Ga naar inhoud
  • 0

Laptop kopen


sam_v5

Vraag

Ik heb de stap genomen, ik wil een laptop aanschaffen en een kabel kopen zodat ik zelf ook alles met vagcom en evt andere programma's kan doen om de passat naar mijn wensen in te stellen.

Mijn vraag is de volgende aan welke eisen moet de laptop voldoen?

Ik begrijp dat hij nog een seriele poort moet hebben omdat een usb met seriele interface niet goed werkt?

 

Dat zou dan een oudje moeten worden via marktplaats of zo

 

Bedankt voor jullie adviezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik heb de stap genomen, ik wil een laptop aanschaffen en een kabel kopen zodat ik zelf ook alles met vagcom en evt andere programma's kan doen om de passat naar mijn wensen in te stellen.

Mijn vraag is de volgende aan welke eisen moet de laptop voldoen?

Ik begrijp dat hij nog een seriele poort moet hebben omdat een usb met seriele interface niet goed werkt?

 

Dat zou dan een oudje moeten worden via marktplaats of zo

 

Bedankt voor jullie adviezen

 

Met een oudere laptop kan je ook goed uit de voeten hoor! Toevallig heb ik sinds kort de oude laptop van vdub overgenomen.

 

Wat voor je eigen stress wel makkelijk is, neem minstens een pentium 3, met ongeveer 500-600 mHz. Hoe meer intern geheuegen hoe beter, hier word hij alleen maar sneller van.

 

Daarnaast, tsja.. let op de accu tijd. Accu's zijn vrij prijzig, zo rond de 100 euro.

 

Specs van mijn vagcom laptop:

 

600 mHz Pentium 3

384 mb ram (intern)

20 GB hardeschijf

 

en ik gebruik een serieele vagcom kabel.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb pas een Compaq Pressario via Marktplaats gekocht.

Celeron Mobile 2Ghz, 40GB, 512Mb en een kapotte accu.

Inclusief LT-tas, draadloze LT-muis (kleiner als normaal)

Heb ik Eu.350,= voor gegeven, nieuwe accu was en Eu.108,= voor een draadloos netwerk-kaartje Eu.39,=

(moet natuurlijk wel F1 life-timing op kunnen zetten tijdens de races ! :P )

 

Het ding was weinig gebruikt en in nieuwstaat (uiterlijk)

Deze heeft ook nog een COM-poort.

Je moet wel opletten als je zo'n ding tweedehands koopt, dat alle installatie cd-roms erbij zitten !

Voor een normale PC is dit niet zo belangrijk, maar voor een laptop destemeer !

Als je de aanbiedingen in de gaten houd van de diverse electro-grootgrutters kan je voor dit geld ook een nieuwe kopen.

Maar inderdaad hebben de meeste geen COM-poort meer.

Voor mij was dit ook een overweging, omdat ik in de toekomst misschien ook wel in zo'n data kabel ga investeren.... misschien.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb pas een Compaq Pressario via Marktplaats gekocht.

Celeron Mobile 2Ghz, 40GB, 512Mb en een kapotte accu.

Inclusief LT-tas, draadloze LT-muis (kleiner als normaal)

Heb ik Eu.350,= voor gegeven, nieuwe accu was en Eu.108,= voor een draadloos netwerk-kaartje Eu.39,=

(moet natuurlijk wel F1 life-timing op kunnen zetten tijdens de races ! :P )

 

Het ding was weinig gebruikt en in nieuwstaat (uiterlijk)

Deze heeft ook nog een COM-poort.

Je moet wel opletten als je zo'n ding tweedehands koopt, dat alle installatie cd-roms erbij zitten !

Voor een normale PC is dit niet zo belangrijk, maar voor een laptop destemeer !

Als je de aanbiedingen in de gaten houd van de diverse electro-grootgrutters kan je voor dit geld ook een nieuwe kopen.

Maar inderdaad hebben de meeste geen COM-poort meer.

Voor mij was dit ook een overweging, omdat ik in de toekomst misschien ook wel in zo'n data kabel ga investeren.... misschien.....

 

denk om de cd's? Hoezo?

 

Ik heb dan een toshiba, maar daar zaten ook geen cd's bij. Gewoon windows installeren, en klaar. Misschien nog wat drivers erbij zoeken.

 

Mijn broer heeft een fujitsu Siemens laptop, en die cd's gebruik ik ook nooit. Gewoon windows xp cd'tje in de lade en installeren. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb een Comp®aq Armada 500

PII 500Mhz met windows2K erop...

Werkt perfect... en is snel zat.

 

Ik dacht dat een PIII bij 800Mhz begon trouwens.

 

Nee hoor, ik heb zelfs een pentium 3 450 mHz gehad.

 

Jij hebt ook een Pentium 3, 500 mHz is volgens mij nooit een P2 geweest.

 

P1= 75, 100, 133, 166,200 mHz

P2= 233, 266, 300, 350, 400? mHz

P3= 450, 500, 600,700,800,900,1000,1200,1400 mHz

 

Daarna kwam de P4. Volgens mij was het zo, ik heb al een hoop met die oude meuk geklooit :wink::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waarom zou je 400 voor een 2ehandse uitgeven als je voor 450 al een gloedjenieuwe hebt ? ....

 

Ik heb liever een tweedehands HP/Compaq dan een nieuwe Packard HELL :P

Of een merkloze laptop.

 

Installatie CD-roms. is een must !

Ik heb best wel aardigheid in het rotzooien met PC en zo, maar ik heb geen zin om naar een driver voor een kl%$# modem of zo het hele internet af te struinen.

Die kans is redelijk aanwezig bij een laptop, meer als bij een PC want daar kan je het onderdeel direkt uit je MB trekken, bij de laptop zit het meeste op het MB vastgebakken.

Veelal (mijn ervaring) kunnen onderdeln die niet juist geinstalleerd zijn problemen blijven geven als ze niet juist geinstalleerd zijn.

Met installatie CD-s half uurtje / 3 kwartier en alles is weer vers. Beter in mijn ogen. das alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die oude hebben meestal nog een 15" scherm.. als je dan ETKA ook wilt installeren moet je even een 17" scherm aansluiten en dan installeren.. daarna kan het gewoon op je laptop scherm.. er valt wat buiten het scherm maar het is nog af te lezen.

 

Dat wás met de oude versie(6)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi

Ik heb sinds Donderdag ook een nootbook/ laptop what evver

het is een Dell Latitude D 410

Intel Pentium M

Windows XP Pro,

12.1" beeldscherm tft

40 gb harde schijf

1.86GHz

504 mb

Met externe dvd ReWritable

Zo heb ik tenminste geen gezeik meer ,van zo mag ik ook even op het op de pc of ben je van plan, tot morgen te zitten

Wel makelijk kunnen we u met zijn tweeen op het forum :cool2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

..................

.........

Zo heb ik tenminste geen gezeik meer ,van zo mag ik ook even op het op de pc of ben je van plan, tot morgen te zitten

Wel makelijk kunnen we u met zijn tweeen op het forum :cool2:

Umm vrouw zit ook op 't forum?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal.

 

Ik ben een tijdje wat rond aan het kijken voor een Laptop, hij word voornamelijk gebruikt voor VAGcom,msn,een beetje draadloos internet dus geen Download's dat kan ik nog via de PC doen, en afentoe een Cdtje branden.

 

Een vriend van mij heeft laatste deze gekocht:

http://www.zercom.nl/index.php?p=35&c=2 ... =1&a=59565

 

hij is er blij mee. Nu ben ik aan het twijfelen of ik de zelfde zou bestellen !

 

Wat zijn jullie reacties op deze Laptop ???

 

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja is een leuke laptop ja, alleen zie ik dat je net als mijn laptop geen COM poort hebt, dan zal je toch voor een USB kabel moeten gaan. Ik heb er overigens geen problemen mee gehad, met de installatie, zolang er maar een driver CD bij de kabel zit.

 

Groeten,

 

Robbert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb zelf ook al jaren een Acer, en ben er tevreden over. Via m'n werk heb ik nu ook een HP NX9420 (HP nx9420 Centrino Core 2 Duo T5600) en dat is een 17" breedbeeld. Dan heb je het numerieke gedeelte er ook gewoon naast.

 

Voor laptops met COM poort moet je de HP NC lijn hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden