Ga naar inhoud
  • 0

Misschien toch nog 1x passat


Speedyace

Vraag

Hallo Heren,

Velen van jullie kennen mijn auto historie wel. Nu bijna weer een jaar verder en de auto is nog steeds niet goed.

Ook onze Jos, is er tot op heden ook nog niet in geslaagd om mijn voertuig storings vrij te krijgen.

Gezien, ik er onderhand een nieuwe auto voor moeders van had kunnen kopen, ben ik hem nu meer dan zat en ben dan ook druk aan het zoeken naar wat anders.

Nu heb ik een Passat 2.0TDI station uit 2008 (148000km neem ik voor lief deze stand) gevonden met een motor-code CBA.

Als ik mij niet vergis, zijn dit Commonrail motoren en moeten deze wel betrouwbaar zijn.

Of hebben jullie hier andere verhalen overhoord.

Ik hoor het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Klopt inderdaad jij bent scherp Bjorn.

De benzine versie mag 1600kg trekken dus dat zit wel snor.

 

Krijg je met slapeloze nachten. Als dan die kleine op mijn buik ligt om in slaap te komen moet je wat he. IPad of met de telefoon een beetje rond neuzen op t forum...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Johan.

 

Als je puur naar de verschillen per auto kijkt dus benzine of diesel, en er van uitgaande dat bijvoorbeeld de uitrusting gelijkwaardig is ligt het omslagpunt waarbij diesel voordeliger is als benzine bij 12000 kilometer. Dat komt omdat de wegenbelasting per jaar zo'n 700 euro duurder is en en dat je dat terugverdient met de goedkopere brandstof (en het lager verbruik).

 

Wel dien je als je een auto aanschaft rekening te houden dat een benzine goedkoper is als een diesel. Je kunt dan uitrekenen hoeveel jaar je de auto dient te rijden om de hogere dieselaanschafprijs terug te verdienen.

 

Voordeel van een bezine auto is dat je er een gastank in kunt laten bouwen. Gasbelasting G3 is 400 euro duurder als benzine en als je rekening houdt met 2500 euro inbouw. dan is de terugverdientijd hiervan 6 jaar en kostentechnisch gelijk aan de diesel. Rij je minder dan 6 jaar of minder dan 25000 kilometer is gas duurder, maar rij je langer dan 6 jaar of meer dan 25000 kilometer of je koopt een auto met ingebouwde gastank dan is het goedkoper.

 

Wat je ook doet alle opties zijn kostbaar.

 

Ik zou in jouw geval kiezen voor een diesel. Bij 25000 kilometer per jaar en 5 jaar gebruik is dit per jaar 800 euro voordeliger dan bezine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Martijn

 

Bedankt voor het mee denken, ik zelf ben er ook wel van overtuigd, dat het een diesel moet zijn.

Ik kan alleen nu geen gepaste diesel vinden met een commonrail motor en de prijs die ik in mijn hoofd heb.

De auto's die ik vind! Hebben of niet de kleur of veel kilometers of het is een trendline/comfortline en als je dan uit een highline komt, is dat wel een grote stap terug.

 

Ik blijf nog even zoeken op het www voor een diesel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vind het wel bijzonder dat je weer een VW neemt.

Na al die ellende die je hebt gehad met je huidige auto.

Ik heb ook veel ellende met de passat maar nog lang niet zoveel als jij hebt gehad maar hier komt er nooit weer een VW voor de deur.

Mijn vrouw maakt me af als ik het wel zou doen hahahahaha

En ook geen Skoda, Seat of Audi wil ik meer hebben...heb daar ook geen vertrouwen in ivm VAG concern.

 

Dus petje af dat je VW nog een kans geeft. Hoop echt dat je dit keer een probleemloos exemplaar zal vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Riconl

Het is mijn eertse vw in jaren waar ik zoveel problemen mee heb, de rest rijd nog steeds rond.

Mijn oude passat tdi(uit 2000) hebben vrienden gekocht, maar deze heeft nu 340000km gereden zonder problemen. Verkocht met 170000km op de teller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja ik denk ook dat de nieuwere VW's slecht zijn geworden.

Denk dat alles tot 2004 wel ok is daarna begint de ellende.

 

Dit is mijn eerste VW en ook gelijk de laatste. Vooral de coulance van VW valt me erg tegen.

En dan het gerammel en gekraag ik het interieur vind ik not done voor een auto van 35.000euro.

Ik zit zelf naar een BMW te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is altijd vervelend dat als je bijv jaren goede/probleemloze VW's hebt gehad en er zit een maandagmorgenproduct tussen, wat niet wegneemt dat de Passat 2.0Tdi van 2005- begin 2008 niet echt een probleemloze auto is, evenals overigens dezelfde motoren in de overige VAG-groep auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk dat er iets kapot gaat is prima, maar hoe VW dan service verleent is niet goed.

Ze moeten gewoon wat klantvriendelijker zijn en coulanter.

En dan het beleid dat ze in andere landen wel netjes retour akties doen en dan hier in NL weer niet vind ik gewoon niet kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja ik denk ook dat de nieuwere VW's slecht zijn geworden.

Denk dat alles tot 2004 wel ok is daarna begint de ellende.

 

 

Dit is mijn eerste VW en ook gelijk de laatste. Vooral de coulance van VW valt me erg tegen.

En dan het gerammel en gekraag ik het interieur vind ik not done voor een auto van 35.000euro.

Ik zit zelf naar een BMW te kijken.

 

Meld je maar eens aan bij bimmerportal en kijk daar maar eens wat de problemen daar zijn..

De diesels van BMW zijn ook geen vrijbrief..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus bij BMW is het alleen de motor? Bij mijn passat is er nog veel meer.

Alleen de motor vind ik al een enorme verbetering :D

 

maar de 6 cylinder diesel van BMW is niet slecht hoor.

 

Vind een Honda Accord 2.2cdti ook wel wat. Maar die kom je niet vaak tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dus bij BMW is het alleen de motor? Bij mijn passat is er nog veel meer.

Alleen de motor vind ik al een enorme verbetering :D

 

maar de 6 cylinder diesel van BMW is niet slecht hoor.

 

Vind een Honda Accord 2.2cdti ook wel wat. Maar die kom je niet vaak tegen.

 

Problemen bmw:

Vlinder kleppen

Verstuivers

Turbo

 

Kijk goed naar de onderhoud historie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden