Ga naar inhoud

Veer uit voorstoel gevonden, wat is het?


DM

Aanbevolen berichten

  • 11 months later...

Hier ook zo'n veer gevonden en de stoel er even uitgehaald.

Kan em niet terugplaatsen en laat het denk ik maar zitten. Dat die hoogteverstelling dan wat zwaarder gaat is dan jammer.

 

Oh ja, de mijne is van 2001 met inmiddels 315.000km.....

 

 

Groeten,

 

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 11 months later...

Laatst lekkage verholpen bij mijn eigen passat (finally!). Halve interieur + beide stoelen eruit. Toen kwam ik ook diezelfde veer tegen die bij de bestuurdersstoel los hing. Bij de bijrijdersstoel zat deze veer nog wel op zijn plek :D

Zat me toen al af te vragen waar deze nou voor zou dienen aangezien ik geen verschil voelde bij beide stoelen ( bij het verstellen van de stoel ) :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Bij mij op terug reis uit Italië ging de bestuurdersstoel niet meer helemaal naar voren.

Na wat wroeten onder de stoel bleek er een veer half vast te zitten aan de stoel en half aan de vloer bedekking.

Het bleek de veer te zijn in dit topic en ik heb hem gelukkig los kunnen krijgen zodat we weer normaal verder konden rijden en van bestuurdersplek konden wisselen

aangepast door parlevjo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veer is van de hoogteverstelling en "ontlast" de kracht die je gebruikt om de stoel hoger te zetten terwijl je erop zit. De reden dat je geen verschil merkt is misschien dat ie al een tijd los zat en er nu onderweg is gevallen. De veer is zelf met veel gepriegel met een flinke schroevendraaier weer terug te plaatsen. Zet de stoel dan wel op ze hoogste stand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...

Vandaag ook zo'n joekel van een veer gevonden.  

Merk niets van dit euvel.  Stoel werkt nog perfect.

 

another new member  of the  "coilspring club! "   :mrgreen: 

Klopt, maar probeer de stoel eens in hoogte te verstellen en vergelijk dat dan met een complete stoel....

Gaat wel maar een stuk moeilijker. (is wel afhankelijk van de massa van proefpersoon ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik merk niets. Werkt hetzelfde zoals voorheen. :wink: 

 

 ik kwam overigens wel een klein zwart metalen dopje tegen.  Lijkt een onderdeel te zijn wat is afgebroken zoals ik hier eerder gelezen heb.  nouja, we zien wel.  

 

De veer bewaar ik voor mijn monteur Maurice.  

Volgende week  maar eens even na laten kijken   :cool1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik merk niets. Werkt hetzelfde zoals voorheen. :wink:

 

ik kwam overigens wel een klein zwart metalen dopje tegen. Lijkt een onderdeel te zijn wat is afgebroken zoals ik hier eerder gelezen heb. nouja, we zien wel.

 

De veer bewaar ik voor mijn monteur Maurice.

Volgende week maar eens even na laten kijken :cool1:

Die veer was ook een keer los geschoten in mijn golf 4. Je merkt niet veel maar de hendel van je stoel zal wat stroever gaan als je de stoel wat hoger wilt hebben met de hendel.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die veer was ook een keer los geschoten in mijn golf 4. Je merkt niet veel maar de hendel van je stoel zal wat stroever gaan als je de stoel wat hoger wilt hebben met de hendel.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ah OK.  Bedankt voor de update.  Zal morgen nog eens ff testen.  Denk dat het niet heel erg veel kwaad kan.  Trouwens, het Is de bijrijdersstoel die praktisch nooit gebruikt wordt.    

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden