Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Weet je wat dan het kostenplaatje is?

 

Tot nu zijn de meeste gedupeerden getroffen door een kapotte PD van cylinder 2 of 3, ik heb nog niet gehoord dat een vervangen Siemens verstuiver het daarna opnieuw begaf. Grootste frustratie is dat je niet weet of het opnieuw gebeurd.

Wanneer je over gaat op Bosch dan moet dacht ik ook de de ECU van Siemens door een Bosch worden vervangen. 1 x ECU + 4 PD = ???

 

Ik ben heel benieuwd hoe VVT dat doet en voor welke prijs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of ze uit dezelfde fabriek komen weet ik niet, maar bij de BKP motoren hebben de Siemens verstuivers al heel veel financiële en morele schade veroorzaakt doordat je in een keer stil komt te staan, de ECU schakelt onmiddellijk de motor uit al rijd je 120, is bijna geen vergelijkbare storing die dit veroorzaakt, daarnaast heeft VW tot sept dit jaar nooit enige verantwoordelijkheid genomen voor dit probleem en draaiden de gebruikers voor zo'n € 1000,-- per verstuiver op. Er is nu een coulance regeling die niet door PON wordt gepubliceerd aan de gebruikers, waarbij er tot zo'n 200.000 km coulance wordt verleend. De meeste BKP's van deze serie zijn nu deze km stand gepasseerd dus reken maar uit, voordeel PON.....

 

De storing zelf schijnt in het stukje elektronica te zitten van de verstuiver, maar niemand heeft daar nog een plausibele verklaring voor kunnen geven en Siemens, dat begrijp je wel, zwijgt in alle talen! Er wordt gezegd op de fora dat het steeds om verstuiver 2 en 3 gaat, die zitten in het midden van de cylinderkop en zouden het heetst worden.... Bij een luchtgekoelde motor heb ik daar beeld bij, bij de VW kever 1300 CC had je vroeger na 100.000 km vaak een uitlaatklep door de zuiger van de 3e cylinder omdat die het laatst werd gekoeld door de luchtstroom. Bij een vloeistofgekoeld blok heb ik daar geen beeld bij, maar ik ben geen wetenschapper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Weet je wat dan het kostenplaatje is?

 

Tot nu zijn de meeste gedupeerden getroffen door een kapotte PD van cylinder 2 of 3, ik heb nog niet gehoord dat een vervangen Siemens verstuiver het daarna opnieuw begaf. Grootste frustratie is dat je niet weet of het opnieuw gebeurd.

Wanneer je over gaat op Bosch dan moet dacht ik ook de de ECU van Siemens door een Bosch worden vervangen. 1 x ECU + 4 PD = ???

 

Ik ben heel benieuwd hoe VVT dat doet en voor welke prijs?

 

Bij mij is de ECU vervangen (weet niet door welk model) incl 1 pompverstuiver, cilinder 2.

Alles onder coulance vervangen.

 

ECU = 1000 euro

Pompverstuiver = 600 euro

Verder nog wat klein spul als pakkingen e.d. waardoor de totale rekening op 1800 zou komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet dat 4 verstuivers en een ECU van Bosch hebben. Daarnaast moet er wat aan de kabelboom gewijzigd worden. Daarnaast weer een programma op de ECU zodat hij weer loopt.

Voor de prijs moet je VVT hebben. Daar heb ik geen idee bij. Maar aankoop van 4 verstuivers en ECU en verkoop van 4 verstuivers en ECU moet in theorie redelijk kosten neutraal kunnen gebeuren. Dan heb je enkel nog de arbeidsloon.

 

Je belijft zeker ruim onder de 1800,- die hierboven even wordt voorgerekekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na alle min of meer OFF-TOPIC berichten nu maar weer één duidelijke ON-TOPIC...

 

Woensdagavond viel mijn Passie stil. De 3C. Ik zag nog net toen ik de auto veilig aan de kant probeerde te zetten, dat er in mijn display "Engine Failure" stond. Eenmaal aan de kant wilde de auto niet meer starten en heb ik de - eerst Vdub - en daarna de Wegenwacht gebeld. Na de verhalen of het forum gelezen te hebben, wist ik natuurlijk wel wat me te wachten stond. De dame van de ANWB wilde eerst een monteur langssturen. Deze zou bepalen of de auto weggesleept zou worden. Een uurtje later was de wegenwacht gearriveerd en is hij met een onderzoek begonnen. Hij had het idee dat de V-snaar was gebroken maar kwam er al snel achter dat die in orde was (pfff). Het volgende idee was dat er wellicht geen (of niet goede) brandstof richting de motor ging. Nadat hij ook dat had uitgesloten door wat diesel door het motorcompariment te spuiten had hij eveneens het idee dat het wel eens aan de injector zou kunnen liggen. Ik heb nog gezegd dat hij het kleppendeksel wel kon openschoven en de betreffende injector kon loskoppelen zodat ik op 3 pitten verder kon maar daar heeft hij voor bedankt.

 

Een sleper heeft de auto een dag later naar AUTOHAAS in Zutphen gebracht. De auto is daar 's middags om 14:00uur afgeleverd. Vanmorgen om 11 uur werd ik door de garage gebeld en werd aangegeven dat inderdaad een injector kapot was (nummer 3 voor de statistieken) en dat ze deze incl. kabelboom hebben vervangen. Ik heb helemaal niets hoeven af te rekenen omdat het geheel onder de coulanceregeling wordt afgehandeld. Super service van AUTOHAAS. De bloemen op de toonbank was het minste dat ik kon doen.

 

Nog enkele gegevens om het log up-to-date te houden... 3C, 2007, 125kW, BMR, 151.000km

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heel vervelend van de ellende om 's avonds stil te staan maar goede service van dealer Autohaas :thumb:

 

En alweer een PD 2e of 3e cilinder.......

 

Maar motorcode BMR is het geen BKP? Wat voor verstuivers zitter er dan in??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heel vervelend van de ellende om 's avonds stil te staan maar goede service van dealer Autohaas :thumb:

 

En alweer een PD 2e of 3e cilinder.......

 

Maar motorcode BMR is het geen BKP? Wat voor verstuivers zitter er dan in??

 

BMR is volgens mij Siemens. Dacht dat alle 170pk versies Siemens hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben ff de draad kwijt met de Siemens verstuivers, voor de 2.0 l Tdi staat in ETKA

 

Motorcode BKP, BMA, BVE en BWV verstuivers met nr eindigend op D en DX

 

Voor motorcode BMR en BUZ verstuivers eindigend op M en MX, er staat niet bij of het Bosch of Siemens is, wellicht dat het aan het nr te herkennen is???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn auto heb ik laatst uitgelezen (3C 2.0 TDI uit begin 2006) hij gaf een foutmelding op verstuiver nummer 1. gisteren was mijn vrouw onderweg naar Rotterdam en op de snelweg viel hij still. "engine faillure" nadat ze op mijn advies alles had uitgeschakeld en weer opnieuw startte deed hij het bij poging 3 gelukkig weer.

 

Als nu blijkt dat ik problemen met mijn verstuiver of verstuiver kabelboom heb, valt dit dan onder een coulance regeling?

 

Gr, Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn auto heb ik laatst uitgelezen (3C 2.0 TDI uit begin 2006) hij gaf een foutmelding op verstuiver nummer 1. gisteren was mijn vrouw onderweg naar Rotterdam en op de snelweg viel hij still. "engine faillure" nadat ze op mijn advies alles had uitgeschakeld en weer opnieuw startte deed hij het bij poging 3 gelukkig weer.

 

Als nu blijkt dat ik problemen met mijn verstuiver of verstuiver kabelboom heb, valt dit dan onder een coulance regeling?

 

Gr, Paul.

 

Bij mij is de verstuiver nr3 vervangen. Volledige coulance.

Na wat testen moest de boordcomputer ook vervangen worden en viel onder dezelfde regeling. :)

 

Mochten ze het niet zelf roepen, dan moet je zelf actie ondernemen richting de PON.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn er nog meer voorwaarden waaraan ik (de auto) moet voldoen om coulance te krijgen? ik heb nl. al gebeld met de dealer in Tilburg maar die lijkt niet echt mee te werken. De laatste km stand van 118000 staat bij hun in het systeem vanaf toen tot nu (160000) is bij hun niets bekend, dus geen coulance is de reaktie. :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij heeft het niks te maken met of je auto in onderhoud is bij VW, check eerst wel ff je motorcode voor je daar je recht gaat halen.

Als je geen Siemens PD hebt dan heb je kans dat het alleen je PD-kabelboom maar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zijn er nog meer voorwaarden waaraan ik (de auto) moet voldoen om coulance te krijgen? ik heb nl. al gebeld met de dealer in Tilburg maar die lijkt niet echt mee te werken. De laatste km stand van 118000 staat bij hun in het systeem vanaf toen tot nu (160000) is bij hun niets bekend, dus geen coulance is de reaktie. :evil:

 

Als het echt de verstuivers zijn met de juiste code, dan is het altijd coulance, ongeacht welke VW dealer.

Mochten ze er niets van willen weten, dan is het tijd voor een andere garage. :P

Van een VW-garage mag je wel verwachten dat ze hierin meewerken. Ze krijgen er goed geld voor allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden