Ga naar inhoud
  • 0

Roestblaren achterklep Variant 3C garantie


Willem nunspeet

Vraag

Na de winter ontdekte ik rond de kentekenverlichting van de achterklep van mijn variant 3c roestvorming en voelbare blaren tussen de kenteken verlichting en de rand van de achterklep. Passat is van 2005, je denkt "dit kan toch niet waar zijn anno 2011!"

 

post-10228-1423825727,4218_thumb.jpg

post-10228-1423825726,9375_thumb.jpg

 

Eerst maar naar de dealer in Harderwijk gegaan, hier zijn foto's gemaakt en opgestuurd met een rapportje naar PON, werd 2 weken later gebeld dat ik hem mocht aanbieden voor inspectie bij Schueler in Nijkerk omdat die een spuiterij heeft en mij werd meteen verteld dat Schueler niet verplicht was tot reparatie omdat de onderhoudshistorie van de wagen niet helemaal te achterhalen was. Ik vond dit een vreemde redenatie omdat ik na 5 jaar geen relatie zag tussen onderhoudshistorie en slecht plaatwerk, auto ziet eruit om door een ringetje te halen en heeft er bijna 2 ton opzitten.

Naar Schueler getogen, hier werd de dikte van de lak gemeten en geconstateerd dat de auto geen schade had gehad. Weer foto's en rapportje richting PON, weer 2 weken later werd ik gebeld door Schueler dat ik hem ter reparatie aan mocht bieden.

Ze gingen de roest vakkundig verwijderen en bij ernstige roestschade zou met PON overlegd worden. Met het verwijderen van de roest was ik niet zo blij omdat ik daar toch twijfels over heb. Werd een dag later gebeld door Schueler dat er onder chroomstrip van de achterklep ook roest was ondekt en dat na overleg met PON de hele klep onder garantie werd vervangen.

Mij werd verteld dat het een TPI te zijn d.w.z. dat het bij deze serie vaker voor schijnt te komen en bekend is bij de importeur.

 

Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met deze service en complimenten voor de afhandeling door PON en Schueler.

 

ter info zet ik het op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

volgens de lak- en carrosseriegarantie opgesteld door VW heb je : 3 jaar garantie na aflevering (geen lakfouten), 6 jaar na aflevering geen doorroesten van binnenuit (zonder verzinkte carrosserie), 12 jaar na aflevering geen doorroesten van binnenuit (verzinkte carrosserie). kun je gewoon laten herstellen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij ons was zelf zo, dat na 6 jaar de achterklep vervangen werd, want de roest was ook op de klep zelf (pukkeltjes). De oude achterklep is niet meer leverbaar dus hebben wij een nieuwe gekregen. Deze is netjes bij een VAG schadeherstelbedrijf gespoten en ingebouwd. Op hetzelfde moment is ook ons dak nieuw gespoten (roest schade bij de bevestiging van de dakreling. Dit alles ging niet makkelijk want eerst zouden wij een bedrag van 350 Euro zelf betalen ...... wij hebben ook nog een defecte voorruit laten vervangen.

Helaas is het slot niet goed vastgezet en waren de ruitenwissers fout gemonteerd (bij de eerste regen .... was dat effe schrikken).

Maar zoals vaker hier geschreven - lakgarantie op roest - 12 jaar ook als wie dan ook iets anders vertelt. Anders gewoon de Deutsche Kundendienst erbij betrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag ook naar de dealer gegaan(Pouw Deventer), en hen hier op de hoogte gebracht van de roest op mijn achterklep. Werd direct erkend dat dit een probleem is bij de Passat. Er moet een officieel rapport naar Pon gestuurd worden, maar de beste man van de schadeafhandeling wist al wel te vertellen dat ik moest rekenen op 50% wat ik zelf moest gaan betalen. Nieuwe klep +/- 800,- euro en repareren ongeveer 400,- euro. Hem gezegd dat ik dit erg vreemd vind aangezien het toch een kwaliteitsproduct betreft en ik hier meer degelijkheid van verwacht. Ik wacht af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vandaag ook bij de garage geweest. Tijdens het verwisselen van 1 van de kentekenlampjes zag ik blaasjes, onder de lampjes, zitten. toen ik de lampjes eruit had gehaald zag ik ook roest sporen. Bij de schadeherstelafdeling hebben ze foto's gemaakt, lakdikte gemeten en de servicebeurtboekje gefotografeerd. Ze gaan nu een een rapport opstellen en naar Pon sturen.

 

Mijn auto is uit 2009. Ik ben benieuwd waar ze mee komen.

 

PC240007_zpsdca4d729.jpg

PC240010_zps198a20e7.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
vandaag ook bij de garage geweest. Tijdens het verwisselen van 1 van de kentekenlampjes zag ik blaasjes, onder de lampjes, zitten. toen ik de lampjes eruit had gehaald zag ik ook roest sporen. Bij de schadeherstelafdeling hebben ze foto's gemaakt, lakdikte gemeten en de servicebeurtboekje gefotografeerd. Ze gaan nu een een rapport opstellen en naar Pon sturen.

 

Mijn auto is uit 2009. Ik ben benieuwd waar ze mee komen.

 

PC240007_zpsdca4d729.jpg

PC240010_zps198a20e7.jpg

 

Hmm, wel bijzonder want vanaf 2008 zit er een andere en...."betere??" Klep gemonteerd, de kentekenverlichting is niet meer met parkers geschroefd maar zoals op jouw foto geklikt. Ben benieuwd wat hier nu weer uitkomt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die roest blijkt wel een probleem te zijn zo te horen. Die van mij is net over de 5 jaar en in de rand onder de achterruit ook kleine blaasjes ontdekt. Al met de dealer gebeld en ze zouden dat in orde brengen (eventueel met een lakstift maar daar ben ik niet zo voor...) Bij daglicht heel het zaakje eens inspecteren, vooral rond de lampjes lijkt mij geen slecht idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat belooft...bij mij achter de nr plaat roest gevonden.

En is ook 5,5j en met plaat beschermer er achter.

Vermoed dat ze niet zullen spuiten maar eerder spotrepair zullen doen om de kosten te drukken.

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn CAT[REGISTERED SIGN]B15 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net voor de 3de keer gebeld met schadeafdeling van de Valleigroep. Bleek dat de ze vergeten waren om de schade door de sturen naar Pon. Nadat ik de eerste keer had gebeld hebben ze mijn zaak opgestuurd. De medewerker kon nu in het systeem niets vinden en heeft contact gezocht met de garantiespecialist. Blijkt dat Pon heeft aangegeven dat dit niet onder de garantie valt en dus ook niets vergoed. Hierop heeft de garage punten doorgestuurd waarom zij wel denken dat het onder de garantie valt. Ik gaf aan dat ik toch 12 jaar garantie heb. De medewerker gaf aan dat dit niet onder carrosserie/lakgarantie valt maar onder onderdelengarantie die 2 jaar is. Hierbij gaf hij wel aan dat de auto netjes in onderhoud is en nog jong is en dat je dit soort dingen pas kan ontdekken wanneer het aan de oppervlakte komt. Ik heb de medewerker wel verteld van de melding op ons forum en dat dit een kwaal is van passat. De medewerker gaf aan dat het ook voorkomt bij de tourans. A.s. maandag wordt ik terug gebeld. Al met al weer een apart verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag zelf maar weer opgebeld. Zou eigenlijk afgelopen maandag terug gebeld worden. Tot mijn grote verbazing kreeg ik te horen dat Pon toch akkoord heeft gegeven voor reparatie. :shock::D:D:D:D:D

Volgens de medewerker staat er niet bij hoe de schade wordt verholpen. Ik gaf aan dat mijn voorkeur uitgaat naar een nieuwe achterklep. De medewerker vertelde dat dit wel de makkelijkste manier is om de schade te verhelpen. Hij gaf aan dat er ook een mogelijkheid is om de klep te demonteren en het euvel, de plaat aan de binnenzijde waar de verlichting op gemonteerd is te behandelen en dan vervolgens de achterklep op nieuw te spuiten. Al met al blij met hetgeen dat ik geen kosten heb bij deze reparatie.

Alleen ben ik de auto 2 dagen kwijt. Maar daar valt mee te leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben benieuwd wat ze hiervan zullen zeggen morgen.

Blazen zijn niet opengebroken dus zit er onder en aan de plaat houder zit er een bescherming op en zelfs daar in zitten de blazen ingedrukt.

:blink: Weet al wat ze zullen zeggen....dit valt uitzonderlijk buiten de garantie... :x

Garantie is eigenlijk dikke zever en lucht.

post-5402-1423829176,5825_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ben benieuwd wat ze hiervan zullen zeggen morgen.

Blazen zijn niet opengebroken dus zit er onder en aan de plaat houder zit er een bescherming op en zelfs daar in zitten de blazen ingedrukt.

:blink: Weet al wat ze zullen zeggen....dit valt uitzonderlijk buiten de garantie... :x

Garantie is eigenlijk dikke zever en lucht.

 

Jeetje als ik dit zie dan valt het bij nog mee. Zoals je hebt kunnen lezen zei PON de eerste keer bij geen garantie. Ik heb toen aangegeven dat ik hieer niet mee akkord ga en stappen zou gaan ondernemen door mijn rechtsbijstand in te schakelen. Door de garage is hier toen weer contact opgenomen met PON met gevolg dat alles onder garantie wordt verholpen. Je moet volgens mij echt geluk hebben met de afhandeling. Ga niet zo maar akkoord met wat ze zeggen. Ik ben benieuwd. Succes!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag laten tonen en ze gaan het voorleggen bij de invoerder.

Kreeg al meteen 2 commentaren

- Ongeval schade: nee, geen achter schade gehad door ongeval.

- Normaal zit de plaat beschermer op de klep en niet op de plaat.

Waarop ik antw: heeft er nooit opgestaan en dat ik het zelf heb aangeschaft en aangebracht.

Kon volgens hem niet is affabriek

Verwees hem naar zijn showroom :) Geen enkel voertuig heeft er één op zitten :mrgreen:

 

Dat wordt even afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nie afgeven danny , ik ben ook afgescheept den eerste keer , ze zijden dat door de inoxe plaat die trillingen veroorzaakte er roest vorming onstond onder de plaat houder , ik zij lul nie uit uwe nek en vul da formulier in , toen em zag dat ik nie van gisteren was heeft em dan toch de boel ingevuld, 1 maand later telefoon , auto langsbrengen voor herspuiten van klep

kreeg de auto trug , heel de muziek installatie ontregeld , zelfs knopkes op de versterkers omgezet , die moesten daar met hun poten vanaf blijven , heb dan maar klacht neergelegd bij die garage en nooit iets meer van gehoord , die dekken elkaar in die ........

klep is wel goed gemaakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden