Ga naar inhoud

  • 0

Wanneer winterbanden?


blastaway

Vraag

  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb ze er vandaag toch opgelegd. Ga over 2 weken naar Zweden en Denemarken en wil geen Risico lopen. Krijg ze volgende week er niet op qua planning, dus vandaag maar gedaan. Woon op een Dijk aan het water en daar komen ze niet strooien en vegen en iedereen die zegt dat winterbanden onzin is mag hier eens komen oefenen als het glad is. Met alle respect, maar dan ben je voor mij de banaan van het jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

winterbanden nog nooit gehad ik rij nu 13 jaar zonder. en nog nooit schaden gereden en ik rij gemiddeld tussen de 20000 en 40000 km per jaar.

bij veel mensen is het zo ik heb winterbanden dus ik kan veilig door rijden mij gebeurd niks, en ik zeg das fout gedacht. als jij met 100 km pu op een file in rijd ga je er toch echt vol in. net als mensen die denken ik heb een auto vol airbags dus ik zit veilig.

ik zeg rij met je volle verstand en houd afstand. ik zeg liever 15 min later thuis dan in het ziekenhuis.

ik reed vorige winter rond 22:30 door belgie in die zware sneeuwstormvan de 4 banen waren er 3 in gebruik de 4de lag nog vol sneeuw 15cm. we gingen gemiddeld 20km en op de vluchtstrook vol gestrande vrachtwagens(denk ivm de verplichte rusttijden) komt er opeens een vrachtwagen met denk ik 90plus km voorbij gestierd. nou ik was blij dat ik eraf moest ik zou niet willen weten wat er was gebeurd als iemand moest uitwijken naar links.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm had vorig jaar ook geen winterbanden eronder maar bij een hellinkje onder een viaduct door gleed ik mooi wel even wat verder dan gehoopt!

 

Niettemin niet veel problemen behalve wat minder grip... Maar dit jaar gaan ze er zeker onder!! Ben niet alleen voor de gezelligheid helemaal naar HIA gereden! Haha! Zie wel wanneer, heb komende vrijdag ATV, wie weet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb afgelopen winter in giga slecht weer gereden met gloednieuwe winterbanden.

Wat reed dat goed !

En als ik dan elke paar minuten in mijn binnenspiegel kijk en mijn 2 kids rustig zie slapen heb ik ook rust.

Want die twee kaboutertjes mogen niets overkomen.

Ik kan iedereen winterbanden aanraden !

Gevaar is wel dat je iets harder gaat rijden omdat het goed aanvoelt.

Wees hier voorzichtig mee, anders neemt het effect van de band hard af.

Ook winterbanden hebben een grens waar ze geen grip meer hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
winterbanden nog nooit gehad ik rij nu 13 jaar zonder. en nog nooit schaden gereden en ik rij gemiddeld tussen de 20000 en 40000 km per jaar.

bij veel mensen is het zo ik heb winterbanden dus ik kan veilig door rijden mij gebeurd niks, en ik zeg das fout gedacht. als jij met 100 km pu op een file in rijd ga je er toch echt vol in. net als mensen die denken ik heb een auto vol airbags dus ik zit veilig.

ik zeg rij met je volle verstand en houd afstand. ik zeg liever 15 min later thuis dan in het ziekenhuis.

ik reed vorige winter rond 22:30 door belgie in die zware sneeuwstormvan de 4 banen waren er 3 in gebruik de 4de lag nog vol sneeuw 15cm. we gingen gemiddeld 20km en op de vluchtstrook vol gestrande vrachtwagens(denk ivm de verplichte rusttijden) komt er opeens een vrachtwagen met denk ik 90plus km voorbij gestierd. nou ik was blij dat ik eraf moest ik zou niet willen weten wat er was gebeurd als iemand moest uitwijken naar links.

 

Het is ook een hulpmiddel, geen vrijwaring om met sneeuw en ijzel te kunnen doorrossen.

Maar die stakkers die dat doen zul je altijd houden, net zoals met hevige regenval maar door blijven racen.

 

Maar het is duidelijk dat je nog nooit winterbanden hebt gehad, zou het toch eens proberen.

Denk dat het een aardige eyeopener voor je wordt, techniek staat niet stil.

Winterbanden hebben de laatste jaren een enorme vooruitgang geboekt door nieuwe technieken en compounds waardoor het verschil in rijeigenschappen is winterse omstandigheden tussen de zomerband en winterband vele malen groter is dan jaren geleden.

Al rij je met je volle verstand, wat je ook met winterbanden moet doen, meer tractie krijg je daar niet van, met winterbanden wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

typische reactie van iemand die nog nooit met winterbanden gereden heeft.

testen enzo wijzen maar al te duidelijk uit hoeveel korter je in WINTERSE omstandigheden remt! Je hebt die miserie niet dat je constant zit te slippen op en helling, of bij bochten of wat ook.

Toen vorig jaar die sneeuwstorm in belgie raasde moest ik ook gaan werken, iedereen rechts of midden aan het prutsen en slippen

linkerrijvak geen auto te zien, behalve mezelf of een andere enkeling met winterreifen.

Ik rij netjes met een secure 50kmh door de sneeuw terwijl de rest zijn leven riskeert ...

Tuurlijk zijn er van die APEN die zich DE man voelen en denken dat hen niets kan gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Iemand ook ervaring met Bridgestone banden? (volgens mij het huismerk van Kwikfit?)En welke hoogte en breedte moet ik kiezen voor de passat? De velgen die er nu op liggen zijn 15''

 

Denk dat je nu ook 195-65-15 eronder heb?

Zou dat gewoon zo houden dan.

Beste is wel een setje stalen velgen te versieren voor je winterbanden, banden elke keer van en op een velg persen vinden ze niet fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik hoop dat de winter mee zal vallen aangezien ik een hekel heb aan die koude witte winters. Er zullen altijd mensen blijven die een reden hebben de winterbanden niet te gebruiken. Daar zijn we mensen om en gelukkig is ons land (nog) democratisch en mogen we dat zelf weten. Mijn Schoonpa rijdt overigens op All season banden en moet zeggen dat die ook niet verkeerd zijn.

 

Het nadeel van mensen zonder de winterbanden vind ik dat ze een langere remweg hebben en daarmee ook een gevaar voor mij zijn aangezien ik wel op tijd kan remmen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Iemand ook ervaring met Bridgestone banden? (volgens mij het huismerk van Kwikfit?)En welke hoogte en breedte moet ik kiezen voor de passat? De velgen die er nu op liggen zijn 15''

 

Denk dat je nu ook 195-65-15 eronder heb?

Zou dat gewoon zo houden dan.

Beste is wel een setje stalen velgen te versieren voor je winterbanden, banden elke keer van en op een velg persen vinden ze niet fijn.

 

We gaan ze nu op deze velgen laten zetten en volgende zomer kopen we dan nieuwe zomerbanden met licht metaal. ik neem aan dat de banden op de velgen persen extra kosten met zich mee brengen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Iemand ook ervaring met Bridgestone banden? (volgens mij het huismerk van Kwikfit?)En welke hoogte en breedte moet ik kiezen voor de passat? De velgen die er nu op liggen zijn 15''

 

Denk dat je nu ook 195-65-15 eronder heb?

Zou dat gewoon zo houden dan.

Beste is wel een setje stalen velgen te versieren voor je winterbanden, banden elke keer van en op een velg persen vinden ze niet fijn.

 

We gaan ze nu op deze velgen laten zetten en volgende zomer kopen we dan nieuwe zomerbanden met licht metaal. ik neem aan dat de banden op de velgen persen extra kosten met zich mee brengen..

rekening houden met 10 tot 15 euro per band.

Het iws natuurlijk niet alleen het erom trekken maar ook het balanceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Iemand ook ervaring met Bridgestone banden? (volgens mij het huismerk van Kwikfit?)En welke hoogte en breedte moet ik kiezen voor de passat? De velgen die er nu op liggen zijn 15''

 

Ik heb de afgelopen 3j met bridgestone Blizak gereden, 195/65/15.

Eerst onder de Tolede, en vorig jaar eerste maar onder de passat = alleen maar LOF :thumb:

 

Moet er nu 4 nieuwe hebben,en het worden er opnieuw van Bridgestone.

Heel goed in droog weer,ook bij iets warmer, op het natte ook super, en bij sneeuw helemaal toppie !

 

Ik wacht nog 2 weken en dan vliegen ze rond het staal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

deze banden zijn goed getest door de anwb in 2009. Via internet zijn de banden ong 80 euro per stuk en balanceren kost ong 10 euro per band. goedkoper dan deze actie van de kwikfit zal je het niet krijgen. je hebt zelf al een setje velgen? bepaal in ieder geval voor jezelf welke banden je wilt hebben, de kwaliteit is belangrijker dan de prijs. gr van Niels

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
typische reactie van iemand die nog nooit met winterbanden gereden heeft.

testen enzo wijzen maar al te duidelijk uit hoeveel korter je in WINTERSE omstandigheden remt! Je hebt die miserie niet dat je constant zit te slippen op en helling, of bij bochten of wat ook.

Toen vorig jaar die sneeuwstorm in belgie raasde moest ik ook gaan werken, iedereen rechts of midden aan het prutsen en slippen

linkerrijvak geen auto te zien, behalve mezelf of een andere enkeling met winterreifen.

Ik rij netjes met een secure 50kmh door de sneeuw terwijl de rest zijn leven riskeert ...

Tuurlijk zijn er van die APEN die zich DE man voelen en denken dat hen niets kan gebeuren.

 

:mrgreen: Ik doe ze er gewoon onder en rij al die glijende APEN die denken dat ze kunnen rijden, voorbij. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
typische reactie van iemand die nog nooit met winterbanden gereden heeft.

testen enzo wijzen maar al te duidelijk uit hoeveel korter je in WINTERSE omstandigheden remt! Je hebt die miserie niet dat je constant zit te slippen op en helling, of bij bochten of wat ook.

Toen vorig jaar die sneeuwstorm in belgie raasde moest ik ook gaan werken, iedereen rechts of midden aan het prutsen en slippen

linkerrijvak geen auto te zien, behalve mezelf of een andere enkeling met winterreifen.

Ik rij netjes met een secure 50kmh door de sneeuw terwijl de rest zijn leven riskeert ...

Tuurlijk zijn er van die APEN die zich DE man voelen en denken dat hen niets kan gebeuren.

 

:mrgreen: Ik doe ze er gewoon onder en rij al die glijende APEN die denken dat ze kunnen rijden, voorbij. :lol:

 

 

Helemaal mee eens heb vorig jaar toen ik de Passat kocht (1 dag voordat de winterse periode begon) zonder winterbanden gereden. Heb regelmatig met zweet billen in de auto gezeten met 18 inch zomer banden. Voor mij nooit weer, hiervoor altijd winterbanden gereden dus nu weer een setje besteld voor de passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik rijd deze winter op 16 inch winter banden voor ,en achter gewoon nog de zomerbandjes. niet optimaal maar werkt ook

:shock:

En dan nog moeten de beste banden achter staan.

Schuif je dan voel je dat meteen aan je stuur als de slechte voor onder steken.

Steken ze achter en schuif je dan is het te laat om in te grijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden