Schippersss Geplaatst 31 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2013 Vanwege de tegenvallende vraag naar de auto legt Volkswagen de Passat-fabriek in Emden op vier vrijdagen stil. Het gaat om de vrijdagen 8, 15 en 22 februari en 1 maart. Volgens Volkswagen wordt de terugval in de vraag veroorzaakt door het feit dat de Passat vooral zakelijk wordt aangeschaft en de zakelijke markt vooral in Duitsland een wat 'afwachtende' houding heeft aangenomen. Wij denken dat het feit dat de Passat op leeftijd komt er ook wel een rol in zal spelen. De Duitsers melden geruststellend dat de uren die de 8800 werknemers op de vier vrijdagen laten liggen zeer welkom zijn ter compensatie van de overuren die eerder gemaakt zijn. In Emden worden normaal gesproken per dag 1200 Passats geproduceerd. Bron:Autoweek 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ATS Geplaatst 31 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2013 hoop dat 15 maart wel productie is.. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatMotion Geplaatst 31 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2013 hoop dat 15 maart wel productie is.. Zetten ons aan het werk die dag 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat b6 marko Geplaatst 31 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2013 hoop dat 15 maart wel productie is.. Zetten ons aan het werk die dag En de beloning is dat je een uurtje mag winkelen in hun onderdelen magazijn 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 31 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2013 hoop dat 15 maart wel productie is.. Zetten ons aan het werk die dag En de beloning is dat je een uurtje mag winkelen in hun onderdelen magazijn Dan wil ik op de afdeling staan waar de RNS510 zich bevinden , hoeveel zou ik tegelijk kunnen meenemen? 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ATS Geplaatst 31 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2013 Dan wil ik op de afdeling staan waar de RNS510 zich bevinden , hoeveel zou ik tegelijk kunnen meenemen? hebbert ik zou al blij zijn met de juiste raam motoren en memory spiegels voor alleen mijn auto 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 31 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2013 hebbert ik zou al blij zijn met de juiste raam motoren en memory spiegels voor alleen mijn auto Bespaard me in ieder geval de moeite jou huis op te zoeken en jou RNS510 met liefde eruit te halen Grapjuhhh Ik zou denk ik eerder bij de afdeling willen staan, waar kant en klare Passat's klaar staan om getransporteerd te worden en dan is het nog de kwestie een volle Passat te kiezen en dan ''effetjes lenen'' (het liefst 1 met een grote blok onder de kap, als je snapt wat ik bedoel) 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ATS Geplaatst 31 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2013 mijn rns wil je niet hoor, die is niet meer als nieuw te verkopen . En er staat heel groot op al metaal delen; kenteken + śmierdzące złodzieja! pobyt z moich rzeczy! smirdošs zagli! palikt ārpus manas sīkumi! pasmirdęs vagis! gyventi iš savo stuff! împuțit hoț! Stai departe de lucrurile mele! 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 31 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2013 śmierdzące złodzieja! pobyt z moich rzeczy! smirdošs zagli! palikt ārpus manas sīkumi! pasmirdęs vagis! gyventi iš savo stuff! împuțit hoț! Stai departe de lucrurile mele! Dat betekent allemaal stinkende dief! Blijf uit mijn spullen! (aldus google translate), in het Pools, Lets, Litouws en Roemeens Je vergeet Turks, Berbers en arabisch, eventueel chinees. Je kan beter een A4tje uitprinten en die op de RNS510 plakken On-Topic: Ik lees wel veel ''gehaat'' op autoweek over de Passat 3AA/B7, toevallig jaloers ofzo? 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MarCCel Geplaatst 31 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2013 Ik begrijp dus dat er meer mensen mee kunnen de 15e als ze hun eigen persooneel naar huis gestuurd hebben 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ATS Geplaatst 31 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2013 Maar ozzy onze Turkse mede mens doet dat soort dingen toch niet.. vindt dat je nou een beetje discrimineert hoor. dan had ik het ook in het Nederlands kunnen neer zetten. on toppic, veel vinden het model inderdaad niet vernieuwend genoeg. men had er meer van verwacht. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Black Devil Geplaatst 31 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2013 Probleem is dat deze auto in de lease ook helemaal niet interessant is in vergelijking tot zijn concurrenten ivm bijtelling. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 31 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2013 Probleem is dat deze auto in de lease ook helemaal niet interessant is in vergelijking tot zijn concurrenten ivm bijtelling. Dat probleem is nu nog niet echt groot maar wordt met de tijd wel groter. De Passat zit in een klasse zit waar nog maar weinig 14% auto's zijn. Alleen de Peugeot 508 is als 14% auto in die klasse beschikbaar. 20% modellen zijn er voldoende, ook de Passat. Passatrijders leaserijders zijn niet echt budgetrijders, de mensen die werkelijk niets of zo min mogelijk aan (bijtelling) aan hun leaseauto willen uitgeven, die namen en nemen al geen Passat op in de shortlist. Maar zoals ik schreef, gaat dit natuurlijk wel veranderen. De concurrentie zit niet stil, en er worden van steeds meer (grote) modellen 14% (hybride) uitvoeringen gemaakt. VW heeft al de Jetta Hybride, en ik vermoed dat er tzt ook wel een Passat Hybride aankomt, ze zullen wel moeten. Maar los van dit is er een algemene trend gaande die een veel groter effect heeft op de verkoopcijfers van de Passat, en dat is dat men kleinere auto's koopt of leased omdat die simpelweg voordeliger zijn in alles: aanschaf, bijtelling en gebruik. (Het is tenslotte crisis.) 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gerdtdi Geplaatst 31 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2013 Maar ozzy onze Turkse mede mens doet dat soort dingen toch niet.. vindt dat je nou een beetje discrimineert hoor. dan had ik het ook in het Nederlands kunnen neer zetten. on toppic, veel vinden het model inderdaad niet vernieuwend genoeg. men had er meer van verwacht. Ik discrimineer nooit, ik heb vanaf beginsel af aan een venkel aan iedereen. Als ik je wel mag, dan heb je geluk 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
blaauwwiekel Geplaatst 31 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2013 Maar ozzy onze Turkse mede mens doet dat soort dingen toch niet.. vindt dat je nou een beetje discrimineert hoor. dan had ik het ook in het Nederlands kunnen neer zetten. on toppic, veel vinden het model inderdaad niet vernieuwend genoeg. men had er meer van verwacht. Ik discrimineer nooit, ik heb vanaf beginsel af aan een venkel aan iedereen. Als ik je wel mag, dan heb je geluk Ik ook niet Gerd-Jannus, ben gewoon een realist.. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arnout Mobiel Geplaatst 31 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2013 Laten we eerlijk zijn, het model bestaat dit jaar 8 jaar dus iedereen kent hem wel. Daarnaast is de Passat de laatste jaren duur geworden. Andere merken stunten meer. Vriend van mij wilde (lease) passat, maar is voor V70 gegaan, omdat Volvo dure pakketten cadeau gaf. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AutoKennerNL Geplaatst 31 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2013 Ik begrijp niet waarom sommigen op dat Autoweek forum denken dat de concurrenten van de Passat wel zo goed verkocht worden; ik zag laatst een vrachtauto rijden met nieuwe Peugeots; allemaal 107s (stuk of 8) op welgeteld 1 508 na.. Wel eens opgelet trouwens of je nog een nieuwe Insignia ziet rijden? Of een nieuwe C5? Nieuwe Laguna? Nieuwe Avensis? Heel weinig. Het gaat gewoon wat minder met het D-segment en zo gek is dat niet. De prijzen in het D-segment rijzen de pan uit de laatste paar jaar (lees BPM/slurptax) en de hoge bijtelling helpt ook niet echt. Een leuk aangeklede Passat komt wel erg dicht in de buurt van een leuke A4. Veel mensen die voorheen in het D-segment shopten gaan nu voor een auto uit C-segment vergeet dat ook niet. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 31 januari, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2013 Moet zeggen dat de laatste tijd wel veel die nieuwe laguna ziet, en dan in vaak in het blauwe gt uitvoering. Er is nu een actie bij audi met de a4, voor 32.800 een business edition. Nou dan zou mijn keuze ook snel gemaakt zijn. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Robl Geplaatst 1 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 1 februari, 2013 Toen ik de laatste keer in een A4 stapte had ik het idee dat het formaat inwendig meer lijkt op die van de golf dan die van de passat........... 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatMotion Geplaatst 1 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 1 februari, 2013 De B7 doet het anders niet slecht zo te zien in BE. Zowat overal zie ik ze rond rijden en vraag me af waar al die 3C zijn gebleven. Merk wel op het werk dat het wagenpark aan het veranderen is van A4 naar A3 en BMW 3serie naar 1 serie of minder geklede 3serie. En het kader blijft ongewijzigd volvo V70 XC60 XC70 bmw X5, rangerover Evoque Hier op het bedrijf hebben ze geen vast merk. Wat me wel opvalt is dat het werkvolk met duurdere/grotere wagens beginnen te reiden rijden terwijl dat bedrijven kleiner gaan. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arnout Mobiel Geplaatst 1 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 1 februari, 2013 Ik zie toch heel veel Peugeot's 508 rijden. Mooie auto in de station versie. Jammer dat het een Peugeot is. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 1 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 1 februari, 2013 Wel eens opgelet trouwens of je nog een nieuwe Insignia ziet rijden? Of een nieuwe C5? Nieuwe Laguna? Nieuwe Avensis? Heel weinig. In tegenstelling tot veel andere merken slaagt VW er keer op keer in om de verkoopaantallen van typen als de Passat, Golf en Polo behoorlijk goed op peil te houden, ook als een model al weer iets langer op de markt is. Vaak zag je bij typen als de Laguna, 407, C5 etc, dat de verkoopaantallen na 1of 2 jaar ineenstorten en pas weer op peil komen bij de introductie van een nieuw model. Mensen kochten het alleen omdat het een nieuw model was, en bij VW is dat gewoon duidelijk anders. De combinatie van crisis en de enorme veranderingen mbt bijtelling zijn invloeden die er voorheen niet waren, en die hebben zeker zijn weerslag op de verkoopaantalen van grote auto's in het algemeen. De Passat valt hier ook onder. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bouwerbart Geplaatst 4 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 februari, 2013 wel apart, ik heb mijn nieuwe Passat op 7 december bij de dealer besteld en afgelopen zaterdag kreeg ik het bericht dat de auto in week 13 bij de dealer verwacht word ik heb het idee dat ze de levertijd kunstmatig hoog houden. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 4 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 februari, 2013 Misschien heb je een optie besteld die even moeilijk leverbaar is. Aan de andere kant, zo lang is 3 maanden levertijd nou ook weer niet. Levertijd is wel eens 2 maal zo lang of meer geweest. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wheeler Geplaatst 4 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 februari, 2013 kunnen ook heel goed leveranciers problemen zijn, vergeet niet hoeveel leveranciers momenteel up en running gehouden worden door OEM ers... OEM ers kleden ze eerst uit door bodemprijzen te eisen, nu staan ze op omvallen en dan moet de OEM er investeren, anders loopt de produktie schade op.. tja zal wel zo moeten! 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.