Ga naar inhoud

Hoe maak jij je ruiten ijsvrij?


Cees

Aanbevolen berichten

Heb ook een spuit busje.. werkt goed.. alleen de ramen gaan van binnen daardoor beslaan :? Lijkt meer te beslaan dan als je gaat krabben.

Ik heb voor dit jaar een spuit bus met gas druk.. even kijken of die ook werkt..

Uiteraard krab ik ook wel eens.. en ook wel eens met lauw water gedaan.. daarmee gaat soms niet al het ijs weg.. maar scheelt weer krabben.. of het bevriest weer meteen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buurman van mij:

Ik gebruik een emmer met heet water, ramen meteen ijsvrij en vries niet zo snel op.

Er kleeft wel een nadeeltje aan (ach een kleintje dan) als het je te snel doet, knapt je ruit, maar dan heb je helemaal geen last meer van een bevroren voorruit (weg?).

7063.jpg

Even bellen naar carglas of autototaalglas en je krijgt een nieuwe.

broken_glass.jpg

:roll:

Ik zelf gebruik gewoon een cdhoesje of een ordinaire ijskrabber, maar wel heel voorzichtig bij de rubbers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buurman van mij:

Ik gebruik een emmer met heet water, ramen meteen ijsvrij en vries niet zo snel op.

Er kleeft wel een nadeeltje aan (ach een kleintje dan) als het je te snel doet, knapt je ruit, maar dan heb je helemaal geen last meer van een bevroren voorruit (weg?).

http://www.aljazeera.com/cgi-bin/news_s ... s/7063.jpg

Even bellen naar carglas of autototaalglas en je krijgt een nieuwe.

http://www.patriotautoglassinc.com/imag ... _glass.jpg

:roll:

Ik zelf gebruik gewoon een cdhoesje of een ordinaire ijskrabber, maar wel heel voorzichtig bij de rubbers.

 

Ik gebruikte ook lauw water.. dan is de kans al kleiner dat het knapt.. Maar van koude ruit naar warm zal het minder snel gebeuren dan van warme ruit naar koud..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds kort slapen beide auto's binnen, in plaats van eentje. Krabben hoeft dus niet meer. Hoewel... Mijn pa moet vaak/altijd met de LT op weg, en die staat natuurlijk buiten. :)

 

Voorheen allerlei handige attributen die toevallig binnen handbereik lagen... CD-doosjes, krabbers, bankpasjes (die breken vrij snel :? )

Daarnaast gebruikte mijn moeder vaker zo'n spuitbus, maar heb dit nooit in werking gezien eigenlijk... Werkt dat een beetje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de krabber zonder handschoen, dus inderdaad Trendline. Maar ik ga denk ik een stuk alufolie dat je achter de verwarming plakt om maat knippen en dat gebruiken ter bescherming. Eens kijken of dat werkt. Is in ieder geval een stuk goedkoper dan een garage laten plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

KRABBEN: Laat ik mijn personeel doen. Zij staan heel vroeg op, om mijn motorvoertuig weer elke morgen geheel ijsvrij voor te rijden .................... op het station. :roll:

 

 

Voor die keren dat ik met de auto ga (wanneer ik elders een afspraak heb) moet ik het helaas zelf doen. Ik maak dan gebruik van een krabber (m.i. van een goed merk), maar dat heeft wel zijn sporen achtergelaten in de vorm van kleine krasjes. Misschien deze winter ook maar aan de spuitbus?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de spuitbus van Shell. Werkt prima behalve als er ook sneeuw in combinatie met ijs is. Dan wordt het allereerst krabben en eventueel daarna vrolijk wat erop spuiten. Spul werkt goed, maar je moet wel even wachten met het gebruik van de ruitenwisser anders wordt de laag te dun en kan het opnieuw bevriezen en dan zie je niets meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden