Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 navigatiebeschermer is leverbaar!


Passat-Fanaat

Vraag

Beste mensen,

 

Eindelijk, eindelijk kan ik jullie updaten over het systeem dat je RNS 510 navigatiesysteem beschermt tegen diefstal.

Het is gelukt. De beschermer is vanaf vandaag te bestellen bij de dealer.

 

Hoe is de beschermer tot stand gekomen?

Ik heb medio december 2009 een uitvinding gedaan die samen met PON verder is ontwikkeld.

Hierbij heeft PON alle mogelijke medewerking gegeven; zij wilden het probleem ook zo snel mogelijk oplossen.

 

Waarom heeft het zo lang geduurd?

Dat had drie belangrijke oorzaken:

- Er zijn verschillende sterkte-tests uitgevoerd in samenwerking met PON. Pas na verschillende tests waren we echt tevreden over de inbraakwerende werking.

- De beschermer moest ergonomisch en mooi worden vormgegeven en zeer precies passen. Dat vereiste geavanceerde techniek en meerdere prototypes.

- Voor de beschermer is patent aangevraagd. Dat kost tijd en vereist radiostilte. Ik kon dus niet eerder communiceren over welke vordering dan ook.

 

Voor welke auto's is de beschermer nu beschikbaar?

Op dit moment is de beschermer beschikbaar voor de VW Passat (v.a. 2005) en de VW Golf VI.

PON heeft aangegeven dat de komende maanden ook beschermers voor alle andere VW-modellen worden ontwikkeld.

Dan volgen ook beschermers voor SEAT en Skoda. Hier hoeven alleen de bevestigingspunten voor te worden ontwikkeld, wat veel minder tijd kost dan de beschermer zelf.

 

Hoe kom ik aan een beschermer?

Vanaf vandaag is de beschermer te bestellen bij de VW-dealers. Zij zijn gisteren geïnformeerd over de beschermer. Er is ook informatie verstrekt aan enkele fleetowners van leasemaatschappijen. Inbouw moet plaatsvinden door de dealer. Dat is zelf nauwelijks te doen. Is echt precisiewerk, de dealer heeft hier (speciaal) gereedschap voor.

 

Wat gaat de beschermer ongeveer kosten?

PON heeft aangegeven dat de beschermer tegen kostprijs wordt geleverd. Reken op ongeveer EUR 200,-- inclusief inbouw door de dealer.

 

Hoe werkt de beschermer?

De beschermer bestaat uit een mooi vormgegeven zwarte metalen kap. Hij kan eenvoudig op vier stalen 'paddestoeltjes' worden geschoven die in het dashboard zijn aangebracht.

Deze paddestoeltjes zijn met een slim systeem zeer vast gemonteerd in het dashboard. De kap bedekt het navigatiesysteem volledig en wordt met een sleuteltje op slot gedaan.

Monteren of losmaken van de kap kost slechts enkele seconden. De kap kan opgeborgen worden in je portiervak. Je dashboard of je navigatiesysteem beschadigen niet bij monteren of losmaken. Je navigatiesysteem / radio / DVD speler kan gewoon blijven werken, zelfs als je de kap laat zitten tijdens de rit (dan bediening via het stuurwiel).

 

Beschermt dit systeem werkelijk afdoende?

Volmondig: JA.

De beschermer is bestand tegen boren, slijpen, schroevendraaiers, breekijzers, etc.

Samen met PON zijn zeer grove en brute slooptests uitgevoerd: Hij gaat niet stuk. Je navigatiesysteem is niet toegankelijk.

Het gehele systeem, de beschermer, de bevestigingspunten en het slot zijn van topkwaliteit en worden in Nederland geproduceerd.

Bovendien is je navigatiesysteem volledig afgedekt, dus van buiten is wel te zien dat de beschermer aangebracht is, maar niet welk systeem erachter zit.

 

Is er al praktijkervaring opgedaan?

Ja, het prototype is drie weken geleden in mijn auto ingebouwd.

Het werkt perfect.

 

Zijn er foto's?

Ja, ik heb er twee toegevoegd, van de vier (sierlijk vormgegeven) bevestigingspunten ('paddestoeltjes') en van de gemonteerde beschermer.

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Uitvinder

post-9415-1423825003,276_thumb.jpg

post-9415-1423825003,4323_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
@PassatFanaat / Jeroen: Is Navilock hetzelfde voor alle typen Passat? Kan ik dus een overbodige NaviLock van iemand met Passat uit 2008 op B7 van 2012 zetten? Ik neem aan dat RNS510 bij iedereen dezelfde maten heeft.

 

Ja dat kan, mijn buurman heeft een B7 en ik een 3C/B6 en die zijn het zelfde.

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hello, [original English version below]

 

Excuseer me als dit niet de praktijk te brengen, maar ik heb geen andere plek om dit te vragen. Ook, excuseer me voor het schrijven in het Engels en vervolgens vertalen (via Google Translate) in het Nederlands.

 

Ik heb een 2009 Tiguan en ik had mijn RNS 510 gestolen. Ik wil graag een RNS 510 beschermer kopen voor mijn nieuwe RNS 510 (gedekt door de verzekering). Ik kan betalen via PayPal, bankoverschrijving, ongeacht de methode heeft de voorkeur en aanvaard.

 

Hoe kan ik een RNS 510 beschermer kopen?

 

Heel erg bedankt!

 

Andrei Rinea.

 

----------------- ENGLISH VERSION ---------------

 

Hello,

 

Excuse me if this is not appropiate but I have no other place to ask this. Also, excuse me for writing in English and then translating (via Google Translate) in Dutch.

 

I have a 2009 Tiguan and I had my RNS 510 stolen. I would like to buy a RNS 510 protector for my new RNS 510 (covered by insurance). I can pay via PayPal, bank transfer, whatever method is prefered and accepted.

 

How can I buy a RNS 510 protector?

 

Thank you very much!

 

Andrei Rinea.

 

RNS 510 - Tiguan :

 

http://jayscarblog.com/wp-content/uploads/2012/06/rns-510-tiguan.jpg

http://shows.autospies.com/gallery/auto-show-photos.asp?imageId=60406&galleryId=79

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hello, [original English version below]

 

Excuseer me als dit niet de praktijk te brengen, maar ik heb geen andere plek om dit te vragen. Ook, excuseer me voor het schrijven in het Engels en vervolgens vertalen (via Google Translate) in het Nederlands.

 

Ik heb een 2009 Tiguan en ik had mijn RNS 510 gestolen. Ik wil graag een RNS 510 beschermer kopen voor mijn nieuwe RNS 510 (gedekt door de verzekering). Ik kan betalen via PayPal, bankoverschrijving, ongeacht de methode heeft de voorkeur en aanvaard.

 

Hoe kan ik een RNS 510 beschermer kopen?

 

Heel erg bedankt!

 

Andrei Rinea.

 

----------------- ENGLISH VERSION ---------------

 

Hello,

 

Excuse me if this is not appropiate but I have no other place to ask this. Also, excuse me for writing in English and then translating (via Google Translate) in Dutch.

 

I have a 2009 Tiguan and I had my RNS 510 stolen. I would like to buy a RNS 510 protector for my new RNS 510 (covered by insurance). I can pay via PayPal, bank transfer, whatever method is prefered and accepted.

 

How can I buy a RNS 510 protector?

 

Thank you very much!

 

Andrei Rinea.

 

RNS 510 - Tiguan :

 

http://jayscarblog.com/wp-content/uploads/2012/06/rns-510-tiguan.jpg

http://shows.autospies.com/gallery/auto-show-photos.asp?imageId=60406&galleryId=79

 

Please contact this forum member

Passat-fanaat or the site below

 

http://www.navishop.nl/volkswagen-rns-n ... 10694.html

 

http://www.volkswagenradio.nl/navilock-touran.html

 

Verstuurd van mijn GT-I9300

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En nog een voorval gevonden, waarbij RNS510 met Navilock is gestolen. :(

Zit zelf aan een website te denken "dontbuyvw.eu" om daar alle gedupeerde te verzamelen, om voor VAG een anti-reclame te maken, zodat ze daar eindelijk iets aan gaan doen. Ik begrijp dat iedere partij hiervan alleenmaar profiteert (VW verkoopt meer peperdure RNS, Carglass e.d. hebben veel extra werk, zelfs NaviLock draait ook weer omzet, criminelen hoeven niet te werken, schadeherstelbedrijven ook), maar de uiteindelijke gebruiker betaalt zich scheel. Aan de verzekering of zelf. Walgelijk.

Als NaviLock geen oplossing is, wat moet er dan gebeuren?

In al de jaren, dat ik auto rijd (BMW, Ford, Lexus, Toyota, Landrover) nog nooit hoefde ik me zorgen te maken om inbraken, hoewel in al mijn auto's altijd een goed navigatie systeem was ingebouwd. En nu met (nog te kopen VW) weet ik nog voor de koop niet, wat ik hieraan moet doen. Bah.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En nog een voorval gevonden, waarbij RNS510 met Navilock is gestolen. :(

Zit zelf aan een website te denken "dontbuyvw.eu" om daar alle gedupeerde te verzamelen, om voor VAG een anti-reclame te maken, zodat ze daar eindelijk iets aan gaan doen. Ik begrijp dat iedere partij hiervan alleenmaar profiteert (VW verkoopt meer peperdure RNS, Carglass e.d. hebben veel extra werk, zelfs NaviLock draait ook weer omzet, criminelen hoeven niet te werken, schadeherstelbedrijven ook), maar de uiteindelijke gebruiker betaalt zich scheel. Aan de verzekering of zelf. Walgelijk.

Als NaviLock geen oplossing is, wat moet er dan gebeuren?

In al de jaren, dat ik auto rijd (BMW, Ford, Lexus, Toyota, Landrover) nog nooit hoefde ik me zorgen te maken om inbraken, hoewel in al mijn auto's altijd een goed navigatie systeem was ingebouwd. En nu met (nog te kopen VW) weet ik nog voor de koop niet, wat ik hieraan moet doen. Bah.

 

Elders op het forum is een mogelijkheid om je aan te melden voor een bezoekje aan PON. Misschien kan er ook een navi discussie gestart worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
aan te melden voor een bezoekje aan PON. Misschien kan er ook een navi discussie gestart worden.

99% zeker ervan dat dit geen nut heeft, PON verdient hier ook aan, ze hebben geen belang bij veranderingen of aanpassingen aan het systeem.

Er wordt al Navilock geinstalleerd op mijn toekomstige Passat, maar ik denk, dat ik toch voor de website koopgeenvw.eu ga. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die van tros radar die zegt dat zijn rns is gestolen met navilock binnen 30 seconden geloof ik geen bal va, dat zijn allemaal van die broodje aap verhalen zonder bewijs ;)

 

ok 60 sec raam intikken en dan voor paneel eraf de 4x schroefjes uitdraaien hop al de radio is los en snel eruit halen en weg is de dief

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En nog een voorval gevonden, waarbij RNS510 met Navilock is gestolen. :(

Zit zelf aan een website te denken "dontbuyvw.eu" om daar alle gedupeerde te verzamelen, om voor VAG een anti-reclame te maken, zodat ze daar eindelijk iets aan gaan doen. Ik begrijp dat iedere partij hiervan alleenmaar profiteert (VW verkoopt meer peperdure RNS, Carglass e.d. hebben veel extra werk, zelfs NaviLock draait ook weer omzet, criminelen hoeven niet te werken, schadeherstelbedrijven ook), maar de uiteindelijke gebruiker betaalt zich scheel. Aan de verzekering of zelf. Walgelijk.

Als NaviLock geen oplossing is, wat moet er dan gebeuren?

In al de jaren, dat ik auto rijd (BMW, Ford, Lexus, Toyota, Landrover) nog nooit hoefde ik me zorgen te maken om inbraken, hoewel in al mijn auto's altijd een goed navigatie systeem was ingebouwd. En nu met (nog te kopen VW) weet ik nog voor de koop niet, wat ik hieraan moet doen. Bah.

 

Geloof ik ook helemaal niks van, had vast zeker sleutel zak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ik het verleden bearlock ingebouwd in campers(versnellingsbak slot) en deze werden ook vast gezet met breekbouten en moeren. Nou! ik kan je vertellen, als deze verwijderd moesten worden om wat voor reden dan ook, dan kon je aan de bak.

 

Verstuurd van mijn GT-I9300

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat een hoop discussie over wel of geen navilock, of andere deksels op je radio, het feit is gewoon, neem een navilock of een ander beerput deksel op je navigatie ,dan heb je inderdaad kans dat ze je hele auto slopen, neem je geen bescherming heb je meer kans dat het word gestolen, ik heb de navilock nu twee jaar inzitten, vind hem totaal niet storend, en doe hem elke nacht op, en ik ga met gerust hart naar bed, mocht het ooit gestolen of vernield worden dan kopen we gewoon een tweedehands dashboard en ziet weer als nieuw uit, je houd het toch niet tegen, en plaats een dashboardcam achter het raam van je woning, met uitzicht op je auto, dan heb je het op film staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden