Ga naar inhoud

  • 0

1.8T >> wie tankt er V-Power


peedeepee

Wat tanken jullie met je 1.8T?  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat tanken jullie met je 1.8T?

    • Super Plus 98, zoals aanbevolen door VW
      11
    • V-Power (Octaan 97), maar veel betere prestaties
      5
    • BP Ultimate
      2
    • Ik heb geen 1.8T en/of ik tank wat anders!!
      41


Vraag

  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

dat het een raar verhaal is, is denk ik een beetje om de klant op het verkeerde been te zetten, op de meeste tankklepjes staat nl Sans-Plomb 95... wat doet de NL-er dus.. die gaat zeker geen 98, ondanks dat het de betere is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja het is echt vloeibaar goud aan het worden,

wie vindt de Cola Car uit?, dat is al goedkoper rijden op het moment......

 

Wie weet mannen, het volgende kabinet misschien......denk het niet maar die peijs gaat naar huis gelukkig, nu een beetje sportieve gozer op die functie, en van de 120max naar de 160km/h, en na 10 uur s'avonds de duitse regels. Dat lijkt me nog wel weer eens wat.

 

Kan ik weer een keer 200+ door de schipholtunnel, waar ik ooit eens ben gepakt en 2000 gulden op kon hoesten........

 

maar goed, autorijden blijft leuk en we blijven het doen..

 

mazlll

HansM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb wel een aantal keer v-power getankt met mij A3 2.0TDI, ik merkte echt wel verschil, en mijn baas ook, dus daarom terug naar gewone diesel gegaan, bij mijn huidige werkgever heb ik het nog niet getankt, wil mijn baan graag behouden :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik tank vanaf het begin Vpower. Verschil in vermogen of verbruik, ik weet het niet. Maar ik heb wel van verschillende kanten (ook van mensen die het weten kunnen) gehoord dat Vpower de motor in goede conditie brengt en houdt. En dat vind ik het dan wel waard.

 

Overigens wordt Vpower aangeduid met RON 95 omdat 95 en 98 hier in NL worden gebruikt en Vpower de 98 net niet haald.

 

Volgens JD moet je met een gechipte 1.8T 98 tanken als je het max. vermogen eruit wilt halen. Hij vertelde mij dat Vpower ook goed was.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik werk sinds kort bij Shell, en mag bij de baas tanken met 20orting. Met mijn V5 wordt 98 aangeraden, maar deze is bij Shell vervangen door de V-power. De eerste twee tankbeurten reed ik minder kilometers met een volle tank ongeveer 480km. Maar plotseling is het verbruik sterk verminderd. De tank zit nog half vol en heb er al 375 kilometer mee gereden. Ik snap er niks meer van!! Qua vermogen heb ik wel de indruk dat het wat minder is als met gewone 98.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tank V-power diesel, motor loop mooier (net iets rustiger) en minder verbruik (ook bij zware rechter voet). als er "gewone" diesel ingaat, heb ik het idee dat de motor (brandstofpomp, computer etc) even moet wennen. loopt dan even iets onregelmatiger, maar hersteld zich dan weer. (klink vreemd, ja ik weet het.) :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Witte pomp en pompen als Tango en quick enz enz probeer ik zoveel mogelijk over te slaan omdat iets in me zegt dat het niet gezond voor je auto kan zijn als je een mengseltje van benzine restjes in je tank kiept.

 

Dit is klinkklare onzin...... Ik tank nu al vier jaar bij een witte pomp en ik heb nog nooit problemen gehad. Met mijn Golf 4 TDI moeiteloos 1 op 20 en een top van 215 km/h en nu met mijn Passat 1.8t een verbruik van 1 op 13 en een top van 225 km/h. Brandstof moet aan bepaalde eisen voldoen en dat doet de peut aan de witte pomp heus ook wel. Niks geen restjes. Je maakt mij niet wijs dat de overige oliemaatschappijen hun restjes aan bedrijven als Tinq en Amigo verkopen. Als je voor een merk of "gevoel" kiest, so be it.... Ik tank bij de witte pomp omdat het goedkoper is en ik alleen kom voor het tanken. Niet voor het leuke smoeltje achter de kassa van de supermarkt bij de grote tankstations. Goed, additieven zullen er vast inzitten die niet in de benzine zit die uit de witte pomp komt. Maar als de autofabrikant een bepaalde benzinekwaliteit voorschrijft en ik daar aan voldoe, dan kan er toch weinig mis gaan??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb in het verleden veel Vpower diesel getankt, maar dan wel met een pompverstuiver. Bij een VP motor zal het niet zoveel uitmaken. (en dan bedoel ik shell diesel / vpower).

 

In de V6 gaat tegenwoordig bio-diesel. Tis goedkoper dan normale diesel en het roet ook nog eens minder.

Nadeel is dat er frituurlucht uit de uitlaat komt, en als je het gas er eens goed opgehad hebt, lijkt het net of de hele friettent in de fik staat.

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja... Jeroen had een friettent in de tuin!

 

Of bedoel je dat niet..... ;)

 

Ik ben benieuwd hoe je nieuwe verstuivers het gaan doen.

BTW, Renate van de TDI club heeft er momenteel 203pk uit MET een grotere turbo. (hint?) Succes... en weer ontopic?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mischien kunnen we het allemaal gaan tanken die schonere benzine, maar tis duidelijk dat de overheid dit nog niet wilt. :evil: Helaas nog geen milieukorting op.

Ze moeten de plussen en de minnen maar is tegen elkaar afzetten.

Maar het aller belangrijkste is wel duidelijk voor iedereen autobezitters en rijders.

GOEDKOPER maken die benzine. Dan gaan wij het ook rijden. :thumb: Met of zonder 18T.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden