Ga naar inhoud

Passat-fabriek vier dagen stil


Schippersss

Aanbevolen berichten

Vanwege de tegenvallende vraag naar de auto legt Volkswagen de Passat-fabriek in Emden op vier vrijdagen stil.

 

Het gaat om de vrijdagen 8, 15 en 22 februari en 1 maart. Volgens Volkswagen wordt de terugval in de vraag veroorzaakt door het feit dat de Passat vooral zakelijk wordt aangeschaft en de zakelijke markt vooral in Duitsland een wat 'afwachtende' houding heeft aangenomen. Wij denken dat het feit dat de Passat op leeftijd komt er ook wel een rol in zal spelen.

 

De Duitsers melden geruststellend dat de uren die de 8800 werknemers op de vier vrijdagen laten liggen zeer welkom zijn ter compensatie van de overuren die eerder gemaakt zijn. In Emden worden normaal gesproken per dag 1200 Passats geproduceerd.

 

 

Bron:Autoweek

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoop dat 15 maart wel productie is..

Zetten ons aan het werk die dag :mrgreen:

 

En de beloning is dat je een uurtje mag winkelen in hun onderdelen magazijn :lol:

 

Dan wil ik op de afdeling staan waar de RNS510 zich bevinden :lol: , hoeveel zou ik tegelijk kunnen meenemen? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

hebbert :angry: ik zou al blij zijn met de juiste raam motoren en memory spiegels voor alleen mijn auto :angel:

 

Bespaard me in ieder geval de moeite jou huis op te zoeken en jou RNS510 met liefde eruit te halen :lol:Grapjuhhh

 

Ik zou denk ik eerder bij de afdeling willen staan, waar kant en klare Passat's klaar staan om getransporteerd te worden en dan is het nog de kwestie een volle Passat te kiezen en dan ''effetjes lenen'' (het liefst 1 met een grote blok onder de kap, als je snapt wat ik bedoel) :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn rns wil je niet hoor, die is niet meer als nieuw te verkopen :cry: . En er staat heel groot op al metaal delen;

kenteken +

śmierdzące złodzieja! pobyt z moich rzeczy!

 

smirdošs zagli! palikt ārpus manas sīkumi!

 

pasmirdęs vagis! gyventi iš savo stuff!

 

împuțit hoț! Stai departe de lucrurile mele!

Link naar reactie
Delen op andere sites

śmierdzące złodzieja! pobyt z moich rzeczy!

smirdošs zagli! palikt ārpus manas sīkumi!

pasmirdęs vagis! gyventi iš savo stuff!

împuțit hoț! Stai departe de lucrurile mele!

 

Dat betekent allemaal stinkende dief! Blijf uit mijn spullen! (aldus google translate), in het Pools, Lets, Litouws en Roemeens :lol:

Je vergeet Turks, Berbers en arabisch, eventueel chinees. Je kan beter een A4tje uitprinten en die op de RNS510 plakken :lol:

 

On-Topic:

Ik lees wel veel ''gehaat'' op autoweek over de Passat 3AA/B7, toevallig jaloers ofzo? :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ozzy onze Turkse mede mens doet dat soort dingen toch niet.. vindt dat je nou een beetje discrimineert hoor. dan had ik het ook in het Nederlands kunnen neer zetten. :P

 

on toppic, veel vinden het model inderdaad niet vernieuwend genoeg. men had er meer van verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat deze auto in de lease ook helemaal niet interessant is in vergelijking tot zijn concurrenten ivm bijtelling.

Dat probleem is nu nog niet echt groot maar wordt met de tijd wel groter. De Passat zit in een klasse zit waar nog maar weinig 14% auto's zijn. Alleen de Peugeot 508 is als 14% auto in die klasse beschikbaar. 20% modellen zijn er voldoende, ook de Passat.

 

Passatrijders leaserijders zijn niet echt budgetrijders, de mensen die werkelijk niets of zo min mogelijk aan (bijtelling) aan hun leaseauto willen uitgeven, die namen en nemen al geen Passat op in de shortlist.

 

Maar zoals ik schreef, gaat dit natuurlijk wel veranderen. De concurrentie zit niet stil, en er worden van steeds meer (grote) modellen 14% (hybride) uitvoeringen gemaakt. VW heeft al de Jetta Hybride, en ik vermoed dat er tzt ook wel een Passat Hybride aankomt, ze zullen wel moeten.

 

Maar los van dit is er een algemene trend gaande die een veel groter effect heeft op de verkoopcijfers van de Passat, en dat is dat men kleinere auto's koopt of leased omdat die simpelweg voordeliger zijn in alles: aanschaf, bijtelling en gebruik. (Het is tenslotte crisis.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ozzy onze Turkse mede mens doet dat soort dingen toch niet.. vindt dat je nou een beetje discrimineert hoor. dan had ik het ook in het Nederlands kunnen neer zetten. :P

 

on toppic, veel vinden het model inderdaad niet vernieuwend genoeg. men had er meer van verwacht.

 

Ik discrimineer nooit, ik heb vanaf beginsel af aan een venkel aan iedereen.

Als ik je wel mag, dan heb je geluk :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ozzy onze Turkse mede mens doet dat soort dingen toch niet.. vindt dat je nou een beetje discrimineert hoor. dan had ik het ook in het Nederlands kunnen neer zetten. :P

 

on toppic, veel vinden het model inderdaad niet vernieuwend genoeg. men had er meer van verwacht.

 

Ik discrimineer nooit, ik heb vanaf beginsel af aan een venkel aan iedereen.

Als ik je wel mag, dan heb je geluk :mrgreen:

 

 

Ik ook niet Gerd-Jannus, ben gewoon een realist..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet waarom sommigen op dat Autoweek forum denken dat de concurrenten van de Passat wel zo goed verkocht worden; ik zag laatst een vrachtauto rijden met nieuwe Peugeots; allemaal 107s (stuk of 8) op welgeteld 1 508 na.. Wel eens opgelet trouwens of je nog een nieuwe Insignia ziet rijden? Of een nieuwe C5? Nieuwe Laguna? Nieuwe Avensis? Heel weinig. Het gaat gewoon wat minder met het D-segment en zo gek is dat niet. De prijzen in het D-segment rijzen de pan uit de laatste paar jaar (lees BPM/slurptax) en de hoge bijtelling helpt ook niet echt. Een leuk aangeklede Passat komt wel erg dicht in de buurt van een leuke A4. Veel mensen die voorheen in het D-segment shopten gaan nu voor een auto uit C-segment vergeet dat ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De B7 doet het anders niet slecht zo te zien in BE.

Zowat overal zie ik ze rond rijden en vraag me af waar al die 3C zijn gebleven.

 

Merk wel op het werk dat het wagenpark aan het veranderen is van A4 naar A3 en BMW 3serie naar 1 serie of minder geklede 3serie.

En het kader blijft ongewijzigd volvo V70 XC60 XC70 bmw X5, rangerover Evoque

Hier op het bedrijf hebben ze geen vast merk.

 

Wat me wel opvalt is dat het werkvolk met duurdere/grotere wagens beginnen te reiden rijden :roll: terwijl dat bedrijven kleiner gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel eens opgelet trouwens of je nog een nieuwe Insignia ziet rijden? Of een nieuwe C5? Nieuwe Laguna? Nieuwe Avensis? Heel weinig.

In tegenstelling tot veel andere merken slaagt VW er keer op keer in om de verkoopaantallen van typen als de Passat, Golf en Polo behoorlijk goed op peil te houden, ook als een model al weer iets langer op de markt is.

Vaak zag je bij typen als de Laguna, 407, C5 etc, dat de verkoopaantallen na 1of 2 jaar ineenstorten en pas weer op peil komen bij de introductie van een nieuw model. Mensen kochten het alleen omdat het een nieuw model was, en bij VW is dat gewoon duidelijk anders.

 

De combinatie van crisis en de enorme veranderingen mbt bijtelling zijn invloeden die er voorheen niet waren, en die hebben zeker zijn weerslag op de verkoopaantalen van grote auto's in het algemeen. De Passat valt hier ook onder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kunnen ook heel goed leveranciers problemen zijn, vergeet niet hoeveel leveranciers momenteel up en running gehouden worden door OEM ers...

 

OEM ers kleden ze eerst uit door bodemprijzen te eisen, nu staan ze op omvallen en dan moet de OEM er investeren, anders loopt de produktie schade op.. tja zal wel zo moeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden