Ga naar inhoud

Een Aanvankelijk Proces verbaal in België. wat nu


jm92

Aanbevolen berichten

ik heb zoals in de topic titel al te lezen een aanvankelijk proces verbaal gekregen op 06-07-2013 jongleden.

nu is de brief voor mij alleen een beetje abra kadabra en snap er dus helemaal niks van.

weet niet wat ik moet betalen, of ik uberhaupt moet betalen, wat ik heb gedaan,

zou een van onze Belgische vrienden mij hier meer informatie over kunnen geven.

Hieronder staat de brief die ik toegestuurd heb gekregen

alvast mijn dank

post-17695-1423828784,1207_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm... je bent ergens ingereden, waar je niet mocht komen met de auto ofzo, dat heb ik er zo'n beetje uit kunnen halen...

 

Alleen er staat ook niks over een boete. Voor zover ik weet kon je een tijdje terug geen boetes ontvangen uit Belgie, of dat nu nog zo is weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor zover ik kan zien heb je de auto geparkeerd op een plaats waar alleen voetgangers mogen komen of auto's met een door de burgemeester uitgegeven doorrijkaart.

 

deze overtreding word na 15 dagen aan de belgische officier van justitie doorgegeven en die stuurt jou de uiteindelijke boete....

 

correct me if i am wrong

Link naar reactie
Delen op andere sites

in .be krijg je altijd eerst 'n brief waarin staat wat je hebt uitgestoken, boete zelf komt meestal één of twee dagen later aan. Hoeveel dagen dat later gaat zijn voor iemand in .nl weet ik uiteraard niet.

 

Iig bedankt voor het spijzen van onze staatskas, we kunnen wel wat wegdekrenovaties gebruiken hier :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

in .be krijg je altijd eerst 'n brief waarin staat wat je hebt uitgestoken, boete zelf komt meestal één of twee dagen later aan. Hoeveel dagen dat later gaat zijn voor iemand in .nl weet ik uiteraard niet.

 

Iig bedankt voor het spijzen van onze staatskas, we kunnen wel wat wegdekrenovaties gebruiken hier :mrgreen:

 

ja dat is idd zo wat een kleren wegen daarzo.

kunnen ze ook meteen de bebording is gaan aanpassen.

zou niet eens weten waar ik de fout in gegaan ben.

 

en stuur in het vervolg gewoon ff lekker 1 brief dan i.p.v 2

kennen ze van het geld van de 2de brief ook weer aan die K*T wegen werken.

krijg waarschijnlijk geen geld van hun voor een nieuw onderstel

Link naar reactie
Delen op andere sites

gniffel gniffel. waarom denk je dat kristof de katkiller een altrack rijdt.

 

 

Maar dat doen "ze" voor die ollanders want die kunnen niet zo goed bordtjes lezen en dan voelt je het aan het weg dek... (geintje jordy kon het niet laten.. maar krijg hem vast binnen kort terug :P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even gebeld met die staatsgekken en vroeg wat het was.

Ze had het meteen over de bewuste straat waar het om ging en kon ook precies zeggen wat waar allemaal (niet) stond.

Beetje die arme Hollanders uitmelken daar.

Boete was ong, 65,- zij ze.

Wel duur voor iets waarvan je niet eens weet dat je in overtreding was.

Had het liever weer in een nieuwe Mod gestopt :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daar betaal ik nu aan mee.

Na dit was de eerste en laatste keer.

Als ik de volgende keer weer eens ergens heen ga rij ik wel richting Duitsland daar heb je die onzin niet en zijn de wegen wel knap ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in NL krijg je net zo goed een boete als je ergens parkeert/inrijdt waar je geen vergunning voor hebt..

 

idd!! heb hier 2 jaar terug 85 euro voor moeten betalen omdat ik niet had gezien dat er een bord ENKEL KAARTHOUDERS geplaatst was in de serie parkeerplaatsen.

 

was ook snel hier die boete.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na ik heb even verder gaan neuzen.

Heb ondertussen ook een 2de binnen :angry: :angry: :angry:

Bij allebei staat idd een bord maar vraag niet hoe.

 

Nummer 1 staat het bord overdwars zoals de borden hier neer gezet worden wanneer deze nog niet van kracht is daar staat idd voetgangers zone op.

En de 2de is een inrijverbod.

Ook hier staat een bord maar vinden ze het handig om er een boom voor te plaatsen.

 

Weer telefonisch contact gehad met die staatsgekken omdat de brief binnen 14 dagen terug gezonden moest worden wat ik never nooit ga redden aangezien zij er ook al ruim een week over gedaan hebben om de brief hier te krijgen.

 

De kosten bedragen 165,- per stuk.

En wanneer is in beroep gaat en verliest (wat waarschijnlijk wel gebeurd want zen hebben toch altijd gelijk denken ze) komt er nog 10,- per stuk boven op.

 

Ik ben volgend weekend weer eens in Brabant dus dan rij ik meteen door en ga is kijken hoe de situaties nou echt zijn. Daar foto's van maken en langs bureau brengen. Kijken wat ze erop te zeggen hebben.

 

Ik hou jullie op de hoogte :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

bekeuring moet je helaas gewoon betalen. net als in NL. :(

je kunt misschien wel ff de foto opvragen om te zien of ze idd de zaak hard maken.

kunnen ze waarchijnlijk wel, maar je weet maar nooit.

 

als je eenmaal de bekeuring betaald hebt, staat jouw kenteken meteen op naam o geregistreerd, dus de volgende bekeuring heb je wat sneller in huis. :)

 

Ik heb hetzelfde grapje meegemaakt tijdens een snelheidsovertreding op de weg van Hasselt->Luik

 

suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in NL krijg je net zo goed een boete als je ergens parkeert/inrijdt waar je geen vergunning voor hebt..

 

idd!! heb hier 2 jaar terug 85 euro voor moeten betalen omdat ik niet had gezien dat er een bord ENKEL KAARTHOUDERS geplaatst was in de serie parkeerplaatsen.

 

was ook snel hier die boete.

Yep ik ook in Maastricht 60€ boete wegens niet betalen... :blink: Dacht dat het zelfde was als in BE zondag gratis.

Trouwens zag nergens een bord of meter dat betalen aangaf.

Wel na die boete tussen de wisser was ik weze achter op zoek naar.

1 meter 't ja stond betstelwagen voor en bord stond op een plaats dat onmogelijk was om al reiden te lezen aan een 3 splitsingsstraat.

 

Was niet ver van beienkorf maastricht.

Voor die prijs had ik dan wel de ondergrondse parking genomen had me goedkoper geweest. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

troost u: in maastricht hebben ze ooit m'n zijruit ingeslagen en m'n autoradio van twee maand oud, alsook mijn versterker en subwooferkist van 1 wéék oud eruit gepikt, alsook nog 'n hoop andere spullen :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even gebeld met die staatsgekken en vroeg wat het was.

Ze had het meteen over de bewuste straat waar het om ging en kon ook precies zeggen wat waar allemaal (niet) stond.

Beetje die arme Hollanders uitmelken daar.

Boete was ong, 65,- zij ze.

Wel duur voor iets waarvan je niet eens weet dat je in overtreding was.

Had het liever weer in een nieuwe Mod gestopt :angry:

 

 

wees blij met 65 euro, hier in nederland had je een boete gekregen van 150 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even gebeld met die staatsgekken en vroeg wat het was.

Ze had het meteen over de bewuste straat waar het om ging en kon ook precies zeggen wat waar allemaal (niet) stond.

Beetje die arme Hollanders uitmelken daar.

Boete was ong, 65,- zij ze.

Wel duur voor iets waarvan je niet eens weet dat je in overtreding was.

Had het liever weer in een nieuwe Mod gestopt :angry:

 

 

wees blij met 65 euro, hier in nederland had je een boete gekregen van 150 euro.

 

D'hollanders moeten toch hun fyra fiasco érgens van vergoeden he :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik ben volgend weekend weer eens in Brabant dus dan rij ik meteen door en ga is kijken hoe de situaties nou echt zijn. Daar foto's van maken en langs bureau brengen. Kijken wat ze erop te zeggen hebben.

 

 

Wel goed kijken of er geen borden achter bomen of overdwars staan. Anders krijg je er weer twee 8-)8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden