Ga naar inhoud
  • 0

Roestblaren achterklep Variant 3C garantie


Willem nunspeet

Vraag

Na de winter ontdekte ik rond de kentekenverlichting van de achterklep van mijn variant 3c roestvorming en voelbare blaren tussen de kenteken verlichting en de rand van de achterklep. Passat is van 2005, je denkt "dit kan toch niet waar zijn anno 2011!"

 

post-10228-1423825727,4218_thumb.jpg

post-10228-1423825726,9375_thumb.jpg

 

Eerst maar naar de dealer in Harderwijk gegaan, hier zijn foto's gemaakt en opgestuurd met een rapportje naar PON, werd 2 weken later gebeld dat ik hem mocht aanbieden voor inspectie bij Schueler in Nijkerk omdat die een spuiterij heeft en mij werd meteen verteld dat Schueler niet verplicht was tot reparatie omdat de onderhoudshistorie van de wagen niet helemaal te achterhalen was. Ik vond dit een vreemde redenatie omdat ik na 5 jaar geen relatie zag tussen onderhoudshistorie en slecht plaatwerk, auto ziet eruit om door een ringetje te halen en heeft er bijna 2 ton opzitten.

Naar Schueler getogen, hier werd de dikte van de lak gemeten en geconstateerd dat de auto geen schade had gehad. Weer foto's en rapportje richting PON, weer 2 weken later werd ik gebeld door Schueler dat ik hem ter reparatie aan mocht bieden.

Ze gingen de roest vakkundig verwijderen en bij ernstige roestschade zou met PON overlegd worden. Met het verwijderen van de roest was ik niet zo blij omdat ik daar toch twijfels over heb. Werd een dag later gebeld door Schueler dat er onder chroomstrip van de achterklep ook roest was ondekt en dat na overleg met PON de hele klep onder garantie werd vervangen.

Mij werd verteld dat het een TPI te zijn d.w.z. dat het bij deze serie vaker voor schijnt te komen en bekend is bij de importeur.

 

Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met deze service en complimenten voor de afhandeling door PON en Schueler.

 

ter info zet ik het op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Teddemans en Willem, bedankt voor jullie reactie,

 

Via Duitsland helpt dus ook niet als ik dit zo lees, Pon strekt zijn handen er mooi van af.

Ik heb nog 2x telefonisch contact gehad met Pon maar zij blijven er bij dat het geen roest van binnen uit is terwijl ik de beste man uitgelegt heb dat het ook midden op de achter klep zit en niet alleen bij de kenteken verlichting.

Voor mijn collega geld het zelfde ook hij heeft blaren midden op de klep, Pon zegt dat dit in de lak zit en dus niet onder de carrosserie -(garantie) valt. Ik kon de man niet overtuigen dat de lak een syntetisch product is en niet kan roesten maar het metaal van de klep wel.

Ook heb ik aan gegeven dat Pon wel degelijk op de hoogte is van dit probleem en het eigenlijk ook erkennen omdat ze er al een modificatie voor klaar hebben liggen betreffende de kenteken verlichting en de ruitenwisserdoorvoer.

Tegen mijn collega werd gezegt dat het eerst volledig door moet roesten voor er een claim gelegt kan worden. Dit raakt toch kant nog wal. waar gaat het nog over.

Typisch geval van hoe lul ik me er onderuit. Absoluut niet service gericht.

 

De dealer komt dan nog met een coulance van 50% maar wel met een richtprijs van 800 euro voor het spuiten van de klep.

Ik kan de klep hier bij de schadehersteller laten stpuiten voor pak hem beet 400 euro. dus ik betaal gewoon 100%.

 

Pon gevraagd wat het volgens hun dan wel is als het niet van binnen uit komt.

Het schijnt dat het een capilaire werking is van water bij de rand van de kenteken verlichting. en dus van buiten af komt.

 

De beste man uitgelegt dat dit midden op de klep niet kan, en dat het me eigenlijk ook helemaal niet uitmaakt wat het wel of niet is, het is gewoon niet goed.

Dit mag niet voorkomen op een auto van dit calliber en dit bouwjaar.

 

Ik heb ook nog een toyota van 17 jaar oud. Daar zit geen spikkel op, behalve beetje steenslag.

 

Pon heeft een mening hierover en houd hier aan vast.

Advies was om een onafhankelijk persoon in te schakelen om de schade te beoordelen (op eigen kosten dan wel he). Dit noemen ze ook wel ontmoedigings beleid.

Loop nu met de gedachte om de zaak uit handen te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Andre ik loop met dezelfde gedachten. Ik heb trouwens ook roestblaren midden op de achterklep als wel bij de kentekenverlichting. Heb reeds een email naar vara kassa gestuurd, nog geen reactie gehad. En loop met het idee om eens langs het juridisch loket te lopen om te kijken of zij iets kunnen betekenen voor me...Ik ga door!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Tikra

Ik vraag me af hoe je het voor elkaar gekregen hebt.

Ik heb inmiddels brieven naar Duitsland gestuurd en meerdere keren met de dealer en PON gebeld, aardig gedaan, me boos gemaakt, hun argumenten onderuit gehaald, maar ze blijven bij hun 50% caulance regeling.

Het enige wat ik nu nog kan doen is een derde partij er bij halen voor een contra expertiese en dan een zaak aan spannen. Nou dan weet je het wel, en dat weten zij ook wel natuurlijk.

Ik vind het gewoon triest van VW. Zij zeggen dat het geen roest van binnen uit is..!!! zelfs midden op de achterklep niet..! Dus geen garantie..! Maar wat het wel is dat zeggen ze ook niet.

Volgende keer toch maar ander merk denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat je het verst komt met een dosier met daarin alle hier op het forum gemelde resultaten. Dan alles per brief doen.

Met een brief en een schriftelijk antwoord daarop kun je, evt. juridisch, verder.

Met bellen ben je zowiezo afhankelijk met wie je spreekt en als het er op aankomt heeft één van de twee partijen zich vergist of anders begrepen.

 

Je kan ook een brief schriven aan VW duitsland met daarin de wispelturigheid van Pon en daar vragen wat hun beleid is. Of is Pon als importeur volledig vrij om de garantiebepalingen te interpreteren naar eigen kortzicht ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met alle respect Petroman maar alles is per brief gegaan. Ik heb een dossier van meer dan 40 bladzijden naar Pon gestuurd en naar Duitsland. Dit staat ook al in de berichtgeving hierboven. Teddemans heeft het zelfde gedaan deze kreeg ook nul op het rekest.

Pon doet zo goed als niks de 50% regel komt grotendeels bij de dealer weg.

En geloof me ze hebben mij bij Pon echt wel goed begrepen hoor.

 

Ook VW Duitsland zegt dat ze het overlegt hebben met Pon en bij hun standpunt blijven.

Dit i.v.m. leeftijd, km-stand e.d. bla bla bla...

 

 

Ik denk dat je het verst komt met een dosier met daarin alle hier op het forum gemelde resultaten. Dan alles per brief doen.

Met een brief en een schriftelijk antwoord daarop kun je, evt. juridisch, verder.

Met bellen ben je zowiezo afhankelijk met wie je spreekt en als het er op aankomt heeft één van de twee partijen zich vergist of anders begrepen.

 

Je kan ook een brief schriven aan VW duitsland met daarin de wispelturigheid van Pon en daar vragen wat hun beleid is. Of is Pon als importeur volledig vrij om de garantiebepalingen te interpreteren naar eigen kortzicht ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

eigenlijk triest dat zulke dure auto's roesten en als je dan weet dat het een simpel foutje is bij VW... ze hebben de kentekenverlichting lampjes in 2005-2007 vast gezet met schroefjes die net van goede kwaliteit waren, bij de modellen vanaf 2008 zijn het lampjes die vast klikken zonder schroef collega van mij had het ook met een vw Golf Plus die kreeg bij de ene dealer 0 en bij de andere dealer wel vergoeding, vind het eigenlijk best flauwekul dat als de auto niet volledig bij de dealer onderhouden is je schijnbaar niks krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had vorige week rechtstreeks gewend tot de klachten dienst van VW buiten de dealer om wegens hun getam en geslenter.

 

Vandaag antw gehad en wat dacht ge.....ja hoor ook hier proberen ze het af te wimpelen en dus enkel garantie op lakgarantie 3Jaar en op doorroesten binnen 12Jaar voor Passat.

Ook prezen ze over de vakkenis van hun officiele dealers :shock: ?!!! Daar zal ik me maar niet verder over uitspreken zeker :bash:

 

Allemaal zever al laat ik de wagen 12j staan dan is die nog niet doorgeroest tenzijn in de Nevada woestijn maar ja dan is het van buitenaf door de zon zullen ze zeggen. :roll:

 

Heb hen even attent opgemaakt dat het mogelijk door een te dunne coating als oorzaak kan zijn, ook mogelijk onzuiverheden in de metalen plaat (te veel stukken van schroot bij de productie er van) of het zinkbad en of onregelmatigheden/schade in de coating voor het aanbrengen van een verflaag

 

En natuurlijk nog meer en dat dit zeker niet een alleenstaand geval is en wachten tot het doorroest zou duurder uitkomen ipv een goede spotrepair waar de klant iets aan heeft en tevreden blijft over het merk.

Uiteraard kan er ook iets verkeerd gelopen zijn intern als bij hun externe suppliers .

 

Dus dat wordt nog even afwachten. :x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag antwoord gehad van mijn rechtsbijstandverzekering. Maar ook hier, jammer maar helaas! We hebben nergens recht op en mogen blij zijn dat we nog korting krijgen vanuit coulance. Hem uiteraard verteld hiermee niet eens te zijn en de hier alom bekende voorbeelden aan hem voorgelegd. Helaas kon hij niets meer voor me betekenen. Heb nu echt geen idee meer wat te doen. Had ook een mail gestuurd naar radar maar ook hier geen reactie van ontvangen.

Iemand nog andere ideeën?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vandaag antwoord gehad van mijn rechtsbijstandverzekering. Maar ook hier, jammer maar helaas! We hebben nergens recht op en mogen blij zijn dat we nog korting krijgen vanuit coulance. Hem uiteraard verteld hiermee niet eens te zijn en de hier alom bekende voorbeelden aan hem voorgelegd. Helaas kon hij niets meer voor me betekenen. Heb nu echt geen idee meer wat te doen. Had ook een mail gestuurd naar radar maar ook hier geen reactie van ontvangen.

Iemand nog andere ideeën?

 

Ted, ik begrijp je frustratie maar wanneer je het punt bereikt hebt waarbij je niet meer verder kunt dan moet je voor jezelf de afweging maken wat je nog aan je auto wilt besteden?

Is ook beter voor je bloeddruk :mrgreen:

 

1. Laten zitten en oprijden?

2. Laten maken met beperkte coulance afhankelijk van je eigen bijdrage?

3. Wanneer dit te duur is en je wilt er nog een aantal jaren meerijden, zelf gaan shoppen voor een gebruikte klep, soms zelfs in je eigen kleur verkrijgbaar en van na 2008 zodat er ook een camera in kan.

Wanneer je eigen lak goed is kan een goede spuiter hem ook los van de auto spuiten, de raakvlakken met de carrosserie zijn minimaal het is hoofdzakelijk alleen maar de achterruit en de achterlichten. De spoiler met remlicht kun je eventueel overzetten en het wisselen van de klep is geen grote klus.

 

Wellicht wil de dealer hier ook nog iets in betekenen.

 

http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... ssat-3c/k0

 

Dit is een greep uit ebay maar er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden.

 

Succés

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vw vrienden, de achterklep is maar het begin. Wij hadden bij onze Passat van 09/2005 al een nieuwe achterklep gekregen. Het dak is nieuw gespoten en nu (!!!) gaat maar goed kijken - als je tegen het licht kijkt (bij ale deuren) zij je heel veel bloemetjes opkomen - ik ga hiermee om het netjes te houden eerst naar de dealer, daarna de importeur en zal tegelijk proberen de Duitse Kundendienst en AutoBild erbij te betrekken. Een auto van 9 jaar mag gewoon weg nog geen roestblaren hebben (behalve misschine door steenslag of dergelijks) vinden jullie niet ook? Misschien dat wij hier een nieuwe topic moeten aanmaken en evtl. meerdere Rechtsbeistandsverzekeringen aan elkaar kunnen koppelen?

 

Ik hoor het graag - ook van de moderatoren (new topic yes no?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Passierijders,

 

Na dit verhaal op het forum te lezen heb ik ook maar even gekeken of er roest aanwezig is.

En Ja ook bij mijn rechter kentekenverlichting zie ik roestvorming.

Ik heb een Passat B6 variant uit 2006, die zijn onderhoudsbeurten de laatste 2 jaar niet bij de dealer heeft gekregen.

 

De vraag is moet ik hier gewoon naar de plaatselijke deal rijden of direct Pon aanschrijven.

Verder de vraag, waar kan ik vinden hoeveel jaar garantie je op je lak hebt, want gezien de berichten hier denk ik dat ik aardig mijn best moet doen.

 

Hoor graag van jullie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn Passat is ook uit 2006 en mijn aanvraag werd afgewezen. De auto was te oud....

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

 

Thanks Thomas, maar ga het toch proberen.

 

Vind het belachelijk voor een auto met een nieuwprijs van bijna 40 ruggen en dan al na 8 jaar roesten.

Als ik roest wil dan had ik beter een Alpha van 20 jaar oud genomen, dan weet je dat je een roestbak koopt.

Maar nu anno 2014 ga je er toch vanuit dat een auto van 8 jaar oud geen roest mag vertonen. :twisted::twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn buurman heeft een Touran van 2006, ook hier roestvorming bij de kentekenverlichting. Lampje was kapot, toen kwam hij helaas ook de roest tegen.

 

Ja is toch belachelijk :shock:

 

En als ze dan na 8 jaar zeggen... Sorry auto is te oud pfffff

Als ik in een roestbak wil rijden dan kies ik wel een ander merk :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste Passierijders,

 

Na dit verhaal op het forum te lezen heb ik ook maar even gekeken of er roest aanwezig is.

En Ja ook bij mijn rechter kentekenverlichting zie ik roestvorming.

Ik heb een Passat B6 variant uit 2006, die zijn onderhoudsbeurten de laatste 2 jaar niet bij de dealer heeft gekregen.

 

vraag is moet ik hier gewoon naar de plaatselijke deal rijden of direct Pon aanschrijven.

Verder de vraag, waar kan ik vinden hoeveel jaar garantie je op je lak hebt, want gezien de berichten hier denk ik dat ik aardig mijn best moet doen.

 

Hoor graag van jullie

 

Je kunt in dit topic lezen wat de gemiddelde reactie van Pon is naar mate de auto ouder wordt. Ik zou de klacht zeker voorleggen, maar zelfs wanneer je met 50 % coulance tegemoet wordt gekomen betekent dit dat bij een nieuwe klep je toch rond de € 1000 euro of meer bij moet betalen!

Voordeel is nu dat er zeer veel achterkleppen op Ebay worden aangeboden, rond de €200 soms met camera en achterlichten compleet. Je moet voor jezelf de afweging maken hoelang je met de auto wilt blijven doorrijden en hoeveel energie je erin wilt steken? De kwaliteit van de achterklep van de 3C is teleurstellend maar verder heb ik nog geen andere roestproblemen bij de 3C aan getroffen.

 

http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... ref=search

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste Passierijders,

 

Na dit verhaal op het forum te lezen heb ik ook maar even gekeken of er roest aanwezig is.

En Ja ook bij mijn rechter kentekenverlichting zie ik roestvorming.

Ik heb een Passat B6 variant uit 2006, die zijn onderhoudsbeurten de laatste 2 jaar niet bij de dealer heeft gekregen.

 

vraag is moet ik hier gewoon naar de plaatselijke deal rijden of direct Pon aanschrijven.

Verder de vraag, waar kan ik vinden hoeveel jaar garantie je op je lak hebt, want gezien de berichten hier denk ik dat ik aardig mijn best moet doen.

 

Hoor graag van jullie

 

Je kunt in dit topic lezen wat de gemiddelde reactie van Pon is naar mate de auto ouder wordt. Ik zou de klacht zeker voorleggen, maar zelfs wanneer je met 50 % coulance tegemoet wordt gekomen betekent dit dat bij een nieuwe klep je toch rond de € 1000 euro of meer bij moet betalen!

Voordeel is nu dat er zeer veel achterkleppen op Ebay worden aangeboden, rond de €200 soms met camera en achterlichten compleet. Je moet voor jezelf de afweging maken hoelang je met de auto wilt blijven doorrijden en hoeveel energie je erin wilt steken? De kwaliteit van de achterklep van de 3C is teleurstellend maar verder heb ik nog geen andere roestproblemen bij de 3C aan getroffen.

 

http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... ref=search

 

Je hebt gelijk Willem, ga ook zeker de klacht voorleggen. Nieuwe klep gaat er niet komen hoor ( be niet van plan de passat jaren te houden), maar het gaat een beetje om het principe. Je mag toch verwachten van een auto van bijna 40000 euro (nieuw) er weinig mag roesten. En mocht het wel gebeuren zoals ik nu al veel lees, hadden ze toch een modificatie bericht uit moeten voeren en hadden ze al deze klachten niet gehad.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden met mijn Passat en die paar roestblaartjes daar ga ik zelf wel wat aan doen :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden