Ga naar inhoud

  • 0

dsg chippen?


-=mYst=-

Vraag

Binnenkort wordt m'n 2.0 Tdi (140 PK) verlost van de inhoud van z'n ro(e)tfilter, om daarna richting VAGtechniek te gaan voor 'n "softwareupdate" van het motormanagement (In .be is motortuning verboden, dus we houden het op 'n "update" :twisted: )

 

Nu stel ik me de vraag... is die 195 euro extra voor 'n chip ... euh... UPDATE voor de DSG bak aan te bevelen, en in welke mate is het verschil bij zoiets merkbaar? Ik wil 't deftig geregeld hebben, maar geen zin om 'n hoop geld te smijten aan iets wat amper meerwaarde heeft, vandaar de vraag.

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Als Lucas himself hier eventueel ook zijn versie van 't verhaal over kan geven, is dat natuurlijk méér dan welkom :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
het zou bij mijn auto gaan om 'n chip op maat, vandaar dat ik mezelf de vraag stel :)

mYst het maakt heel veel uit dat kan ik je verzekeren.

Maar Chippen uhhhh Updaten moet wel zorgvuldig gebeuren.

Ik heb ook een DSG bak en een 2.0 TDI uit 2006.

Er zijn updaters (ik leer het al in het Belgisch vindt je niet?) die gooien onderin al het vermogen.

Dan stuift je Passie wel als een gek de straatstenen uit het wegdek maar daar sloop je alleen de bak mee.

Beter is het om het vermogen er geleidelijk in te brengen en er niet het uiterste uit te halen.

Mijn 140 PK is 175 PK en mijn 320 NM is nu 390 NM.

Persoonlijk zou ik naar JD enginering gaan in Lochem, wel een stukje rijden, maar dan weet je zeker dat het goed is.

En zeg nou zelf een ritje naar Lochem is in een Passat toch een pretje en de rit terug is nog veel prettiger.

 

Groetjes George :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben blij dat er mensen hier op het forum zijn, die egt alles al hebben meegemaakt.

Helemaal dat ze presies weten hoe er gechipt wordt en wat dit met een auto doet.

Zo goed zelfs, dat er hier mensen tegen gesproken worden die dit bijna alle dagen mee te maken hebben.

En dit ongeacht welk merk type en uitvoering. Ik persoonlijk zou hier geen gebruik van maken.

 

Ff ontopic, kris als ik jou was ging ik ff face to face met Lucas praten.

Die weet dus egt wel waar hij over praat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De dsg update heb je nodig als je het uiterste uit de motor gaat halen. Standaard kan de dsg bak namelijk niet genoeg koppel aan. Na de update wel, dus is zeker wel aan te bevelen voor het behoud van de dsg bak. Merkbaar zal het niet zijn, tenzij ze ook de schakeltijden verkorten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

welja, de schakeltijden interesseren me hoegenaamd geen hol. de automaat schakelt prima, misschien dat het idd wenselijk is om de bak zo 'n beetje "heel" te houden. Voor die zeldzame keer dat ik m'n gaspedaal 'n keer induw vind ik 't wat zot om het "uiterste" uit de motor te gaan halen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
welja, de schakeltijden interesseren me hoegenaamd geen hol. de automaat schakelt prima, misschien dat het idd wenselijk is om de bak zo 'n beetje "heel" te houden. Voor die zeldzame keer dat ik m'n gaspedaal 'n keer induw vind ik 't wat zot om het "uiterste" uit de motor te gaan halen :)

Je hebt gelijk mYst laat je goed voorlichten, heb ik ook gedaan.

Ik had eerst 10 verschillende tuningsbedrijven gemaild en gesproken, dit omdat ik mij er voor die tijd niet in verdiept had.

Die VAGtechniek kan ook heel erg goed zijn, maar JD was voor mij iets minder ver weg.

Ik heb me door JD uitgebreid en goed laten voorlichten en dan wordt je wijzer wat je beter wel en niet kan doen met het tunen.

Dus het is niet zo vreemd dat je op een gegeven moment toch wel kennis van zaken krijgt.

Maar ik wens je veel succes met je update.

 

Groetjes George :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De dsg update heb je nodig als je het uiterste uit de motor gaat halen. Standaard kan de dsg bak namelijk niet genoeg koppel aan. Na de update wel, dus is zeker wel aan te bevelen voor het behoud van de dsg bak. Merkbaar zal het niet zijn, tenzij ze ook de schakeltijden verkorten

 

Ga even met Lucas praten en je weet wel beter! Bak kan het makkelijk aan, als die het niet aan kan help een software update ook niet :idea:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je hebt niet onder stoelen of banken gestoken dat je een (erg) rustige rijder bent.

 

Neem aan dat je niet eco-tuning wilt.

 

Waarom dan toch chiptuning. Dan wellicht voor de vrachten kachelhout die je verplaatst :-)

 

Meer = (altijd) beter.

 

Wie weet gaat ie dit keer harder rijden dan dat ie normaal doet. :lol: (en misschien doet ie aan stoplicht sprintjes tegen sjonnies :twisted: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga even met Lucas praten en je weet wel beter! Bak kan het makkelijk aan, als die het niet aan kan help een software update ook niet :idea:

Dit is niet helemaal waar. Bij het aanpassen van de software kan je de koppeling meer druk geven waardoor hij meer koppel aan kan.

1+

 

Bij een dsg update word niet alleen het schakel overgang aangepast maar ook het koppel wat de bak dan aan kan. Dacht dat hij dan 450nm aan kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
kristof wist al dat ie em ging laten chippen ma wou gewoon een second opinion , hij wil gewoon sneller als ik worden

 

ik ben iig al sneller met computers en aanverwanten dan gij ooit zult zijn :mrgreen:

 

(getuige daarvan is 't feit dat ik zonet via remote desktop guykes laptop op het wifi netwerk heb moeten verbinden van zijn hotel in Kroatië... I kid you not!!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Aan te raden is wel om de verversingsfrequentie te verlaging naar ca 30/40dkm voor de DSG olie na het tunen.

 

ah kijk, dat is goed om te weten :) DSG olie is begin dit jaar vervangen dus die heeft nog maar 'n 10 000 km meegedraaid :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden