Ga naar inhoud
  • 0

grote beurt gehad nu ruik ik diesel


niels@passat3c

Vraag

Ik heb vandaag een grote beurt gehad, parkeer thuis netjes de auto en ik ruik diesel, vreemd...

ik kijk dus naar het dieselfilterhuis/brandstoffilterhuis en die staat wat nat, ik droog alles keurig af en rij een rondje, nu merk ik dat er aan de schroefjes een ietsie pietsie diesel ontsnapt (echt miniem)..

 

Moet ik nu het hele filterhuis laten vervangen of heeft de monteur nu de bovenafdekking te hard vast geschroefd of met de schroevendraaier tussen het lipje zitten prutsen om het huis open te krijgen zodat deze een beetje "verbogen" is en nu diesel ontsnapt?

 

EDIT: Kan maar woensdag namiddag terug bij de dealer langs omdat deze zoveel werk heeft.. ben is benieuwd of ze de 'schade' op zich zullen nemen en desnoods een nieuw filterhuis zullen plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat kan, ik zou zelf ff de schroeven losdraaien en dan weer vastdraaien maar ben bang dat ze het dan op mij afschuiven als het lek zou zijn (ik kan trouwens maar woensdag in de late namiddag langs gaan)... Is er een mogelijkheid dat bv bij het loswrikken van het deksel met een schroevendraaier iets verbogen ofzo kan zijn waardoor ie lekt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

EDIT: Kan maar woensdag namiddag terug bij de dealer langs omdat deze zoveel werk heeft.. ben is benieuwd of ze de 'schade' op zich zullen nemen en desnoods een nieuw filterhuis zullen plaatsen

 

 

Ongekend weer! Schijnbaar heeft brand gevaar en milieu vervuiling geen prioriteit bij de deze dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb nu nog eens extra gekeken Martijn en kon 2 schroefjes nog net iets vaster draaien, hopelijk is dit de oorzaak.. Morgenochtend eens kijken of het nog altijd zo is.. Zo niet, heb ik nog altijd mijn afspraak bij de dealer..

 

@ schippers; het is maar zeer miniem het is niet dat de diesel eruit loopt he, het staat gewoon wat nat bij het deksel.. Ik weet dat dit niet zo hoort maar ja het is dus daad werkelijk na het onderhoud gebeurt hé

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb heel de zooi gisteravond is los gemaakt (kon daarvoor 2schroeven nog iets aanspannen). Er zat hier en daar wat vuil tussen de rand van de afdekkap en filterhuis, alles mooi afgekuist en vervolgens alles goed vastgemaakt met als resultaat dat het filterhuis nu al de hele dag droog staat (heb al 2x gereden en is doorgetrokken als ie warm was)..

 

Het deksel zal blijkbaar niet goed aangesloten hebben.. Zo zie je maar dat de dealer ook fouten kan maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit ook laatst gehad na het wissleen van het filter. Deze had ik zelf vervangen.

 

Na het geheel een paar keer los gehaald te hebben bleef het lekken. Ik heb toen het rubber (nieuw gemonteerd bij vervangen filter) met Vaseline ingevet en het deksel voorzichtig met de schroefjes recht op het huis gedrukt. Ik had namelijk het idee dat als het deksel er niet mooi recht op gedrukt wordt dat de ring niet goed afdicht.

Nu is hij bij mij ook al een tijdje mooi droog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
lijkt me niet is best een stevig plaatje, maar ja je hebt altijd lomperikken natuurlijk. Kan ook iets van vuil tussenzitten.

 

Dat kan zeker wel, heb ik ook gehad.. de beker was beschadigd geraakt door een schroevendraaier.. toen ging hij lekken.. rand geschuurd totdat beschadiging weg was en probleem opgelost..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jij bent de leukste thuis gok ik zo ;)?

 

ON TOPIC:

 

Ben gisteren toch maar naar de afspraak bij dealer geweest en mijn beklag gedaan, blijkbaar hebben ze die rubberen o ring niet vervangen omdat de mijne er nog goed uitzag en die sloot nu namelijk niet meer 100% af (volgens hun)..

Het boeltje was nu wel al even kurk droog maar ze hebben gratis een nieuwe o ring geplaatst & nieuwe torx schroefjes.. Ik denk dat ze door hadden dat ik niet blij was met hun werkwijze, had hun er ook nog eens op aangesproken over de krassen van het schroevendraaier gebruik ;)!

Meneertje viel precies uit de lucht; ''wij werken met zorg aan uw wagen", jaa dat zal wel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aan mijn auto geen vw monteurs meer, hier (noord Holland) worden ze denk ik aangenomen op basis hartslag. zelf denken is geen onderdeel van het selectie beleid. gelukkig zijn er een aantal vw dealers in den landen waar het anders is.

Om nou te verhuizen voor je garage :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden