Ga naar inhoud
  • 0

Navigatie op mobieltje


Recto

Vraag

Wat is jullie ervaring met navigatie op de mobiele telefoon?

 

Mijn contract loopt in Januari af en dan wil ik weer een nieuwe Nokia.

Aangezien nu ook navigatie leverbaar is op mobiel overweeg ik dat dus.

 

Voordeel vind ik dat je dan maar 1 houder nodig bent en geen seperate unit hebt zoals Tom Tom.

 

Echter biedt het wel dezelfde mogelijkheden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb me onlangs hierin verdiept en volgens mij heb je dezelfde functionaliteit bij een mobieltje met een routeplanner als bij een PDA met routeplanner.

 

Het voordeel is inderdaad dat je alles in een hebt.

 

Het nadeel is ook dat je alles in een hebt (telefoon kapot en je hebt niets meer), het beeldscherm is vaak aan de kleine kant, je hebt vaak geen touchscreen dus het is iets omslachtiger bedienen en een smartphone heeft niet helemaal dezelfde functionaliteit als een PDA.

 

Als je een PDA met ingebouwde GSM neemt heb je wel een groot beeldscherm en dezelfde functionaliteit als een normale PDA, het nadeel hiervan is weer dat deze voor een telefoon weer aan de grote kant zijn.

 

Ik heb er zelf voor gekozen om een PDA met ingebouwde GPS te kopen, als alles goed gaat krijg ik deze woensdag of donderdag binnen.

 

Groeten, Marc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afhankelijk van wat je al hebt (als je al een pda hebt, kun je die gebruiken) zou je kunnen overwegen een navi aankoop te combineren met een beter geluid in je passat. (ik heb niet al je posts gecheckt of je wellicht in die scene al bezig bent)

 

Ik zou je dan een Pioneer ANH-p9 aanbevelen. Die is qua geluid super (CD, radio, CD wisselaar bediening, DAB bediening) en qua navigatie prima. Geen kaartje trouwens. Daar is ook een hele discussie over te starten.

 

Dit is een 1-DIN apparaat en past dus gewoon in je dashboard, blauw verlicht en past dus prima bij je passat. Er is een zwarte uitvoering en een zilveren. Grote voordeel: volledig geintegreerd en onzichtbaar in te bouwen en toch altijd paraat.

 

Tweedehands prima te kopen voor rond de 500 euro. Wel op een paar dingen letten (PM maar voor details) in geval van 2e hands kopen. Nieuw is er ook, dan is het een ander type die ook MP3's afspeelt. Die laatste ken ik niet, de eerste rij ik al een paar jaar mee en ben ook na gebruik van andere navi's (TomTom, Navman, VDO) toch steeds weer superblij met de mijne.

 

Het apparaat is dus niet het nieuwste van het nieuwste maar tot nu toe voor mij nog steeds de beste prijs/prestatie/kwaliteit/gemak mix.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ANH-P9R is inderdaad een super toestel. Audio en design van Pioneer, navigatie van Becker (lees: goed). Nieuwe model is de MP10 overigens.

 

Wij wilden 2 jaar ook een P9R kopen, maar zijn toch voor DVD-navigatie van Pioneer gegaan. Deze heeft een 7"volautomatisch klapscherm welke in de radio-opening komt. Rest van de componenten kan je elders wegbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een SPV M500 van Orange, aangeschaft ter vervanging van mijn lompe Ipaq pda. In combinatie met tomtom 5 draadloos, met de nieuwste gps draait dit super snel, sneller veel sneller dan menig pda kan bij houden!! Alles in 1 gecombineerd, ook uitstekend te gebruiken icm handsfree bellen. Wil je meer wten mail me dan.

 

grtn MBoomsma

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb een SPV M500 van Orange, aangeschaft ter vervanging van mijn lompe Ipaq pda. In combinatie met tomtom 5 draadloos, met de nieuwste gps draait dit super snel, sneller veel sneller dan menig pda kan bij houden!! Alles in 1 gecombineerd, ook uitstekend te gebruiken icm handsfree bellen. Wil je meer wten mail me dan.

 

grtn MBoomsma

 

Ik heb een hp 2410 met tt5 , en hij is echt niet traag :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit ook een tijd lang overwogen...

Maar aangezien ik vaak tegelijk moet bellen en rijden weet ik dat dit bij mij toch weer fout gaat alles op 1 apparaat. :)

 

Daarbij heeft een PDA een groter schermpje dan mijn 6680

Ik gebruik trouwens mijn PDA alleen nog maar voor navigatie.

De rest gaat op me fone :)

 

Overweeg wel bij het kopen van een nieuwe GSM of je UMTS op je nieuwe fone wilt... het schijnt de toekomst te zijn... en zeg nou zelf... soms ff het journaal kijken op je gsm in de file is ook best fun :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nokia met Symbian OS zou ik altijd Sygic/Mcguider advisteren, werkt rete goed en heeft mooie features als "rijbaan assistentie". Bij mobieltjes met Windows Mobile kan McGuider ook prima, maar TomTom 7 werkt iets vlotter en de GPS fix is een stuk sneller. Heb zelf overigens ervaring met beide (Nokia N95 en Sony XPERIA X1). iGo8 heb ik nog niet uitgeprobeerd, omdat de andere twee prima voldoen en ik geen toegevoegde waarde zie in 3D objecten (wel fancy overigens).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb Sygic/McGuider, Garmin XT5 en TomTom op mijn N95 staan. Ik hou van keuze :mrgreen:

 

Sygic en TomTom bevallen mij daarvan het beste, Sygic heeft wel 's de eigenaardigheid niet de meest logische route te kiezen. Dat het scherm kleiner zou zijn ondervind ik persoonlijk geen hinder van. Dat de N95 een ingebouwde GPS heeft is ook lekker makkelijk, geen losse dingen in de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een N95 en heb daar GarminMobile op staan, bevalt ook wel best en heeft redelijk snel satelieten gevonden.

vind vooral fijn dat ie automatisch inzoomt en uitzoomt, dat deed mijn tomtom 6.0 niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat ik wel 1 nadeel vind is dat je je N95 wel op je voorruit moet plakken, ik heb mijn telefoonhouder op middenconsole zitten ( op kniehoogte) en daar heb ik net geen goed bereik.

Ik ben zelf niet zo`n voorstander van zuignappen op je voorruit omdat dat wat meer diefstal gevoelig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja heb ik weer he.

Maar kan het geen probleem noemen, gezien ik 7 min fietsen van werk af woon en de weg inmiddels wel weet :wink: noem ik het maar een luxe-probleem. Voor die ene keer dat ik deze zomer op vakantie ga plak ik die N95 toch maar op mijn Voorruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

TomTom voor symbian is behoorlijk verouderd. Kan de mensen met een n95 (Symbian Series 60 toestel) echt Sygic/McGuider aanraden. Werkt super, laatste versie is 7.71 en heeft uitstekende dekking. De GPS fix is bij de N95 niet om over naar huis te schrijven, kan even duren voordat er verbinding is (assited GPS aanzetten op het toestel, zorgt voor een snellere fix dmv positiebepaling op basis van netwerk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
wat ik wel 1 nadeel vind is dat je je N95 wel op je voorruit moet plakken, ik heb mijn telefoonhouder op middenconsole zitten ( op kniehoogte) en daar heb ik net geen goed bereik.

Ik ben zelf niet zo`n voorstander van zuignappen op je voorruit omdat dat wat meer diefstal gevoelig is.

Heb hem idd op de voorruit want ik wilde het schermpje goed kunnen zie ivm navigatie. Kan die lelijke houder naast de radio worden verwijderd ;-)

 

Vind zo'n zuignap op de voorruit niet storend en vindt ergonomie per slot van rekening belangrijker :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden