Ga naar inhoud

Retcod

Members
  • Aantal items

    58
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Retcod

Profile Information

  • Plaats
    Noord-Brabant

Retcod's Achievements

0

Community reputatie

  1. Zo te lezen heb je 'm al half gekocht Het dashboard moet volgens mij te herstellen zijn. Er zijn gespecialiseerde bedrijven voor in ieder geval. Je zou hier een offerte op kunnen vragen http://www.drvinyl.nl/interieurreparatie/ Ik vraag me alleen wel af hoe het komt...
  2. Retcod

    Aankoop Passat +2008

    Hier een tevreden 2.0 TDI BlueMotion CR-rijder! Km-stand is nu ongeveer 220.000, bij aankoop ongeveer 105.000. Gemiddeld verbruik de afgelopen drie jaar, 5,1/100 Best goed naar mijn idee voor een Variant. De 110pk versie heeft inderdaad een 5-bak, maar de vijfde versnelling is er lang. Volgens mij draait 'ie bij 120 km/u op de snelweg nog net iets minder toeren dan een 6-bak. 110pk is niet veel, maar wel voldoende voor dagelijks gebruik. Ik heb het idee dat de motor af-fabriek stiekem al wat meer pk's levert. Mocht je echt meer willen, hij is eenvoudig te tunen tot 160/170 pk. Ik heb er verder geen echte bijzonderheden mee gehad. De rubbers van de ophanging kraken inderdaad wel. Verder heeft de krukaspositiesensor een week lang storing gegeven, maar dat is vanzelf weggegaan. Ook de stuurkolommodulestoring doet zich sporadisch wel eens voor. Verder is het gewoon een kwestie van een beurtje op zijn tijd en gaan. Nog maar even trouwens, want de Passat wordt opgevolgd door een Opel Astra ST 1.6CDTI Cosmo (durf het bijna niet te zeggen hier op het forum...) Succes met zoeken!
  3. Oei dat is geen leuk bericht. Hopelijk komt alles goed. Veel sterkte en beterschap gewenst!
  4. We zien de foto's wel verschijnen! Succes!
  5. Als ik de eerste post van het topic lees valt het op dat het om een auto buiten de fabrieksgarantie gaat. Gaat er binnen de garantie iets stuk, dan moet de dealer bewijzen dat het door de gebruiker komt als ie er onderuit wil. Gaat het daarna stuk, dan moet de gebruiker aantonen dat het product niet voldoet. Maat nogmaals, gelijk hebben iets anders dan het ook krijgen. VW/PON kan het domweg vertikken en dat zul je naar de rechter/geschillencommissie moeten.
  6. Het GTI-verhaal lijkt mij erg strek (no offence). Wellicht dat er geen coulance gegeven wordt, maar binnen de fabrieksgarantie zou je normaliter aanspraak moeten kunnen maken op herstel van het bekende ketting-probleem. Dat staat, mede gezien de omvang van het probleem, immers los van het wel of niet chippen. Juridisch gezien sta je gewoon erg sterk. Gelijk hebben is ook wel wat anders dan gelijk krijgen. In zoverre ben ik het wel met de voorgaande posters eens. Wil je zo weinig mogelijk kans op gedoe, dan moet je wachten tot na de garantie of de hoofdprijs betalen voor een tuning bij de dealer.
  7. Of je per se wol nodig hebt is op voorhand niet te zeggen. Bij mijn eigen Passat heb ik een behoorlijk resultaat behaald met Inizio op een gele heavy cutting pad.Daarna netjes afbouwen met steeds lichtere pads en polijstmiddel. Niet elke lak is hetzelfde. Het is zonde om direct met een wollen pad te starten omdat je dan wellicht te zwaar begint. Zeker als beginner zou ik nog even wachten met wol, omdat het dan toch wel erg hard (kan) gaan.
  8. Voor zover mij bekend is OCT niet bepaald top. Als ik de prijzen en vermogens zie valt het verder op dat bijvoorbeeld de Golf V 90pk tdi maar tot 115pk getuned. Wordt. Bij de bekende tuners (zoals JD) zal je zien dat daar bekend is dat de 90pk een softwarematig geknepen 105pk is. Beiden kunnen dan ook veilig naar 140pk getuned worden. Hetzelfde geldt voor de 2.0 CR met 110pk en 140pk, die kunnen beide tot rond de 170pk worden gechipt.
  9. Over het algemeen zijn VAG-lakken redelijk hard. Je komt er achter door een test-spot te maken (zoek maar even op het forum van carclean). De Inizio uit het pakket is een grof middel (compound) dat je normaal gesproken gebruikt op een heavy cutting pad of een wollen pad. In het setje ontbreken die. Ook mis je nog de tussenstap (heavy polishing) tussen de witte (light polishing) en de oranje (light cutting). Als je de glaze en wax ook machinaal op wil brengen heb je tenminste 2 finishing pads nodig. Met de spullen uit het pakket kan je best aan de slag hoor, maar de kans is aanwezig dat je net niet het resultaat haalt dat je voor ogen hebt. Ik zou er dus in ieder geval nog een heavy cutting pad, een heavy polishing pad en finishing pad bijbestellen. Wol is wel extreem en kan later altijd nog.
  10. Leuk setje om mee te starten, maar er moeten nog wel een paar pads bij als je er het maximale uit wil halen. De DAP is redelijk fool-proof. Als je je aan een aantal basis-regels houdt kan je er een fantastisch resultaat mee behalen. Kijk voor meer info, tips en trucs ook eens op het forum van carclean.nl
  11. Over de garantie zou ik me niet zo druk maken, dat is nog iets meer dan een jaar als ik het goed heb. De kans dat er door de tuning dan iets stuk gaat is minimaal. Bovendien zal de dealer/importeur in dat geval moeten kunnen aantonen dat de motor A gechipt is (dat zal nog wel gaan) en B dat het defect door het chippen komt en niet door een andere oorzaak. Dat laatste is vrijwel onmogelijk tenzij de auto echt heel slecht gechipt wordt. Ik zou daarom zelf een goede tuner uitzoeken. Zeker als ik lees dat je met 110 km/u met caravan de heuvel op wilt. Slechte tuning kan in dat geval voor termische overbelasting zorgen. JD heeft zich qua goed tuning inmiddels ruimschoots bewezen. De mannen van VAGtechniek in Nuenen zitten wat dichterbij en leveren ook vakwerk. Succes ermee!
  12. In mijn RCD310 kreeg ik de aux-aansluiting in de armleuning eerst ook niet werkend. Het blijkt dat je 'm in het media menu aan en uit kan zetten. Waarom? Geen idee. Misschien is dat bij jou ook het geval en staat ie nog op uit. Overigens werkte het daarna nog steeds niet, even de radio loskoppelen en opnieuw aansluiten bracht de oplossing in mijn geval.
  13. Op de versie die ik had stond IGO en die had inderdaad rijbaanassistentie. Volgens mij kan je er ook andere navi-software op zetten, maar dat weet dieseltje zelf het beste.
  14. Het systeem dat Dieseltje verkoopt is een goed alternatief voor een dure originele RNS. Zelf heb ik er ook een gehad en het werkt op wat kleine dingetjes na gewoon prima. Een aantal van die kleine dingetjes zijn er volgens mij ook uitgehaald in de nieuwste versie (interface, iPod bediening en radio-ontvangst). Ook niet onbelangrijk; waar je op diverse fora veel slechte verhalen leest over service bij chinese klonen is de service bij Dieseltje wel top!
  15. Hier een tevreden CR (110 pk) rijder. Mijn Passat komt uit 2009. In 2011 gekocht met 105.000 op de teller. Inmiddels bijna 180.000 zonder problemen. Gemiddeld verbruik is 1 op 20. Wel rijd ik veel lange stukken op cc en houd ik me aan de max snelheid. Destijds heb ik bewust voor de CR gekozen omdat deze goed te chippen is. Na al die tijd twijfel ik er echter nog steeds over. Voor normaal gebruik is het standaard namelijk gewoon voldoende. Ik heb sterk de indruk dat er meer dan 110pks aanwezig zijn, zeker omdat het hardwarematig hetzelfde blok is als de 140pk. De vijfde versnelling van de BM versie is volgens mij nog iets langer dan de zesde van de standaard, nl 2200 rpm vs 2250 rpm bij 120/km. In de praktijk merk je daar niets van. Succes met de zoektocht!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden