Ga naar inhoud
  • 0

3C 2.0TFSI koelvloeistof komt niet op temperatuur


F!MO

Vraag

De temperatuur van mijn koelvloeistof blijf steeds afgeregeld worden op 85 graden. De auto is hier gisteren voor bij de dealer geweest. Zij hebben de tempsensor vervangen en geven aan dat na het proefrijden het euvel verholpen was. Nu ben ik vanochtend met de auto naar mijn werk gereden en bij het oprijden van de snelweg stijgt de temperatuur inderdaad naar 90, zodra er een constante snelheid gereden wordt dan wordt deze echter weer keurig afgeregeld op 85.

 

temp%2520koelvloeistof.jpg (Jaja, niet veilig fotomaken tijdens rijden.... :roll: )

 

Nu heb ik net de dealer gesproken, zij denken nu aan de thermostaat. (ik ook) Nu ben ik zeer tevreden over de service van mijn dealer en de bereidheid om het euvel te verhelpen. Dit topic is dus geenszins bedoeld om hun competentie in twijfel te trekken. Ik heb echter niet de intentie om onderdeel voor onderdeel het hele koelsysteem te vervangen als dat niet nodig is.

 

Mijn vraag: zijn er mede-passat-rijders met gelijke ervaringen die wellicht een shortcut naar de oplossing hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kunt ook even op de ouderwetse manier een stuk karton voor je radiator doen. Komt de temperatuur dan wel omhoog, dan kun je er vanuitgaan dat het de buiten temperatuur is in combinatie met een lage snelheid.

Ook mijn wagen had gister avond moeite om warm te worden. Reed de eerste 20 minuten achter een bange chauffeur die niet harder dan 70 reed.

Pas toen ik door kon rijden (100~110) kwam de motor op temperatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik zou eerst even de truck met stuk karton doen om de radiator wat af te dekken. Dan krijgt deze niet de volle kou.

De huidige diesel motoren zijn zo zuinig dat ze lang niet mee zoveel warmte afgeven als vroeger.

 

Ja, wat ze met die diesels allemaal kunnen... Ik rijd alleen benzine. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe lang rij je 120 op de snelweg?

Na 10 of 20 min moet de motor echt wel op temperatuur zijn. Zo niet, dan is er iets niet in orde.

Ik zou juist niet wachten maar er nu iets aan laten doen. Rondrijden met een motor die niet op temperatuur komt is ook niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
kwam niet verder dan 60 graden en olie temp bleef op 51 graden.. maar dat ligt aan de buiten temp, normaal geen last alleen met echt vries weer en weinig snelweg kilometers.

 

Moet je de auto even naar de dealer brengen, dan gaat jou temperatuur wel van na het kookpunt ook bij -10 :lol:

Maarre, kan jij dat stuk niet fietsen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb exact dezelfde motor als jij,rij alleen provinciale wegen en dan tussen de 80 a 100 km/h maar bij mij is ie toch binnen 10 min. Op 90 graden en komt daar ook niet meer weg. Ook geen hoge toerentallen oid heb namelijk automaat die houd de toerentallen laag dus zal idd wel iets met de thermostaat zijn.

 

Gr Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb exact dezelfde motor als jij,rij alleen provinciale wegen en dan tussen de 80 a 100 km/h maar bij mij is ie toch binnen 10 min. Op 90 graden en komt daar ook niet meer weg. Ook geen hoge toerentallen oid heb namelijk automaat die houd de toerentallen laag dus zal idd wel iets met de thermostaat zijn.

 

Gr Jeroen

 

Das nuttige info! Binnen 10 minuten op 90 graden... Ik doe 25 minuten over 85 graden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb exact dezelfde motor als jij,rij alleen provinciale wegen en dan tussen de 80 a 100 km/h maar bij mij is ie toch binnen 10 min. Op 90 graden en komt daar ook niet meer weg. Ook geen hoge toerentallen oid heb namelijk automaat die houd de toerentallen laag dus zal idd wel iets met de thermostaat zijn.

 

Gr Jeroen

 

Das nuttige info! Binnen 10 minuten op 90 graden... Ik doe 25 minuten over 85 graden.

Dat is niet goed.

Bij mij ook met ca 10 minuten op 90°C en daar gaat ie dan niet meer vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan het wel proberen: Als je auto warmgereden is deze even op een beschut plekje stationair laten draaien met de verwarming IN de auto uit.. gaat ie nu wel naar de 90 dan is het je thermostaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb exact dezelfde motor als jij,rij alleen provinciale wegen en dan tussen de 80 a 100 km/h maar bij mij is ie toch binnen 10 min. Op 90 graden en komt daar ook niet meer weg. Ook geen hoge toerentallen oid heb namelijk automaat die houd de toerentallen laag dus zal idd wel iets met de thermostaat zijn.

 

Gr Jeroen

 

Das nuttige info! Binnen 10 minuten op 90 graden... Ik doe 25 minuten over 85 graden.

Dat is niet goed.

Bij mij ook met ca 10 minuten op 90°C en daar gaat ie dan niet meer vanaf.

 

idem hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kan het wel proberen: Als je auto warmgereden is deze even op een beschut plekje stationair laten draaien met de verwarming IN de auto uit.. gaat ie nu wel naar de 90 dan is het je thermostaat.

Met of zonder karton?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet of het helpt, maar ik heb het ook..

 

20 minuten voordat mijn diesel warm is, en als hij warm is, dan wil hij soms wel eens afkoelen als ik rustig rij (niet boven de 2000 toeren)

Maar voordat het nog niet vroor (vriesde?) had ik er geen last van, dus denk dat het door de temp komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb de 1.8TSI en die is na 7 min ook gewoon 90 graden...(-7 gr)

waarschijnlijk rij je dan een route waar je gemiddeld harder kan rijden, met 30-50 km per uur ga ik dat niet halen.

 

kwam niet verder dan 60 graden en olie temp bleef op 51 graden.. maar dat ligt aan de buiten temp, normaal geen last alleen met echt vries weer en weinig snelweg kilometers.

 

Moet je de auto even naar de dealer brengen, dan gaat jou temperatuur wel van na het kookpunt ook bij -10 :lol:

Maarre, kan jij dat stuk niet fietsen.....

Dealer... :angry: nee, dan ga ik liever fietsen :angel: wat een pannenkoeken zeg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden