Ga naar inhoud

Extreme lekkage.. (Waarschijnlijk Verholpen! update)


Dtc_Jeff

Aanbevolen berichten

Sinds van de week ben ik erachter dat de vloer onder en achter de bestuurdersstoel zeik en zeik nat is..

Vandaag kwam ik na het werk bij me auto, staat er gewoon een plas achter me stoel en zitten er al vissen in.. :shock:

 

Met alle gekheid op een stokje, toen ik thuis kwam de waterstofzuiger maar uit de schuur gehaald en 4liter water van de vloer gezogen.. HOEVEEL?!?! Yup 4 liter.. De vloer voelde nu alleen nog maar klam aan..

 

Nou heb ik het vermoeden dat de pijpjes onder de stoel blank staan en heb mijn "pluggen" dan ook nog niet verwijderd.

maar nou ga ik net even tanken en weer thuis gekomen is de vloer weer zeiknat, niet dat er een plas in staat maar echt goed nat, kan ik nu nog steeds aannemen dat het aan de pluggen onder de parafaam ligt? Of heeft dit hoogstwaarschijnlijk

een andere oorzaak..?

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zo dan jongens wat een super snelle reacties, ik kan me haast niet voorstellen dat er zoveel water

door de deurpanelen loopt.. en de zijkant van de vloerbedekking is ook droog (op en tegen de dorpel)

Maar moet je onder de accu / rembekrachtiger in die bakjes dan water zien staan? want dat zie ik namelijk niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds van de week ben ik erachter dat de vloer onder en achter de bestuurdersstoel zeik en zeik nat is..

 

Ik heb het van de zomer ook gehad. Ik denk dat er 10 liter water in lag. Ik heb toen alle schuim onder de vloermatten onderuit gesneden en buiten laten drogen. Bij mij was het de rubber dop in het parfan die verstopt zat. Ik kon toen daar ook het water zien staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha inderdaad.. Had onderweg naar huis al last van de sloten die te pas en te onpas op slot en van slot schoten,

omdat ik al het een en ander hier gelezen had dacht ik aan de comf. module..

Nu de vloer redelijk droog is heb ik daar geen last meer van dus laat de auto morgen wel overdekt staan,, dan mezelf maar opofferen en met de fiets naar me werk :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook de interieurfilter zijn. Rotte afdichting.

Maar dat levert alleen problemen op als je accubak vol water blijft staan door verstopte pluggen :wink:

 

@ topicstarter:

Ga er inderdaad maar vanuit dat het die pluggen zijn.

In tegenstelling tot wat hierboven wordt beweerd zegt het dus helemaal niets als er momenteel geen water in de accubak staat. Het is dan namelijk tijdens een flinke regenbui nog steeds heel goed mogelijk dat er dan wel water in blijft staan en dat loopt je dan ook naar binnen. Ben je dan na de bui zover om te kijken of er water in staat dan is dat al verdwenen (in je interieur of naar onderen op de straat).

Dus heel simpel: 'sofort' die pluggen eruit :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag druk geweest met de auto, maar die update staat in mijn verhaal..

 

Ik ben vanochtend begonnen met het verwijderen van de beide plugs,

de ene achter de rembekrachtiger netjes kapot gesneden i.v.m. de remleiding die er doorheen loopt

Toen maar even met de stofzuiger al het water van de vloer te halen en hem zo droog mogelijk

te maken,

 

Na een kort ritje zag ik dat de vloer alweer redelijk nat was maar de straten hier zijn droog en het

regende niet dus hoop dat het komt omdat die buisjes nog vol met water zitten,, kan dat?!

 

De Boosdoeners :evil:

 

15012011004.jpg

 

Deze 2 rubbers zaten echt vol met bagger en troep dus die waren zeker verstopt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleempje erbij, mijn binnenverlichting wwrkt niet meer..

Dacht eerst aan een zekering maar die is nog heel, en de comfortmodule..

Tsja heeft een 3b een comfortmodule? Mijn c..v. Doet het nog gewoon dus geloof

niet dat hij kapot is..

 

Lekker raadsel :P

Comfortmodule zit onder de vloerbedekking bij de bestuurdersstoel. Dus als je daar 4 liter water had staan kan die zomaar stuk zijn.. (ondanks dat hij in een waterdichte doos zit) Je kan iig controleren of er water in staat.

 

Zie hier: viewtopic.php?f=151&t=24618

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inderdaad ook bang voor je comfortmodule. Dat ding stuurt een heleboel functies aan maar als hij de geest geeft gaat dat meestal niet allemaal in 1 keer kapot. Dus dat je vergrendeling het (nog) wel doet zegt helaas nog niet zoveel.

Maar ik zou zeker ook even je zekeringen controleren, wie weet heb je geluk en is dat het probleem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed lees heb je wel water weggezogen, maar heb je nog niet bij de comfortmodule gekeken. Deze zit onder de vloerbedekking bij de bestuurdersstoel. Hier is ook het diepste punt, dus grote kans dat daar nog water ligt. Je moet de vloerbedekking los halen en weg klappen, zie voor uitleg de link van Raphael.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden