Ga naar inhoud
  • 0

Ventilatoren blijven draaien


RobbieO

Vraag

De ventilatoren van mijn Passat(2.0 TDI blue motion, 02/11) blijven na stilstand, en contact uit, ruim 4 minuten volop draaien(onlangs na een rit van 30 minuten snelweg). Het gebeurt ongeveer om de 3 weken. Ik rook zelfs een tweetal keren een brandlucht. Als ik de motor direct weer start stopt het meteen. De vraag is dit “normaal” is of juist niet? De motor is door de garage uitgelezen maar men heeft geen verklaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank voor de reactie(s). Ik heb het regeneren gisteren direct besproken met mijn VW garage(A-Point). Zij sluiten dat uit. Wel blijven zij ook nadenken en zoeken. Het mankement(?) ligt binnen de garantietermijn dus ik ben wel gedekt. Het is alleen vervelend dat er iets met de motor is wat niet verklaard kan worden. Ik hoop dat iemand vd club meer weet. Graag lees ik ook nog van iemand of zij de 4 minuten, of langer of korter, doordraaien vd ventilatoren herkennen. Ik wacht een reactie met veel belangstelling af. Groet, Robbie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey,

 

Heb het ook al 1 maal voorgehad (Passat CC 2011). Ik wist ook niet wat er scheelde: zet de motor stil en de ventilatoren bleven draaien (!?!. Heb even gewacht maar heb dan toch terug de wagen gestart en terug stopgezet....ventilatoren zijn mee gestopt. Dat was vorige week.... Afwachten...

 

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals ik het lees is het regeneren van het roetfilter. Dit gaat gepaard met een warmte ontwikkeling in het roetfilter en dus de motorruimte, om dit te koelen draaien de ventilatoren langer na. Dit in combinatie met een brandlucht. Waarom werd de eerste keer dit niet onderkend door A-point?

 

Is ook een TPI over, als je me je chassisnummer stuurt kan ik hem voor je opsnorren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat herken ik,dat is de regeneratie van de roetfilter,doordat dat gepaard gaat met grote hitteontwikkeling (ong 600 gr)blijven de ventilatoren nakoelen ,soms wel 10 min.heb ook een 2.0 tdi maar dat is ook met de 1.6 tdi.de dealer heeft me daarop gewezen dat het kan gebeuren en me geen zorgen moest maken.

greetz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iid,maar als de auto wordt stilgelegd tijdens het proces (wat het nadraaien verklaard van de ventilatoren)kan het wel voorkomen dat het proces zich hervat

binnen een week en als dat zich voordoet tijdens het rijden ga je niks merken van het lawaai van afkoelen of brandlucht.

greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden