Toch maar een keer demonteren om te kijken denk ik (als ik het aandurf),
  3. Hallo, De NAV knop op mijn rns510 werkt plotseling niet meer. Hij veert ook niet meer terug en blijft dus naar binnen 'hangen'. Hij zit niet vast dus het lijkt of de schakelaar onder de knop of een veertje tussen de schakelaar een de knop niet meer op zijn plaats zit. Iemand bekend met dit probleem? Zijn deze knoppen eraf te halen zodat ik kan kijken wat er mis is zonder het hele apparaat te moeten demonteren? Alvast bedankt, Groet Tom.
  4. Hallo, Ik ben al een tijdje rond aan het kijken naar een waardige opvolger voor mijn 3c variant en denk dat het een CC zal worden. Bij inruil krijg ik soms een teleurstellende prijs te horen. Wat ik me afvraag is hoe ik mijn 3c variant het beste zou kunnen verkopen. Een autosite (marktplaats, autoscout) of kan ik beter toch inruilen om geen maandenlang twee auto's te houden? km. stand is 212000. Technisch in orde en sportline business met opties dus daar zou het niet aan mogen liggen. Heeft nog iemand tips & tricks. Groet, Tom.
  5. Hallo, Heb nu een 3C 1.9tdi en na 4 jaar en met km stand 208000 wordt het tijd voor iets anders. Een cc 1.8TSI lijkt me wel een waardige opvolger! Heb al wat gelezen over zwakke punten e.d. maar die lijken er niet veel te zijn (toch?) dus goed nieuws! Een kilometerstand van rond 120000 bij aanschaf moet toch geen probleem zijn? Dan is hij al wat meer afgeschreven dan de 'ideale' net geen 100000. Ik ga er ca. 70000 mee rijden (4 jaar) dus dan mag hij weer weg bij 190000 wat ook niet al te gek is voor inruil? Groet, Tom.
  6. Via Ebay de webwinkel gevonden en daar was hij zelfs nog 10 euro goedkoper. Het typenr. staat op de pomp. De webwinkel en de leverancier (Pierburg) geven duidelijke informatie over de modellen waar de pomp geschikt voor is.
  7. Pomp zelf vervangen (Pierburg, 170 euro uit Duitsland) en de auto start als nooit tevoren! Ik merkte meteen het verschil want hij hoeft de motor bijna niet meer 'rond te gooien' voordat hij start. En uiteraard ook geen startproblemen meer. Ook hoor ik nu voor het eerst de pomp even zoemen bij insteken van de sleutel. Dit heb ik echt nog nooit gehoord. Ik hou het maar op een haperende / te weinig druk leverende pomp en een tandempomp die het meeste werk heeft gedaan, en dat 3 jaar lang (?!). Iedereen bedankt voor het meedenken!
  8. Dank voor alle reacties! Ik heb van Autohaas een aanbieding en heb idd ca 20% korting (300 euro incl. pakking)! Op ebay heb ik echter een Pierburg alternatief gevonden voor nog 100 euro minder: http://www.ebay.nl/itm/PIERBURG-7-02550 ... 97d&_uhb=1. Die lijkt me ook prima. Wel zit hier dan weer geen rubberen pakking bij en ik kan deze ook niet gevonden krijgen. Iemand een idee hoe ik aan een nieuwe pakking kom? Dit is de enige die ik kan vinden (ook van Pierburg): http://www.autoteilemann.de/kraftstofft ... 71159.html maar daar staat de Passat niet in de lijst. Kan de bestaande afdichting ook wel gebruiken natuurlijk maar nieuw is beter lijkt me. PS: de pompen op bm-onderdelenshop zijn niet helemaal hetzelfde als die van mij. Ik wil dit risico niet nemen al lijkt het wel allemaal op elkaar.
  9. Zo, ik had niet gedacht twee jaar na de eerste post in dit topic, het weer te moeten openen! De auto start regelmatig weer moeizaam op dezelfde manier als 3 jaar geleden toen ik dit topic begon (zie de eerste post voor de omschrijving van de problemen)! Een sluimerend probleem wat nu de kop weer opsteekt! Vermoeden was lucht in de leidingen na een grote beurt 4 weken geleden dus de dealer heeft hier kosteloos onderzoek naar gedaan. Helaas was de conclusie dat de opvoerpomp in de tank te weinig oppompt ("dieselfilter raakt maar halfvol')! Kosten incl. montage 450 euro en beter later staan omdat hij kapot kan gaan. Ik heb hem wel meegenomen omdat ik weinig zin heb na een dure grote beurt dit weer af te moeten rekenen maar ben bang dat ik geen keuze heb. Ik zit nu op 190000 km, volgens de dealer kan zo'n pomp dan slijtage hebben. Iemand nog ideeën voor alternatieve (goedkopere) opties? Misschien heeft iemand nog een tankpomp (3c variant, 2006) te koop? Groet
  10. 16 euro p/l. Ik betaalde altijd exact hetzelfde bedrag voor de 5w40. Ook zie ik nu dat het artikelnummer op de bon de code 50501 bevat terwijl de omschrijving Shell HX7 10w40 is. Vreemd. Misschien toch maar even bellen. Maar zou het kwaad kunnen als er inderdaad 10w40 gebruikt is?
  11. Vandaag een grote beurt laten doen bij vw dealer. Ik heb een 1.9tdi pompverstuiver uit 2006 en ze hebben er nu 10w40 (Shell Helix HX7) ingedaan ipv de gebruikelijke 5W40. Ik heb al 3 jaar 5W40 (Castrol Edge) sinds de longlife is vervangen door jaarlijkse (15k) beurten. Kan dit kwaad? De man achter de balie beweerde glashard dat ze altijd 10W40 gebruiken als het geen longlife is... Onzin want vorig jaar is er nog Castrol 5W40 ingegaan. ps: elk jaar als ik de beurt laat doen willen ze me terug op longlife hebben. Als ik er niet bij zeg dat ik geen longlife meer heb wordt standaard de longlife beurt gerekend (100 euro duurder en W30 olie). Erg vermoeiend...
  12. Ja het is opgelost. Scheelt me weer 110 euro voor een nieuwe.
  13. Ok, update. Gisteren de auto naar de dealer gebracht (ivm coulanceregeling die waarschijnlijk wel zou gelden). Diagnose: niets aan de hand!! Pomp werkt! Nu ben ik weer terug bij af. De monteur heeft mij overtuigd van het feit dat als de pomp niet werkt, dat de auto dan onmogelijk nog lang door rijden. Het dieselfilter bevat nog een hoeveelheid brandstof maar als deze op is stopt de auto gegarandeerd. De pomp bij het blok kan onmogelijk de diesel uit de tank krijgen aldus hem. Wel zou een haperende pomp nog een mogelijkheid kunnen zijn al gaan die volgens hem daarna binnen een week echt kapot. Ik rij er al een jaar mee rond. Als hij nog eens slecht start heeft hij mij geadviseerd te stoppen met starten en het brandstoffilter voorzichtig open te maken. Als deze leeg is heeft de pomp niet gewerkt en ligt het hier toch aan.
  14. Ik had al zo'n vermoeden. Het artikelnummer is ook niet hetzelfde. Net even de dealer gebeld om te informeren naar coulanceregeling hierop. Dit wisten ze niet zeker maar zeiden wel dat de pomp vaak kapot gaat. Heeft het zin naar de dealer te gaan ivm de coulanceregeling? Kost me weer diagnosekosten (ze willen de diagnose zelf stellen tegen uurtarief 98 euro voordat ze iets gaan bestellen) en de auto een dag kwijt... Auto is uit sept. 2006, heeft 155000 km en is 1x niet-dealer onderhouden bij 140000 (toen ik hem kocht). Ik lees in een andere post dat een coulanceregeling beperkt is tot niet ouder dan 4 jaar, 150000 km en 100% dealer onderhouden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden