Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.
Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen
en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:
- wat is er vervangen?
- Bij welke km-stand?
- bouwjaar en motortype?
- coulance verleend?
1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP
2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller
3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.
4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.
5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.
6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP
7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.
8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006
9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA
10: Speedyace:
93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.
96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp
99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)
103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.
103.000km compleet nieuw blok.
Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed
11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.
- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot
- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)
- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot
12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.
- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.
- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.
13. fordford2 3C 2.0TDI BMP
145.000: nieuwe tandempomp
152.000: dieselpomp in de tank defect
14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.
15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.
1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)
2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).
20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.
nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)
- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot
- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen
- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen
- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom
Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.
21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.
22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind
23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline
155000 brandstofpomp 70% coulance
165000 abs sensor
165000 handremschakelaar
165000 stuurkolom
185000 verstuiver
24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline
134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan
50.000Km Waterpomp
55.000Km Warmtewisselaar
70.000Km Koppeling
78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)
85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen
Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!
25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI
Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.
208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-
Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!
Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.
31. Johnny's vw
Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.
32. dionverbocht
Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).
1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.
33. ebouvriie
3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom
bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga
Vraag
giromaat
Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.
Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen
en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:
- wat is er vervangen?
- Bij welke km-stand?
- bouwjaar en motortype?
- coulance verleend?
1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP
2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller
3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.
4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.
5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.
6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP
7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.
8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006
9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA
10: Speedyace:
93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.
96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp
99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)
103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.
103.000km compleet nieuw blok.
Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed
11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.
- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot
- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)
- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot
12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.
- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.
- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.
13. fordford2 3C 2.0TDI BMP
145.000: nieuwe tandempomp
152.000: dieselpomp in de tank defect
14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.
15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.
16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.
17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000
18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.
19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005
1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)
2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).
20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.
nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)
- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot
- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen
- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen
- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom
Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.
21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.
22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind
23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline
155000 brandstofpomp 70% coulance
165000 abs sensor
165000 handremschakelaar
165000 stuurkolom
185000 verstuiver
24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline
134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan
50.000Km Waterpomp
55.000Km Warmtewisselaar
70.000Km Koppeling
78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)
85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen
Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!
25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI
Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.
26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline
Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.
Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.
27: TJB Motorcode BKP.
Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).
Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.
Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)
28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)
km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance
km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance
29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC
km 210000 kabelboom vervangen
km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)
30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.
177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-
179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44
185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-
200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58
206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01
208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-
Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!
Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.
31. Johnny's vw
Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.
32. dionverbocht
Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).
1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.
33. ebouvriie
3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom
bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
68
54
51
47
Popular Days
3 jun
19
5 jun
19
25 jul
15
17 okt
13
Top Posters For This Question
Willem nunspeet 68 posts
Ozzy 54 posts
Fopperr 51 posts
Vdub 47 posts
Popular Days
3 jun 2012
19 posts
5 jun 2012
19 posts
25 jul 2011
15 posts
17 okt 2011
13 posts
Popular Posts
harrow
yep mijnes is ook weer terug loopt gelijk een stuk soepeler roeten is gebleven maar voor m'n gevoel klimt de motor wel makkelijker in toeren verbruik kan ik nog niets over zeggen maar rijdt wel een
quasimodo
Vorige week is bij mij 'Werkplaatsactie 23H9' uitgevoerd, nadat de auto stilgevallen was in de parkeergarage. De auto is door de dealer opgehaald uit de garage en daar bleek dat de auto nog recht had
Posted Images
657 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten