Ga naar inhoud

afscheid?Nee toch niet.


sabo

Aanbevolen berichten

Beste mede forummers,

 

Ben een beetje teleurgesteld in mijn 3e passat. Heb al veel laten vervangen in het jaar dat ik 'm heb. Schokbrekers ,veren, paneel raammechanisme, ccstengel, niet werkende zelfdimmende binnenspiegel ,nog eens schokbrekers, 2x uitlijnen, schijven rondom (brembo) nu al krom 10,000km, 4e set dimlicht, stoelzitting + rugleuning, nu gebroken spalk in rugleuning en dan nog het gewone onderhoud om de 15,000km + complete distributie set. En nu weer vliegwiel koppeling en schokbrekers. Dit alles in 60.000km heb ik bij al mijn vorige auto's niet mee gemaakt. Overweeg nu overstap naar Renault Espace 2005 2.2 dci automaat initiale. Moet namelijk het zelfde bedrag bijleggen dat ik aan kosten op korte termijn kwijt ben aan de passat (nl. min 2000,- euro).

Maar het blijft wel de mooiste station met een beul van een motor die altijd start.

 

Wat is wijsheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, het gewone reguliere onderhoud heb je bij iedere auto, dus dat moet je niet rekenen.

Auto opruimen en inruilen voor een andere vind ik eerlijk gezegd ook een risico. Je weet wat je nu hebt (afgezien van wat er dan nog gerepareerd moet worden) en het is maar afwachten waar je dan weer tegen aan loop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Espace is een heerlijke reisauto...en de 2.2dci is ook niet verkeerd.

Heb zelf 8 jaar renault gereden in meganes en weinig problemen gehad...totaal 360.000km mee gereden...deels diesel en deels lpg.

Als de auto goed rijdt en het gevoel is goed zou ik het gewoon doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja die schokbrekers, rijd net zo als vroeger en dezelfde route Zwolle -zeist al weer 10 jaar(5 auto's). mijd drempels en heb de auto nooit zwaar beladen, niet eens op vakantie geweest of aanhanger getrokken. Merk sachs en monroe reflex.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja die schokbrekers, rijd net zo als vroeger en dezelfde route Zwolle -zeist al weer 10 jaar(5 auto's). mijd drempels en heb de auto nooit zwaar beladen, niet eens op vakantie geweest of aanhanger getrokken. Merk sachs en monroe reflex.

 

ik zou eerder ne andere garagist zoeken 3X schokdempers is niet normaal

maar schijven krom op 10.000 dat is iets wat je zelf doet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kromme schijven krijg je toch voornamelijk door een stuk goed te rijden (naja, remmen) en dan koud water erop spuiten?

 

Dit weet ik nog van onze reizen naar Turkije. Onderweg worden de schijven natuurlijk op de proef gesteld (hoge temperaturen, langdurige ritten) en als 'wassers' de auto willen schoonmaken, dan gaan ze met ijskoud water over de auto (en schijven) heen. Metaal trekt dan krom.

 

Maar je hebt wel pech met deze auto zeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad veel pech met de huidige auto. Ik snap dan ook dat je naar iets anders kijkt. De Espace en een ruime en fraaie wagen en waarschijnlijk ook lekker vol met opties als initiale. Ik adviseer je echter ook eerst wat meer te lezen over de problemen met deze auto's. De 2.2DCI kent bijvoorbeeld problemen met turbo en krukaslagers die rond de 200.000 km de kop op schijnen te steken. Daarnaast is het qua afwerking en elektronica ook nog niet helemaal super bij Renaults uit deze jaren. Zelf heb ik voor mijn Passat ongeveer 1,5 jaar in een Laguna uit 2007 gereden. Ondanks dat alle problemen van de eerste Laguna's weg zijn blijven er toch allerlei storingen, bandenspanningssysteem, radio die niet of half opstart, airco die niet goed werkt enz. Geen storingen waar je direct mee stil komt te staan, maar je auto 4 keer herstarten voordat de airco koude ipv warme lucht blaast onderweg is wel irritant en kan in de papieren lopen als je het wil laten oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd die 2.2dci, horror verhalen gelezen. Ik durf het niet aan dus kijk ik nog een weekje rond naar sharans. Heb ondertussen een kopp.set +vliegwiel gevonden voor 550,- + 250,- arbeidsloon. Mss dat ik dat nog doe en het nog even aankijk. Evt dan partikulier verkopen....Volgend weekend de knoop hakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarom laat ik me auto nooit wassen na de douane waar (bijna) iedere reiziger even stopt en slaapt..

 

rijden door naar istanbul laden de auto uit laten we de auto schoonmaken in de garage zetten en slapen totdat we wakker worden :P

 

kromme schijven komt niet vaak voor wel raar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je nog twijfelen misschien je auto eens bij JB brengen voor een inspectie beurt en daar eens praten over wat het kost om daar dat te laten doen.. denk dat je dan een beter gevoel heb over de gedane reparatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd die 2.2dci, horror verhalen gelezen. Ik durf het niet aan dus kijk ik nog een weekje rond naar sharans. Heb ondertussen een kopp.set +vliegwiel gevonden voor 550,- + 250,- arbeidsloon. Mss dat ik dat nog doe en het nog even aankijk. Evt dan partikulier verkopen....Volgend weekend de knoop hakken.

 

m'n vader heeft 210dkm vanaf nieuw in een 2.2dci automaat gereden. En geen motorische problemen. De 2.2dci is juist het degelijkste diesel blok dat je kunt krijgen van Renault (uit die bouwjaren). Waarschijnlijk heb je horrorverhalen over de 1.9dci gelezen..

 

@retcod werk jij voor een VW dealer of zo? :wink: Laten we het een beetje objectief houden op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

We gaan door! Ga vanalles vervangen en nog een jaaartje door tot d volgende riemwissel(365.000) reeds besteld, 2 banden 4x koni geel, intercoolerslang (sloop), koppeling/drukgroep/vliegwiel, sportline veren achter(RutgerF)etc dan gelijk eeen klein beurtje en APK. Volgende week 4 dagen vrij en in de garage

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden